Gå til innhold

Multicom laptop chassis


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg vurderer å kjøpe en gaming laptop fra multicom. Det er viktigste for meg er god byggkvalitet, og jeg lurer derfor på om noen vet hvilken produsent som lager chassis til multicom laptopene? 

 

Jeg synes laptopene med navn som starter på P (f.eks. P670H) ser mer robuste ut enn de som starter med N (f.eks. N870), men dette er vanskelig å vite helt sikkert bare ved å se på bildene. Noen som har erfaring med disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Begge seriene er clevo. N er billigserien P er mer påkostet.

 

Tenker du på tekniske spesifikasjoner i tillegg til byggekvaliteten? 

 

Forstod dette først som at det var byggekvaliteten du siktet til, men blir usikker nå som jeg ser at alle de "kraftige arbeidsstasjons"-laptopene multicom tilbyr er av N-typen (og disse er i relativt dyre - da rart hvis de er av "billigserien")

Lenke til kommentar

P serien har bedre kjølesystem enn N serien. Bedre høyttalere. Større og mer stabilt kabinett - men som gir høyere vekt så klart. Så ja tenker på byggekvalitet.

 

Skulle jeg kjøpt en arbeidsstasjon hadde det nok ikke blitt en clevo maskin, da hadde det blitt en Lenovo eller Dell uten dedikert grafikk - men prisen hadde nok blitt høyere da, selv uten dedikert grafikk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

P serien har bedre kjølesystem enn N serien. Bedre høyttalere. Større og mer stabilt kabinett - men som gir høyere vekt så klart. Så ja tenker på byggekvalitet.

 

Skulle jeg kjøpt en arbeidsstasjon hadde det nok ikke blitt en clevo maskin, da hadde det blitt en Lenovo eller Dell uten dedikert grafikk - men prisen hadde nok blitt høyere da, selv uten dedikert grafikk.

 

Vil takke for tips her. Det ble en Multicom P670H som jeg kjører dualboot Windows 10 / linux mint 18.1.

 

Var skeptisk ettersom det er lite positive ting å lese om multicom (mtp kundesupport, reklamasjon etc), men tok sjansen. Angrer ikke. Det er en rå maskin!

 

(eneste minus at den bråker mye under load. men bruker da headset så null problem)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...