Gå til innhold

Nintendo frykter Apple mest (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge apple ikke legger til en mulighet for å bruke ordentlige knapper på iphone eller ipod touch, tror jeg ikke apple blir noen reel konkurrent til Nintendo. Det er nettopp dette som begrenser kvalitetsspillene til slike som Angry Birds og andre "123spill"/flash-spill på nett. Finnes jo også større spill i appstore også, men disse lider ofte stort av manglende kontrollmuligheter.

 

Om Apple lager en dings til å feste på iPhonen med knapper, og kanskje legger til 3D slik som 3DS, kan det bli farlig for nintendo.

 

Konklusjon: Ingen knapper, ingen fare :p

Lenke til kommentar

Så lenge apple ikke legger til en mulighet for å bruke ordentlige knapper på iphone eller ipod touch, tror jeg ikke apple blir noen reel konkurrent til Nintendo. Det er nettopp dette som begrenser kvalitetsspillene til slike sÅom Angry Birds og andre "123spill"/flash-spill på nett. Finnes jo også større spill i appstore også, men disse lider ofte stort av manglende kontrollmuligheter.

 

Om Apple lager en dings til å feste på iPhonen med knapper, og kanskje legger til 3D slik som 3DS, kan det bli farlig for nintendo.

 

Konklusjon: Ingen knapper, ingen fare :p

Helt uenig. Vent og se du... Jeg vet om en del som får iPod touch i stedet for DS til jul i år:)

 

Er enig i det med knapper for hardcore gamere(grunnen til at jeg ikke har tro på kinect), men Nintendo har allerede for lite å tilby hardcore gamere.

Lenke til kommentar

Så lenge apple ikke legger til en mulighet for å bruke ordentlige knapper på iphone eller ipod touch, tror jeg ikke apple blir noen reel konkurrent til Nintendo. Det er nettopp dette som begrenser kvalitetsspillene til slike sÅom Angry Birds og andre "123spill"/flash-spill på nett. Finnes jo også større spill i appstore også, men disse lider ofte stort av manglende kontrollmuligheter.

 

Om Apple lager en dings til å feste på iPhonen med knapper, og kanskje legger til 3D slik som 3DS, kan det bli farlig for nintendo.

 

Konklusjon: Ingen knapper, ingen fare :p

Helt uenig. Vent og se du... Jeg vet om en del som får iPod touch i stedet for DS til jul i år:)

 

Er enig i det med knapper for hardcore gamere(grunnen til at jeg ikke har tro på kinect), men Nintendo har allerede for lite å tilby hardcore gamere.

Noe av grunnen til at færre DS kjøpes, er jo at nesten alle allerede har en, og de som er lure kjøper ikke ønsker seg ikke DS til jul når 3DS kommer tre måneder senere.

 

Ellers begynner DS å bli en utrangert maskin teknologisk. Og når touchen som nettopp har fått ny modell tilbyr touch-kontroller slik DS gjør, men med bedre grafikk, er det kanskje ikke så rart at folk velger iPod touch.

 

Enig i at DS nå har veldig få hardcore-spill, særlig for dem som elsker Online-action med heftig HD grafikk. Men det er jo derfor jeg ikke snakker om DS men 3DS i første posten min. Denne har fått en hel haug av støtte fra andre utviklere. Blant spillene som kommer fra andre enn Nintendo selv er Assassin`s Creed, Dead or Alive, Kingdom Hearts, Metal Gear Solid, Ninja Gaiden, Resident Evil, Professor Layton VS Ace Attorney, Ridge Racer, Saints Row, Splinter Cell, Super Street Fighter og Asphalt. Pluss en haug av andre godbiter for Nintendo-fans. Så når Nintendo 3DS kommer har den både masse å tilby hardcore-gamere samt skikkelige kontroller å spille med. Derfor tror jeg fortsatt at iPhone/touch ikke blir noen veldig stor konkurrent enda.

Endret av Luigi
Lenke til kommentar

For min del så er ikke dette noe typisk spørsmål om Nintendo DS vs iPhone, eller fysiske knapper vs touch-skjerm eller gudene vet hva.

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, og for min egen del så bedriver jeg ikke "hardcore gaming" på en liten håndholdt konsoll, en håndholdt spillmaskin blir i 9 / 10 tilfeller brukt når jeg sitter på buss / tog / t-bane eventuelt fly eller når jeg er ute å reiser på andre måter og ønsker litt underholdning for å få tiden til å gå, om det så er når jeg sitter på do.

 

Jeg sitter svært sjeldent hjemme for å spille på en Nintendo DS for å si det sånn, det blir en "på farten" spillmaskin, og her syntes jeg at mobilspillene har blitt såpass underholdende og avhengighetsskapende at jeg bruker heller iPhone fremfor en Nintendo DS fordi det er mer praktisk, for i de fleste tilfeller så gidder jeg ikke å drasse med meg en ekstra enhet ala Nintendo DS kontra det å bare kunne ta opp mobilen og få GOD NOK underholdning når jeg er på farte og trenger å slå ihjel litt tid.

 

Og for meg og de fleste som jeg kjenner så er det nettopp dette håndhold spilling handler om, det å slå ihjel tid når du er på farta osv og kjeder deg, og da trenger du ikke noen super avanserte spill av noe slag, alt du trenger er gjennomførte spill som underholder og det er massevis av disse på AppStore til en mye lavere pris enn det koster for Nintendo DS spill til Nintendo DS.

