Gå til innhold

Thinkpad R61i - Verdig oppfølger?


Flimzes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget var at jeg heller ville ha et (fysisk) mindre batteri enn hva jeg fikk. ;)

 

Er det forresten noen som vet om det finnes bedre Ultrabay-drivere til Linux? Har et Ultrabay-batteri som sammen med 6-cell-batteri gir 5-6timer batteri i XP og kanskje 3 timer i Ubuntu. Det virker på meg som om det bare lader hovedbatteriet som om det var en ekstern strømforsynning i Ubuntu mens XP skjønner at det er et ekstra batteri og trekker direkte fra det. Er imidlertid ingen HW-ekspert, så mulig det er noe helt annet som er galt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beklager liten respons fra meg i denne tråden, den har detti ut fra mine innlegg :p

 

R61 er en nydelig maskin, Det eneste som skiller den fra T61 er en mm i høyden. Etter ca 6mnd bruk ser den fortsatt ut som ny, det er visse småknakinger i den, men jeg har vært litt mindre snill mot den på diverse, lan, så jeg skjønner det. Det eneste minuset jeg har er at musen har laget avtrykk i skjermen, men etter at den var inne og byttet hovedkort pga piping har jeg ikke merket dette problemet (kanskje tastaturet ikke var ordentlig skrudd til eller noe)

 

6 cellers batteri passer inni 14" non-wide og 15.4" maskiner. Jeg har personlig 9-cell i min R61 14.1"w, og det stikker forholdsvis langt ut og en bit opp. Men gir meg rundt 9 og en halv time i xp som mest, og 6 og en halv i vista som mest (med wlan aktivert)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

æsj alle lenovos pcer er så ufattelig stygge! kan ikke fatte at noen vil ha en sånn vi blir tvunget til å bruke r61i på skolen og den suger! høytalerene er latterlige, den har onboard skjermkort og matt skjerm? når ble det bra? det ser kjedelig og fargeløst ut,, med ett glossy display får du skarpere og finere farger og det ser så mye bedre ut,,nå sier jeg ikke at alt har med utseenet og gjøre men det virker som om de gjør alt de kan for å gjøre denne pcen til en av de styggeste jeg noen gang har sett :p lokket knirker og den veier ett tonn! + at cd/dvd spilleren bestemte seg for å hoppe ut av pcen da jeg tok den opp av sekken. hva mer kan jeg si? :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...