Gå til innhold

BSD/UnixBSD/UnixTreg ZFS - disker brukes 20 %


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Som spurt tidligere, bruker du 32-bit system? Dette er ikke anbefalt, og du bør oppgradere til 64-bit dersom du ønsker å bruke ZFS.

 

Jeg har ikke kjørt FreeBSD selv, men siden det står i386 i versjonen din, er vel det 32-bit. 64-bit versjonen av FreeBSD heter vel amd64? Jeg tror nå det, i hvert fall, uten å ha brukt det selv. I så fall bør det første steget være å installere 64-bit. Pool'et vil fungere uansett, det er arkitektur-nøytralt, og for å være sikker kan du kjøre export og deretter import.

 

RAIDZ er kjent for å kunne gi pussige ytelsesresultater. Riktignok ikke så dårlig som dette..

 

Jeg ville uansett personlig anbefalt at du går over til 2-disk speil. I og med at du selv vurderer å gå over til RAID 10 på Linux, går jeg ut fra at tapet av plass er akseptabelt for ditt bruk. Speil i pool er det samme som RAID 10, i og med at alle vdev'er i poolet blir stripet automagisk.

 

 

---etter å ha skrevet dette innser jeg at denne posten er over ett år gammel. Snakk om mye aktivitet i UNIX-forumet siden denne fremdeles er nær toppen. :(

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...