Gå til innhold

Hverdagslaptop til 5000-12000


Anbefalte innlegg

Hei! 

Trenger hjelp til å finne meg en ny laptop og spør dere om hjelp! 

Jeg har lite kunnskaper om pcer dessverre, men er noen ting som er viktig for meg.

Jeg vil gjerne ha en laptop som er rask når det kommer til bruk av streaming og internett, samt vanlige oppgaver. God skjerm kan også være bra og lagringskapasitet er en ting jeg bryr meg en del om. Har vurdert noe fra Apple, men det er fordi jeg ikke har så mye peiling på hva jeg burde ha. Håper noen her har lyst til å hjelpe en uvitende mann  :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! 

Trenger hjelp til å finne meg en ny laptop og spør dere om hjelp! 

Jeg har lite kunnskaper om pcer dessverre, men er noen ting som er viktig for meg.

Jeg vil gjerne ha en laptop som er rask når det kommer til bruk av streaming og internett, samt vanlige oppgaver. God skjerm kan også være bra og lagringskapasitet er en ting jeg bryr meg en del om. Har vurdert noe fra Apple, men det er fordi jeg ikke har så mye peiling på hva jeg burde ha. Håper noen her har lyst til å hjelpe en uvitende mann  :w00t:

 

Hvis du ikke vet det engang, så er kanskje akkuratt apple et godt valg, selv min mor håndterer apple produkter (ipad og iphone) ganske greit. Fordelen med mac os er at det er grusomt lettvint. Med engang du sporer inn på windows eller enda værre linux så blir det en teknisk dimensjon på ting som ikke er helt greit, og ofte tar mange år å få grepet på. Det negative er at de er fryktelig dyre. En sånn pc du snakker om her med windows, får du helt greie maskiner av for UNDER den prisen du beskriver.

 

Det jeg ikke helt skjønner er hvordan du har endt opp her hvis du ikke kjenner til windows? Hvis du kjenner til windows, så kan du velge og vrake. Mht dagens streamingtjenester så må jeg si jeg lagrer veldig lite, så harddisk plass spiller mindre og mindre rolle for meg, 128 gb er mer enn nok for operativsystem, programmer, dokumenter og diverse annet. Har du tenkt å spille endel?

Lenke til kommentar

Et par ideer mht litt mindre og portable maskiner:

 

Macbook pro (osx fra apple så lett i bruk): 

 

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MACBPMPXQ2HA/macbook-pro-13-mpxq2-stellar-gra

 

Multicom (rå på spill, og kanskje den jeg hadde anbefalt som generelt):

 

https://www.multicom.no/multicom-kunshan-n850-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10636128

 

Dell (veldig gode skjermer):

 

http://www.dell.com/no/p/xps-13-9360-laptop/pd?ref=PD_Family

 

...utover det her hadde jeg sett på microsoft surface sine som jeg har selv.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Hei og tusen takk for svar!

Skal ikke bruke pcen til gaming. Jeg har for øyeblikket en Dell inspiron og er ikke fornøyd med denne som har vært dårlig fra et års bruk. Den vil ikke la seg oppdatere Windows så noe Dell skal jeg aldri ha igjen dessverre. Skal brukes til skolearbeid, streaming og noen ganger enkel photoshop. ellers er det viktig for meg at den er rask fordi jeg får noia av maskiner som går sakte. Har både Ipad og Iphone så Mac virker veldig greit når det kommer til å koble dem sammen. 

Lenke til kommentar

Hei og tusen takk for svar!

Skal ikke bruke pcen til gaming. Jeg har for øyeblikket en Dell inspiron og er ikke fornøyd med denne som har vært dårlig fra et års bruk. Den vil ikke la seg oppdatere Windows så noe Dell skal jeg aldri ha igjen dessverre. Skal brukes til skolearbeid, streaming og noen ganger enkel photoshop. ellers er det viktig for meg at den er rask fordi jeg får noia av maskiner som går sakte. Har både Ipad og Iphone så Mac virker veldig greit når det kommer til å koble dem sammen. 

 

Har du alt investert i mac infrastruktur og liker det så hadde jeg sannsynligvis gått for macbook pro'en, f.eks den jeg viste som er i prisklassen din ... erfaringsmessig her ivertfall så liker folk som ikke er spesielt tekniske mac mye bedre og høres ut som til din bruk er det en fin maskin, da det er et greiere system for folk som ikke har særlig med tech skills, stort sett smertefri opplevelse med alt apple lager, du betaler fryktelig mye for maskinvare kontra windows men det er såpass optimalisert og gjennomført at det likevel oppleves som maskinvaren er mye bedre enn hva den er om det hadde kjørt android, windows e.l. Det du sier ang. windows kan garantert fikses, men da må du sitte og knote litt, og du har neppe de problemene på en mac.

 

Så da tar du deg sikkert en tur på elkjøp om litt, men det blir jo helt i øvre prissjikte av hva du har da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...