Gå til innhold

Funcom: – I ytterste konsekvens kan dette bety kroken på døren for oss


Anbefalte innlegg

Synes det er synd at de sliter økonomisk, men de har jo valgt et spill marked som det er veldig vanskelig å konkurrere i med å satse på kun MMO. Hadde de fortsettet å lage spill som Dreamfall og The Longest Journey, så tror jeg nok de hadde lyktes. Begge de to spillene er nå knall gode etter min mening, så de kan lage spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Secret World er tidenes beste MMO. Derfor kommer det aldri til å slå an blant massene. Men det burde aldri vært et MMO, det burde vært et enspillerspill hvor de kuttet ut "trash mobs" og fokuserte på historien, gåtene og snikingen. Håper ikke dette betyr at det er kroken på døra for spillet, for det er mange "investigation quests" jeg ikke har fått gjort enda.

Endret av radiohodet
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Funcom fortjener å dø. Skal sprette en champagne når det blir offisielt.

...og historien bak det utsagnet er ?

Ser ut som det er en til som kan ha en lignende historie:

 

Er det sadistisk av meg å si at jeg, som en spilldesigner selv, får en indre stimuli og fornøyelse av å lese om Funcom's problemer?

 

Hva skal en tro? Virker som noe personlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syntes at det er en massiv tragedie det som har kjedd med Funcom.

 

Spill konseptene deres var geniale, og kvaliteten på det innholdet som var, var perfekt.

 

AoC vågde seg på en gøyal combat system, og etter min mening, fungerte den nok så bra, litt små tweaking her og der, men ellers hadde ikke jeg et eneste problem. Men kunne se at MainStream massen slet med denne fordi de sliter med å bruke hodet til å klare å trykke mer en et par knapper.

 

TSW hadde en quest system og quest kvalitet som ingen andre MMORPG spill kan måle seg.

For å være helt ærlig, så syntes jeg at TSW questingen er noe av det beste som finnes, Main storylinenen var engasjerene og meget interresangt. Og selve questingen hvor man ofte måtte bruke pen og papir og notere seg diverse ting, løse gåter og puslespill og litt platform i ny og ne, Samt ting lå bare ikke servert på sølv fat for å finne ut hvordan man gjorde questen.

Man måtte bruke hue, og det var det som gjorde det så enorm bra. Ikke bare drep X monster Y samling.

 

 

Problemet Funcom hadde var ikke at de fikk den tiden de trengte.

 

AOC gikk på mega smell da de absolut leverte spillet aaaalt for tidlig med omtrent ingen innhold i det etter start zonen.

men man kan se på start zonen (tortuga) hvor enorm bra kvaliteten kunne ha vært framover hadde de holdt kvaliteten på den framover.

 

TSW slet og med mangel på innhold i starten (mer unike zoner), Combat systemet ble ofret litt for at Mainstream massen som klagde så mye på AOC combat systemet skulle bli tilfreds.

samt animasjonene og bevegelsene er noe løyen.

 

Men jeg syntes at det er direkte tragisk og synd med alt som har kjedd med funcom, og mye dårlig PR og press fra aksjeholderne som ødelagte mye for Funcom og kvaliteten dems over spillene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg tror hovedgrunnen til at så mange bryr seg om Funcom er at det er den eneste norske spillutvikleren av betydning. Hadde ikke Funcom vært norsk ville de bare forsvunnet i skogen av utviklere som prøver og feiler på å kopiere etablerte suksessoppskrifter. Per i dag må det å satse på MMO, mobilspill og free2play være noe av det minst kreative og ambisiøse en utvikler kan gjøre. Slik sett er det ikke noe stort tap for gamere om Funcom skulle gå dukken.

Lenke til kommentar

Jeg mener mange av spillene til Funcom har fortjent livets rett, men Funcom har rett og slett manglet kompetanse i flere ledd. Uferdige spill, dårlig gjennomtenkte mekanismer og uansvarlig bedriftsledelse. Synes synd på de som har jobbet med konsepter og det audio og visuelle, men med slike talenter får de vel jobb andre steder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Funcom fortjener å dø. Skal sprette en champagne når det blir offisielt.

...og historien bak det utsagnet er ?

 

Kan jo være no med at de på en måte tok å svindla kundene sine.

Bare titte på "the secret world" så blir du nok med i korstoget

 

Så hvis du ikke liker spillet, så blir du svindlet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja ja, hadde de bare faktisk pusset opp og fortsatt med Anarchy Online hadde de nok stått mye sterkere enn de gjør nå. Men nei, de lagde noe annet i steden..

 

Det tok sin tid men nå har de faktisk dyttet inn en ny grafikk motor til AO.

Virkelig? De snakket jo om det for mange år siden, slapp til og med en trailer men ingen ting skjedde. Etter flere år med stillhet regnet jeg med at de hadde skrota det.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med fremgangen i storyen i AO for tiden? Det er fortsatt det eneste MMO'et har fanget meg helt, og mye av grunnen til det (i tillegg til det fantastiske communityet) er bakgrunnshistorien og hvordan denne eksploderte med Shadowlands, men fra utsiden sitter med at den døde litt ned etter SL og AI.

 

Ja aliensa dukka opp, og det skulle liksom forklare alt, men det skjedde liksom aldri.

Lenke til kommentar

Jeg mener mange av spillene til Funcom har fortjent livets rett, men Funcom har rett og slett manglet kompetanse i flere ledd. Uferdige spill, dårlig gjennomtenkte mekanismer og uansvarlig bedriftsledelse. Synes synd på de som har jobbet med konsepter og det audio og visuelle, men med slike talenter får de vel jobb andre steder.

 

Helt korrekt og bra observert og kommentert.

De har meget dyktige ansatte (designere\utviklere), men ledelsen har rett og slett ikke vært gode nok på spill og derfor tatt avgjørelser som har skadet produktet.

Dessverre har denne feilen skjedd igjen og igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...