Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er en fornuftig pendlerbil?


Hansien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hansien: har du noen tanker om gjensalgsverdi? Og tidsperspektiv på eierskap av bilen?

 

 

Hvordan er kjøregodtgjørelse? Er det mulig å "tjene" penger på dette med ekstremt lavt forbruk og billig bil? F.eks har vel Audi A2 ganske lavt forbruk. Men komfort kan jeg ikke uttale meg om.

 

Gjensalgsverdi er irrelevant i mitt hode. Markedet bestemmer uansett. Salg av andre biler jeg har eid så har jeg ikke kommet dårlig ut av dette, selv ikke de litt mer spesielle. Men nå har jeg gjerne mer tålmodighet verdrørende salg og kan som oftest levere med en grundig historikk av min eierskap av bilen.

Liker jeg ikke bilen jeg ender opp med å handle blir den solgt fortløpende, og liker jeg bilen så blir den nok i mitt eierskap i uviss tid. Ser selv på tidligere biler at jeg ofte eier disse i 4-5 år før jeg blir fysen på noe annet og lar impulsene handle i verste velgående. I bestefall kan jeg prakke denne bilen på kjæresten etterhvert og bruke dette som argument på noe mer gøyalt.

 

Slik kjøregodtgjørelsen er satt opp skal man ha bil som er dyr i drift for å ikke komme godt ut av dette.

Lenke til kommentar

Dei fekk vel berre gjennom dieselforbod på kommunale vegar i Oslo. Ein kan altså fint køyra gjennom byen med dieselbil dei få dagane det evt. Blir forbod utan å risikera bot, i og med at dei fleste hovudvegane er riksvegar. Hadde berre avskrive diesel om du har oppdrag inne i Oslo jamnleg.

 

Elbil eller ladbar hybrid hadde eg definitivt ikkje valt med ditt køyremønster.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Endte opp med en Golf GTE.

Erfaringene fra folk jeg kjenner med disse bilene var veldig positive, så da gunnet jeg på og handlet en slik selv.

 

Rekkevidden på El-biten er mer enn nok for å ta unna den hverdagslige kjøringen hjemme og eventuelt den kjøringen jeg vil ha når jeg er på jobb, og forbruket er lavt nok for min del for lengre turer.

 

Har akkurat avsluttet en kjøretur på ca 240km og forbruket var på hyggelige 0.55 (iflg bilen) som på ingen måte er ille mtp at økonomi ikke var i høysete under kjøring, og at batteriet bare hadde 10km rekkevidde når jeg reiste avgårde, som det også stod at det var når jeg parkerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...