 

Jeg sier ikke at spillene er bedre eller overgår de til Nintendo DS, men jeg krever ikke allverden de gangene jeg sitter å sturer på kollektivtrafikk osv.. Så her strekker faktisk dagens nyere mobilplattformer til, noe som jeg vil tro gjør at en dedikert håndholdt spillkonsoll ala Nintendo DS og / eller PlayStation Portable rett og slett blir overfladisk, unødvendig og ikke minst for dyr.

 

 

PlayStation Portable er vell et levende eksempel på at det er et forsvinnende lite markedet av "hardcore håndholdte gamere", til tross for bedre grafikk og endel gode spill til PlayStation Portable så har det solgt generelt ganske så elendig, mens Nintendo DS som er billigere og mer kommersielt alternativ har solgt utrolig godt. For folk flest tror jeg det handler om å finne balansen mellom lett underholdning og det å være mest praktisk i bruk, og nå som mobilspillene har blitt så gode som de har blitt de siste årene så tror jeg dette vil ha en merkbar innvirkning på det håndholdte spillmarkedet, uten tvil.

 

Jeg har riktignok en Nintendo DSi selv, og det er mange spill jeg elsker på den.. MEN! Etter at jeg har fått diverse underholdende og geniale spill til iPhone så har Nintendo DSi blitt liggende stort sett urørt da jeg alltid har min iPhone med meg hvor jeg går, mens en Nintendo DSi føles som unødvendig tilleggs bagasje som jeg rett og slett ikke ser behovet for å drasse med meg lengre.

 

 

Det er nok fremdeles et stort marked for Nintendo DS, det er jo flust av personer der ute som ikke har mobilplattformer som gir dem gode og underholdende mobilspill, samt det er mange yngre der ute som gjerne får Nintendo DS som sine spillkonsoller da foresatte ikke vil gi dem noen iPhone, Windows Phone 7 eller Android telefon osv.. Men at markedet til Nintendo kryper og at de merker trusselen er det liten tvil om.

Lenke til kommentar

Reggie har interessante poenger som jeg absolutt kjenner meg igjen i. Det er mangel på tid vi har, og det er denne tiden nintendo kjemper om. Tid er grunnen til at jeg kun kjøper et fåtall spill som fanger min interesse eller som jeg kjenner til fra før. Flere jeg kjenner har lagt spillkonsollen helt på hylla fordi at dette ikke er en prioritet lenger, og da også til fordel for helt unyttige ting som surfing og tv-serier i den tiden man har til overs. Jeg mener dette viser at nintendo, nok en gang, tenker i andre baner enn det man tradisjonelt gjør og ser på andre "trusler" for sin business enn de åpenbare.

 

Når det gjelder DS vs iPhone; jeg bruker DS omtrent utelukkende hjemme i stua. For meg er DS kun enda en platform med sitt unike spillbibliotek. Jeg kunne aldri tenkt meg å spille de "dype" spillene på farten, jeg kan ikke se for meg at jeg hadde orket dette rett og slett.

Lenke til kommentar

Bærbarhet, prisnivå, det å ha en ekstra ting å drasse med seg -- enig med RamGuy i at alle disse er faktorer hvor 3DS kommer til å tape kunder til iPhadTouch. Jeg tenker at batteritiden på min iPod Touch fortsatt er et argument for 3DS-en (og iPaden?), og spillutvalget på 3DS ser foreløpig glimrende ut, noe som selvsagt, som alltid, vil være avgjørende for å selge konsoller.

 

Den mest disruptive siden ved iPhadTouch-bevegelsen er imidlertid prisnivået på selve spillene. For foreldre har Nintendos høye prisnivå alltid vært et nødvendig onde, og når man nå kan unngå dette betyr det at totalprisen på f.eks. en iPod over levetiden vil være langt, langt rimeligere. Gitt at man kjøper 50 dollar-spill til en iPod er man oppe i ca. 2000 for konsoll og 300 for spillene, 2300 totalt. Tilsvarende for 3DS vil sannsynligvis være 2000 for konsollen, 10 spill x 350 = 3500 for spillene, 5500 totalt. Og da anslår vi at hvert 3DS-spill vil gi fem ganger mer langvarig moro enn i Pod.

 

For småbarnsforeldre spesielt er vel saken ganske klar--iPhod-prisnivået konkurrerer mer direkte med piratkopiering av spill for DS, enn den gjør med vanlige butikkspill.

 

Helt enig i at for meg personlig vil det alltid være ønske for spillmaskiner med ordentlige knapper, men markedet domineres av folk som spiller langt mindre enn meg, og det vil nødvendigvis være dem, ikke oss ca. 10-20 millioner spillentusiaster, som vil avgjøre de store slagene i tiden framover. Alle kan spille spill, men de færreste har et dypt kjærlighetsforhold til knapper dersom andre faktorer frister mer.

 

3DS-ens disruptive side er naturligvis 3D-funksjonen. Jeg spår umiddelbar knaksuksess, og det vil hjelpe maskinen bygge et unikt image (inntil iPod Touch 3D kommer), men jeg tviler på at det vil være nok.

 

Det skal bli grådig spennende å se hva Nintendo kan finne på for virkelig å stagge Apple. «Wii 2» bør være noe langt mer enn bare Wii 2.

 

Det er også artig å se at Apple endte opp med å bryte opp spillmarkedets likevekt tilsynelatende uten å egentlig prøve -- de var jo nærmest uinteressert i spill inntil de "oppdaget" at de hadde skapt et marked.

Endret av oerhört
Lenke til kommentar

vell kan ha noe med at både microsoft bryr seg meir om westen og sony selger bedre der og så kan være ein grunn ikkje og frykte.

 

trur nintendo har ein del og frykte siden vi er i alderen der du "må ha all slaks dupeditter" som egentlig har vært på pcen siden før 2005 talet bare håndholdt;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...