Gå til innhold

Endelig et mekanisk tastatur for kontorlokalet


Anbefalte innlegg

 

 

Lync er jo skype nå? 

 

Nei, Skype og Skype for business(x-Lync) er ikke samme software enn så lenge.

 

 

Joda, mente bare at det nå er "skype for business" og ikke lync lengre. 

 

Nå, det står "Skype for Business (Lync)" i oppgavelinja...

Så det er vel litt begge deler akkurat nå. De vet ikke helt hva de vil være. Men hva enn det er så suger det hvertfall.

Endret av DJ FROSK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Si hva dere vil om layout på tastaturet. Jeg skriver selv 90% av det jeg skal uten å se ned på tastene, men nekter å bruke et tastatur som ikke har NORSK layout. Det var derfor mitt steelseries-tastatur gikk i retur til butikken (det og sorte brytere) og jeg enda ikke har kjøpt ett nyere tastatur enn mitt nå tre år gamle Filco-tastatur. <3

 

Ikke bare det at man kan touch som hjelper. Men, når man stadig er nødt til å lære seg hvor norske taster ligger på et utenlandsk tastatur, så kan det komme godt med den dagen hvor man er i et kun engelsk grensesnitt av hva det nå måtte være for et slags OS-oppsett og "you name it" som kun har engelsk. Er mange taster til høyre/over og under for L som kan være nyttige å ha innlært.

 

For øvrig så har jeg litt blanding av tastaturer. Får jeg kjøpt en rimelig og god laptop på tur i utlandet (engelskspråklig land) så kjøpes den uten å mukke (mhp. tastatur). Likevel så har jeg nå et norsk mac-tastatur til stasjonær PC. Det er like krøkkete å forholde seg til layout for. Det kan jeg love deg.

 

Mac og PC er ikke like i tastelayout, så da får jeg som PC-bruker lært meg litt forskjell på disse tastatur også  :wee:

Det er det beste tastatur jeg noensinne har hatt til PC. Skriver som en virvelvind..

 

Digresjon: Legger merke til at P, Å, Ø, Æ, M, komma, punktum, bindestrek, space, pluss, piltaster, delete, end og home-tastene er blitt mer møkkete enn mange andre taster. Nei forresten må ikke glemme tabulator som også er ganske møkkete. Fordelen med hvitt tastatur det.

 

Spesiellt space-tasten, der kunne man som forsker ha funnet ut en mer optimal space-tast for venstre- og for høyrehendte ut i fra skittmønsteret, når tasten er hvit. Som det kan sees så er jeg høyrehendt, da tommel på høyrehånd flittig treffer space-tasten. Masse deilig skit og kanskje en og to bakterier. Det heter seg jo at "man skal ha i seg en bøtte med skitt før man dauer uansett".

 

attachicon.gifspace_tasten_min.jpg

 

 

Er bare å rengjøre...

Lenke til kommentar

Ja vet. Og det er ekstra lett å komme til på slike flate tastatur. Men, jeg tror ikke jeg får noen alvorlige sykdommer av å slikke fingrene mine daglig og fortsette å klå på tastaturet. Men, ja det går an å rengjøre. Ikke utenkelig at det gjøres, men tenker ikke at dette må gjøres ukentlig for å si det slik  :)

 

Føler meg ikke som en skittgris for det.

 

Det er verre å rengjøre "gaming-tastatur" / gamle tastatur. de har så dype mellomrom.

Endret av G
Lenke til kommentar

Ok, jeg er bare ikke vant til å gjøre noe med tastaturene mine. De jeg hadde på 90-tallet hadde PS/2-kontakter og er ikke så attraktive å koble på moderne PC'er, og derfor er det ikke så aktuellt å drive å pleie på akkurat de. Og når jeg oppdaget flattastaturet til Apple, så var jeg frelst (som IBM kompatibel PC bruker til bruk på Lenovo PC).

Endret av G
Lenke til kommentar

Fikk stille tastatur fra Cherry på min gamle jobb for rundt 3 år siden. En annen variant da, med flatere knapper.

 

Det holdt hva det lovet og er nesten helt stille. Men dyre er de ja.

 

Til de som alikevel vil ha det, går det greit med Tysk variant. De er rimelig like den Norske varianten, med andre varianter på æ,ø,å, men de lærer man lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...