Gå til innhold

Forskjell mellom 1070 Max-Q og 1070 i bærbar pc.


sunnySR

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Kjøpte meg idag ny bærbar pc da jeg fikk spesialpris hos komplett. Pcen er en Omen 15,6" med en i7 8750h, 144Hz G-sync skjerm og et 1070 skjermkort. På deres hjemmeside står det at maskinen har et 1070 kort. Glad og fornøyd dro jeg hjem for å unboxe maskinen. Jeg går inn å skal sjekke spesifikasjonen på maskinen da det til min forskrekkelse står at det er et 1070 Max-Q kort i maskinen. Jeg hadde lyst til å gråte. Har sjekka mye rundt før jeg endte opp med den maskinen og har fått med meg at Max-Q versjonen er vesentlig dårligere enn 1070 uten Max-Q. Max-Qen er under clocka, så den booster bare opp til 1530MHz. Det uten Max-Q booster til 1645MHz og kan lett overklokkes til over 1800MHz. Så jeg sitter å lurer på om jeg skal benytte meg av angreretten. Maskinen fungerer ellers utmerket, så er litt kjipt å levere den tilbake. Men synes det er dårlig av komplett å ikke informere at det er Max-Q design.

 

Men så er dilemmaet at jeg må gå ned til et 1060 om jeg skal kjøpe en annen maski, da jeg fikk tilbud på denne som var under prisen til de med 1060 kort. Så hva ville dere gjort? Beholdt maskinen eller returnert den? En mulighet er jo å prøve å overklokke skjermkorte for å se om man klarer å hente ut 200MHz core clock ekstra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare fordeler med 1070 Max-Q i forhold til ren 1060.

 

MSI Afterburner kan du bruke til å tune ytelse med intil nVidia slipper sitt one-click system.

Ja satt å spilte litt istad, så da åpna jeg MSI afterburner for å se om jeg klarte å booste det litt. fikk det opp til 1750MHz boost clock. Noe som jeg egentlig synes er veldig bra og ser at det er på høyde med vanlig non Max-Q kortet i benchmarken jeg kjørte. Så har vel kommet fram til at jeg beholder maskinen. Å gå fra 60Hz til 144Hz g-sync var også helt fantastisk :)

 

Er litt sprøtt å gå fra vannkjølt stasjonær pc til bærbar da, men reiser man litt så er det greit å ha en pc man kan game litt på hvor enn man befinner seg  :wee: 

 

Hadde egentlig tenkt til å vente til RTX 2070 kom til bærbar, men er redd for at prisene kommer til å være skyhøye når de kommer ut til bærbar. Også har jeg forstått det at de ny chipene har høyere TDP, så det vil vel føre til at disse kortene også blir under clocka til bærbare maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...