Gå til innhold

Onlinespill gratis på PS3 (PS3)


Anbefalte innlegg

Det han mener er at å spille mot hverandre (Network Matching) vil være gratis.

Men bonusmateriale og slike ting kommer de til å ta betalt for.

Så man slipper årsavgift osv for å spille online som Xbox360 har.

6303500[/snapback]

Det er omtrent slik jeg har tolket det også. Selv om jeg egentlig tviler på om det i realiteten blir gratis å spille online. Men det vil tiden vise...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi får se hvordan det blir. En ting å tenke på er jo at noen av utviklerene gjerne vil kjøre onlineserverene selv. Dette av jo et av hovedpunktene som gjorde at det tok lang tid før Electonic Arts kom med livestøtte i spillene sine til Xbox, fordi de ville drifte (og evt ta betalt for) serverene til spillene sin selv. Kan gjodt hende at på PS3-live blir det slikt at de forskjellige utgiverene drifter sine egne onlineservere, noe som gjør at Sony slipper en del utgifter der.

 

Øystein

Lenke til kommentar

Jeg er redd for at Sony mener at de skal ha samme opplegg som de nå har med PS2, hvor utviklere selv bestemmer om de vil ha dedikerte servere til sine egne spill. Systemet er fint i teorien, men har vist seg meget dårlig i praksis. Det at Microsoft tar litt betalt for å gi oss god onlinestøtte har jeg ikke så mye imot, og om Sony faktisk kan tilby noe like bra, gratis, applauderer jeg det!

Lenke til kommentar
Dette viser vel bare at Sony selger PS3 som en PC først og fremst.

 

Spørsmålet blir vel hvor mange som kommer til å kjøpe digitalt innhold til PS3'en når du får det samme gratis (men ulovlig) til PC.

6300361[/snapback]

 

Hæ ? Jaha dro du den konklusjonen utav den artikkelen ? PS3 er langtifra en PC men er heller ikke bare en spillmaskin lenger. Den er mer en multimediamaskin men fortsatt ikke en PC.

6301024[/snapback]

 

Phil Harrison er no bra sikker på at PS3 kan regnes som ein PC,og kansje tom. erstatte de mange PC`er rundt om..

 

http://gameroobie.no/art/3585

 

Ellers er det eit godt pong han har! Grunen til at Live er så bra er jo nettopp det at vedlikeholdet blir finansiert ein eller annen plass. No har bjo MS djupe lommer da. OM sony greier å lever tilsvarende gratis så blir eg imponert. Sony er jo heller ikkje like økonomisk stødig som MS.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...