Gå til innhold

Likheter mellom Østerrike, Ultra Høyre og Russland


Anbefalte innlegg

Hva som har skjedd i Østerrike med en video som viser en høystående regjerings politiker forhandle med en Russisk delegasjon han trodde var representanter for en Oligark. Ingenting galt med det hvis ikke innholdet i det man diskuterer er foræderi. Innholdet i denne (2 år) gamle videoen er sjokkerende. Man hører denne politikeren tilby kontrakter i bytte mot at oligarken kjøper opp et mediahus i Østerrike og bruker det til å fremme denne politikerens agenda. Dette er akkurat hva USA beskylder Russland for å gjøre i USA. Russland beskyldes der for å ha betalt skjulte valg bidrag til Trump via NRA og for å ha stjålet emailer fra Fru Clinton samt influert massene gjennom en massiv Facebook kampanje. Er dette sant tror dere? Er det også sant hva Amerikanerne sier at Russland står bak det som skjedde i Østerrike? La oss ta en kikk. En 2år gammel video med eksplosivt innhold dukker opp rett før EU valget. Et valg som kan være avgjørende for EU's retning med sterke høyre krefter på fremmarsj. Hvem kontrollerte utgivelsen av denne videoen? Russlands etterretning? Amerikansk etterretning? Tysk/Østerrisk etterretning? Frittstående journalister? Hva var formålet med utgivelsen og tidspunktet? Var formålet å sette lys på all vanvittig propaganda som nå flommer inn over oss og drar samfunnet i en sterk høyre retning? Det motivet kan man tilegge Tysk/Østerrisk etterrettning. Er det for å splitte EU ytterligere? Russland kan ha interesse av det. Er det for å informere velgerne i en demokratisk prosess? Journalister kan ha interesse av det. Journalister vil jeg tro ikke har en så strategisk tankegang som vist i tilfellet her. De ville ha publisert videoen med en gang. Jeg vil sette strek over at journalister står bak. Da er det etterretnings organisasjoner igjen. At personene i videoen snakker Russisk er ikke ensbetydende med at Russland står bak. Jeg vil mene at motivet helt klart står frem som at noen vil skade de høyre ekstreme kreftene i Europa. Jeg vil spekulere i at Tyskland er den fremste kandidaten til denne 'sting' oprasjonen. De er bekymret for sammholdet i EU og har nå signalisert til oss at de ikke vil sitte på hendene lenger. De som ønsker et splittet Europa må eksponeres.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...