Gå til innhold

Nokia N80 - vurdering, problemer, tips og triks


Anbefalte innlegg

Okei...sett at vi skal gjør dette sjøl...

 

Hvor får vi tak i siste firmware?

6185612[/snapback]

 

Ok jimster, jeg har funnet en side med forklaring hvordan det gjøres...

Men en ting skal du/dere vite før dere prøver dette!

JEG ER IKKE ANSVARLIG FOR HVA DERE GJØR MED DERES TELEFONER!

 

http://nokia.dogtoe.com/

Nokia BB5 Firmware Flashing Guide

 

Det virket på en helt blank pc uten pc-suite, fulgte alle instrukser og det virker uten problem..

Det er lite som kan gå galt hvis du kommer så langt som selve flashinga.

For å flashe til 0.6 med norsk brukte jeg

miro_3.0617.0.6_prd_western_C00_cc.fpsx

og

miro_rofx_3.0617.0.6.V03

 

JEG ER IKKE ANSVARLIG FOR HVA DERE GJØR MED DERES TELEFONER!

post-86993-1148838807_thumb.jpg

Endret av Fleebee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rontonic har ikke prøvd N80. Som jeg skrev over, N80 er ikke like treig som N70. Den er mye raskere pga nyere OS.

6187126[/snapback]

Kanskje du skal begynne å tenke litt over hva du sier. Jeg har N80, har hatt N70 og 6280. N80 og N70 er ca like raske/trege (de jeg har hatt) og 6280 er mye raskere!

Lenke til kommentar
Okei...sett at vi skal gjør dette sjøl...

 

Hvor får vi tak i siste firmware?

6185612[/snapback]

 

Ok jimster, jeg har funnet en side med forklaring hvordan det gjøres...

Men en ting skal du/dere vite før dere prøver dette!

JEG ER IKKE ANSVARLIG FOR HVA DERE GJØR MED DERES TELEFONER!

 

http://nokia.dogtoe.com/

Nokia BB5 Firmware Flashing Guide

 

Det virket på en helt blank pc uten pc-suite, fulgte alle instrukser og det virker uten problem..

Det er lite som kan gå galt hvis du kommer så langt som selve flashinga.

For å flashe til 0.6 med norsk brukte jeg

miro_3.0617.0.6_prd_western_C00_cc.fpsx

og

miro_rofx_3.0617.0.6.V03

 

JEG ER IKKE ANSVARLIG FOR HVA DERE GJØR MED DERES TELEFONER!

6194522[/snapback]

 

Jo takk, men jeg fant ut av det natt til idag og laget en post på det i OS tråden :D

 

:D

Lenke til kommentar
rontonic har ikke prøvd N80. Som jeg skrev over, N80 er ikke like treig som N70. Den er mye raskere pga nyere OS.

6187126[/snapback]

Kanskje du skal begynne å tenke litt over hva du sier. Jeg har N80, har hatt N70 og 6280. N80 og N70 er ca like raske/trege (de jeg har hatt) og 6280 er mye raskere!

6197347[/snapback]

Det var rart for det virker som om alle andre som har prøvd begge sier at N80 er mye raskere enn N70. Benchmark-tester viser også dette.

Lenke til kommentar
hvorfor skal laderen til N serie være så tynne? klarte å bøye ladern til n80, men heldigvis har jeg extra lader da, men anyway... det er crap å lage så tynn!

 

1 - 0 til Sony Ericsson

6203674[/snapback]

Kanskje 1-0 til SE nå, men gudene skal vite at den forrige ladekontakten på SE-telefoner var eeeeekstremt crappy. Har ikke hatt én SE-telefon hvor kontakten ikke har sluttet å funke. Må lirke i flere minutt før man finner en posisjon hvor telefonen faktisk klarer å lade... Var vel en kombinasjon av uunngåelig slitasje og støv.

Lenke til kommentar
hvorfor skal laderen til N serie være så tynne? klarte å bøye ladern til n80, men heldigvis har jeg extra lader da, men anyway... det er crap å lage så tynn!

