Gå til innhold

Kun bærbar eller også en stasjonær?


Edstro

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tiden er inne for meg å skifte utstyret mitt. Pr nå sitter jeg på en sliten lenovo med en skjerm tilkoblet som ekstra. Maskinen tåler dårlig spilling.

 

Valget står mellom to alternativer:

1. Kjøpe en god bærbar som kan brukes til alle mine gjøremål, også spilling.

2. Kjøpe en stasjonær og fortsette med min lenovo til reise.

 

Er rusten i datakompetansen. For noen år siden var det etter hva jeg forsto, et must å ha stasjonær for spilling. Nå har det imidlertid gått noen år. Kan jeg leve med en solid bærbar også til spilling eller bør jeg ha en stasjonær?

 

Et annet spørsmål er om det er teknisk mulig å koble to skjermer til en bærbar, slik man kan med stasjonær. I så fall hvordan og hvilke utstyr trenger jeg?

 

Hva anbefaler dere? Budsjett inntill 20 000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ikke noe om hvilken skjermstørrelse på den bærbare, skal du ha 15" eller 17"? Og hvilke spill er det snakk om som du spiller? BF, CoD, WoW eller hva?

 

Personlig så har jeg både stasjonær spille PC og en MSI gaming laptop. Laptopen har jeg med meg på arbeid for å spille, jeg er nemlig borte fra heimen 2-3 måneder av gangen.

 

Uansett så har Asus, Multicom sine "gaming" laptoper, og jeg anbefale minst GTX 1060 skjermkort (eller tilsvarende fra AMD).

 

I tillegg er jo Lenovo Y720-15IKB er et valg, eller HP Omen 15, begge har USB-C som kan brukes som utgang for skjermer.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

En stasjonær pc vil altid være best for spilling. Jeg har en ultraportable for koding og en stasjonær som kun brukes til gaming. Det er deilig å ha arbeid og moro adskilt. 

 

Fordeler med stasjonær:

- Mulighet for svært støysvake komponenter. Fractal har kabinetter med støydempende puter. Mye bedre plass til kjøleløsning og vifter fører til høyere ytelse, mindre støy og lavere temperatur.

- Etter 2 år kan du bytte ut grafikkortet og plutselig ha topp ytelse i de nyeste spillene igjen. 

 

Hvis du derimot har veldig lyst på en bærbar som kan brukes til gaming har det aldri vært bedre enn det er i dag. Du kan få ganske tynne maskiner med bra ytelse for 20k. Hvis maskinen har flere video utganger er det null problem å koble til flere skjermer.

 

Mange gaming bærbare har f.eks en hdmi port og en mini-display port. De kan brukes samtidig.

 

Hvis du ikke skal spille veldig krevende spill er Dell XPS 15 en fin maskin.

 

For seriøs gaming har du 3 stk her: https://prisguiden.no/kategorier/baerbar-pc?f[p][]=17000&f[p][]=20000&f[10800]=t&f[1432][]=Nvidia%20GeForce%20GTX%201070

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...