Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Vi er også på tanken i å legge litt mer penger på bordet og dra til Asia og Vietnam, men det har vi enda ikke kommet fram til. 

Bali/Gili/Lombok er nesten det eneste i sørsst-asia som har bra vær om sommeren, ellers er det for varmt og vått.

 

Joda, det er mulig å reise i resten av området om sommeren, men det er mye bedre i Q1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klipp!

Ja, skjønner hva du men, men er forskjellen fra lavkostland i europa så sykt stor at vi kan spare inn de pengene igjen? Uansett så er jeg litt usikker på om vi hadde lyst til det med tanke på den ekstra reisetiden + været (som flere nevner). 

 

Fryktelig usikker på hvor vi egentlig vil, men tror det blir gjort litt spontant hvis vi kommer over billige flybilletter.

 

 

Klipp!

Det er vel ikke fryktelig stor forskjell på Ukraina og Russland sånn sett? Tror ikke det var mange gangene i løpet av sommeren hvor vi hadde gode samtaler med noen i Russland og mye foregikk med den gode gamle pekemetoden. Derimot så blir det ekstra vanskelig hvis det ikke fins menyer på engelsk, men også det lar seg vel gjøre. Romania / Transylvania lokker veldig, men vi har bestemt oss for at det er sjøen som bestemmer denne sommeren.

 

Vi er først og fremst ute etter en plass med gode muligheter for strandliv, bading og dykking. Det skal foregå en ferie med fokus på avslapping og ikke det normale "kjøret" for å sjekke ut så mye som mulig på tiden vi er der. Derimot så er iallfall jeg og madammen meget interessert i kunst, kultur og mat, selv om de vi reiser med ikke er det, så vi er interessert i å oppleve litt mens vi er der også. 

 

Det at det er rullestein tenker jeg er negativt. Det er mye mer behagelig å vandre rundt på sandstrand, men det skal absolutt ikke være avgjørende. Det hadde vært deilig å ikke vært på en plass med alt for mye turister, men heller ikke det er et absolutt krav. Det eneste vi er 100% sikre på er at vi ikke skal på en partyplass. 

 

Har du noe erfaring med å være litt spontan med reisene? Tenker da i form av flybilletter? Vi har snakket sammen og bestemt oss for å kanskje la flybillettene avgjøre destinasjon hvis vi finner noe billig. 

 

Med tanke på ditt seneste svar så tror jeg vi bare skrinlegger Asia. Vi skal reise ganske så midt i fellesferien og jeg ønsker mest mulig sol de 2 ukene vi skal være borte. 

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Hva tenker dere om Phuket eller Kuala Lumper i påsken?

 

Ser flybillettene er meget dyr. Forsvares det med rimelig hotell? Har hørt i Kuala at man kan få meget fint hotell for noen hundrelapper om dagen.

 

Ellers sikler jeg på multi-city reise. Satt inn BGO - MIA, 4 dager senere MIA-LAX, 4 dager senere LAX-BGO (hjem), for 8k, dog overnatte i Amsterdam hjem.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hei hå!

 

Vi tenker å ta en tur til litt varme, sol og bad mot høsten og lurte på om noen har vært i Romania? Er interessert i å prøve ut nye plasser, og helst nye land, så står derfor mellom Kroatia, Romania og Italia (Sardinia) eller kanskje Montenegro. Har noen vært i ett eller flere av disse landene og kanskje kan komme med noen innspill?

 

Vi er også på tanken i å legge litt mer penger på bordet og dra til Asia og Vietnam, men det har vi enda ikke kommet fram til.

Var i Kroatia for to år siden (Dubrovnik) og koste oss veldig. Ikke ofte man kan reise til kings landing. Fint sted, bra varme,men maten er ikke så mye å skryte av. Samt er typisk "russerferie" som kan være kjipt. Var i Romania på 90-tallet og levde som konger. Usikker om hvordan det er der nå.

 

Skal faktisk til Vietnam i år(on-topic) så kan gi referat i august :p

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Kroatia er fint, men jeg ville kombinert det med andre land i nærheten. Montenegro anbefaler jeg virkelig. Hvis du toger litt kan man få en fin og sømløs tur innom både Italia, Slovenia, Kroatia og Montenegro. Forrige gang jeg var i Kroatia tok vi ferge fra Ancona i Italia over til Split, og reiste videre oppover i landet med tog før vi dro inn i Slovenia, så til Wien. Da ble det både god mat, arkitektur, kultur, strender, fjell og by på samme tur til lite penger.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Neste ferie blir en "spontan"-reise til Vilnius, Litauen om 2 uker.

 

Noen som har gode tips? Alt fra restauranter, steder å oppleve, puber, severdigheter generelt tas imot med takk. 

 

En bekjent av meg var i Vilniusnylig  og da dro til en nedlagt KGB-leir og fikk skyte med AK47 og greier, dersom det er av interesse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neste ferie blir en "spontan"-reise til Vilnius, Litauen om 2 uker.

 

Noen som har gode tips? Alt fra restauranter, steder å oppleve, puber, severdigheter generelt tas imot med takk. 

Syntes Vilnius hadde mindre å by på enn de andre baltiske hovedstedene. Det eneste positive overraskelsene jeg husker var en funicular opp på slottshaugen og en Marks&Spencer klesbutikk hvor jeg fant endel som jeg ikke har funnet andre steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...