 

1 - 0 til Sony Ericsson

6203674[/snapback]

Kanskje 1-0 til SE nå, men gudene skal vite at den forrige ladekontakten på SE-telefoner var eeeeekstremt crappy. Har ikke hatt én SE-telefon hvor kontakten ikke har sluttet å funke. Må lirke i flere minutt før man finner en posisjon hvor telefonen faktisk klarer å lade... Var vel en kombinasjon av uunngåelig slitasje og støv.

6203862[/snapback]

 

Men hva med de "gamle" nokia lader da? altså de som ikke er fra N serie, de er jo bra jo

Lenke til kommentar
Noen som hvet hvordan jeg kan finne ut MAC adressen til wifi brikken i telefonen ? Da jeg kjører med MAC filtrering i det trådløse aksesspunktet.

6210524[/snapback]

Skal vel stå på embalasjen/pakken telefonen kom i? På Nokia-esken... Er isåfall vanlig at nettverksutstyr har MAC-adresse her. Ellers står det kanskje under batteriet eller noe?

 

Evt. får du fjerne MAC-filtrering på det trådløse nettverket ditt, la telefonen koble seg opp, lese av MAC-adressen i adm.systemet til routeren/accesspointet, og så slå på filtrering igjen og legge til N80s MAC-adresse.

Lenke til kommentar

Takk for tipset .. Er ikke av den typen som tyr til manualen i første omgang, hehe. Men hvis det er noen som skulle lure på det samme, så trykker man; *#62209526#

 

Så til en annen sak jeg lurer på, for å høre på nettradio / mp3 streams etc. trenger man da et standalone program til dette, eller følger det med software som gjør dette mulig ?

Lenke til kommentar

N80 får mye pepper her - men av hvem? Skoleeleven eller studenten som skal ha seg en feeet telefon og som likevel kun bruker kamera, sms, mp3-spiller og tar en telefonsamtale i ny og ne'? Som sjelden bruker datatjenestene ettersom de selv betaler telefonregningen og datatrafikk er dyrt?

 

Det er ikke dem denne telefonen er beregnet for!!

 

For proffbrukeren som er mye på reise og har behov for enkel tilgang til informasjon er den en meget god telefon uten å måtte drasse med seg en stor Qtek (som forøvrig ikke har 3G).

 

Det tar ett sekund å åpne inbox'en for SMS-meldinger - so what? Fordelene veier definitivt opp for det. Målgruppen sender neppe 20 SMSer daglig likevel.

 

+ Nydelig skjerm

+ Nettleseren (når sidene ikke er for tunge)

+ Meget god ekstern høyttaler

+ Markedets beste synkronisering mot Outlook?

+ Markedets beste nettleser for mobile enheter?

+ GOD byggekvalitet uten slark eller plastikkfølelse

+ Meget enkel oppkobling av laptop mot N80s 3G nett

 

- Radioen på SE K700i har langt bedre mottakerforhold

- Mindre god sertifikathåndtering ved nettsurfing

- Batterilevetiden

 

Så kritikere uten særlig avanserte krav - kjøp dere en SE K750i som dere får for èn krone nå, så sparer dere NOK 4 999.

 

:!:

Lenke til kommentar
N80 får mye pepper her - men av hvem? Skoleeleven eller studenten som skal ha seg en feeet telefon og som likevel kun bruker kamera, sms, mp3-spiller og tar en telefonsamtale i ny og ne'? Som sjelden bruker datatjenestene ettersom de selv betaler telefonregningen og datatrafikk er dyrt?

 

Det er ikke dem denne telefonen er beregnet for!!

 

For proffbrukeren som er mye på reise og har behov for enkel tilgang til informasjon er den en meget god telefon uten å måtte drasse med seg en stor Qtek (som forøvrig ikke har 3G).

 

Det tar ett sekund å åpne inbox'en for SMS-meldinger - so what? Fordelene veier definitivt opp for det. Målgruppen sender neppe 20 SMSer daglig likevel.

 

+ Nydelig skjerm

+ Nettleseren (når sidene ikke er for tunge)

+ Meget god ekstern høyttaler

+ Markedets beste synkronisering mot Outlook?

+ Markedets beste nettleser for mobile enheter?

+ GOD byggekvalitet uten slark eller plastikkfølelse

+ Meget enkel oppkobling av laptop mot N80s 3G nett

 

- Radioen på SE K700i har langt bedre mottakerforhold

- Mindre god sertifikathåndtering ved nettsurfing

- Batterilevetiden

 

Så kritikere uten særlig avanserte krav - kjøp dere en SE K750i som dere får for èn krone nå, så sparer dere NOK 4 999.

