Gå til innhold

Hvor ofte kjøre Malwarebyte, Crapcleaner ?


Anbefalte innlegg

Hvor ofte er det lurt å kjøre malwarebyte og crapcleaner på maskinen ? Har forstått at noen avslutter hver dag med å kjøre begge disse programmene - men det er noe jeg aldri gjør. Kan gå både to og fire uker mellom hver gang....  Er det noen her med tanker om hvor ofte man som et minimum bør la disse programmene kjøre ?   

Er det noen som har et godt alternativ til disse to programmene ? Eller et annet type program man bør ha for å ha maskinen så sikker som mulig ?  Jeg har selvsagt  antivirus, kjører gratisutgaven av AVG.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deg selv er den beste antivirus. Ikke gå inn på tvilsomme sider, det er ofte der det ligger ondsinnet kode. Men det kan selvfølgelig komme andre steder fra, selv har jeg faktisk vært på VG.no og der ble plutselig maskinen veldig treg og det kom opp på skjermen at det var et virusangrep. Den gang hadde jeg AVG.

Selv skanner jeg maskinen kanskje etpar ganger i uka med Anti Malware og Defender og Cc Cleaner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg kjører det skjeldent, men så installerer jeg stort sett bare open source også og bruker gmail som jeg synes filtrerer vekk nettsøppel veldig bra pluss er et ekstra lag med beskyttelse. har såklart bitdefender gående i bakgrunnen på windows, men etter jeg la om til open source har problemene blitt borte.

 

så dette kommer ann på bruksmønster.

Lenke til kommentar

Defender er enkelt å bruke treng ikke noe mer gratis er den også. Og merker den blir stadig bedre, hadde en tid AVG

den er ikke noe å satse på tung å ubrukelig, Malvarebytes har jeg hatt hatt lenge betalt versjon den starter når jeg starter

maskinen passer seg selv.

Treng ikke mer er masse på data hver dag, surfer en god del bruker Adblokk + ingen reklame, surfer anonymt hele tiden

med alt på data VPN klare dette fint. Bruker 3 maskiner alle Win10. Gmail her er nevnt over den fungere adeles utmerket

og anbefales.

 

skipperskrekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...