 

:!:

6212422[/snapback]

 

Eni i mye som blir sagt her.

 

Jeg noterer meg den lille "slarken" som er på telefonen min, men synes den er m i n i m a l , og bør være såppas. Jer er redd en skikkelig solid slarkfri mekanisme vil veie for mye.

 

Nu skal det sies at telefonen ikke er noen lettvekter fra før....men "murstein" som mange kaller den er vel å ta vel hardt i. Personlig liker jeg at jeg kjenner at den er i lomma. Jeg ble faktisk positivt overrasket da jeg åpnet esken siden jeg kom fra en I-Mate K-Jam...og den er jo enrom i forhold. Dem som kaller N80 enorm har tydeligvis ikke sett HTC telefonene....(som forøvrig ikke kan måle seg i brukervennlighet og hastighet på OS).

 

Nokia PC suite synes jeg er lite nevnt i tester og generell snakk. Det var en mega positiv overraskelse. Null problem og hente kontaktene mine som var lagret i outlook, og Nokia har et kjempesysten for å hente bilder, overføre filer m.m.

Nå har jeg ikke hatt nokia siden 5110 (dvs null pc suite heller), og jeg må si meg fornøyd med utviklingen.

 

Spent på å se hvor dem ender om et år med N83.

Lenke til kommentar

:thumbup:

Etter å ha brukt N80 i en uke, er jeg enda mer positiv til den, jeg er mye på reise, og bruker mobiltelefonen aktivt, både med organisering av avtaler,mail osv.

Batteri

Batterilevetiden er god- varer 2 dager med mye ringing, 3 dager med normal bruk. Min gamle P910 var en enda større strømsluker, det er min erfaring.

Nokia PC suite

Aldri har synkronisering av Outlook vært enklere.

Å overføre filer fra PC til N80 går som en drøm

 

Jeg kan hvertfall anbefale denne til alle som vil ha et komplett forretningsverktøy med minimale mål og maksimale muligheter !

:yes:

Endret av Gadgetelsker
Lenke til kommentar
Hei

 

Er det noen kan fortelle meg hvor jeg finner nettleseren på N80?

6220265[/snapback]

 

Nettleser for WAP sider ligger i hoved menyen som standard med navnet "Tjenester".

Nettleser for HTML ligger i "Mine egne" med navnet "Web".

 

Jeg har byttet de to, bruker "WEB" mer enn "tjenester".

Lenke til kommentar

Jeg har forresten ett lite problem, hver gang jeg mister den i gulvet mister den kontakten me minnekortet, hva skal jeg gjøre? ;)

 

(Jeg vet, ikke mist den... men shit happens og uansett tåler en støyt! Trodde den skulle bli knust første gang den gikk i gulvet men denne klossen er solid :) )

Lenke til kommentar
..hver gang jeg mister den i gulvet..

6220309[/snapback]

 

:ohmy: Jiiz mann.. Hold godt på den! Kjøp deg ei bæreveske for guds skyld, tror ikke modding av telefonen er noe sjakktrekk. Om du alikevel MÅ modde, så klistret jeg en tape-bit oppå mitt minnekort (i en N70). Sitter endel bedre nå. Men trikset er uten tvil å ikke sjonglere med telefonen.

Lenke til kommentar

Skriver igjen angående å finne ut om man kan dele filer i nettverk via wlan (ikke upnp).

 

Byttet til ad-hoc da dette ser riktig ut for formålet, men det gjør bare at jeg ikke får koblet ordentlig til nettverket. Nettverket står fortsatt beskrevet som Infrastruktur selv om innstillingene på tilgangspunktet er Ad-hoc.

 

Begynner å tro at det ikke er mulig å dele filer i nettverk med N80 som det er på PC'er. De av dere som har hatt andre mobiler med WLAN, er det slik der og? At altså WLAN kun kan benyttes til internett og eventuelt upnp?

 

edit: Og hvordan er det på PSP? Likt der og? Bare lurer for å vite om det er sånn generellt på de fleste enheter med WLAN.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...