Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Generelle spørsmål og nettsider om dekk/felger (Oppdatert 21.06-09 med forretninger)


Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
Sharif og Big-Wheels burde vel kanskje ligge under dekk/felg forhandlere?

 

PS: www.big-wheels.no sender fraktfritt over hele Norge med DHL!

 

 

Det er greit nok at www.big-wheels.no sender fraktfritt over hele Norge. Men i det siste har Bigwheels AS hatt så store probemer med sendingene deres, at kunder bør ha særdeles god tid!

 

Vet om en bilforhandler som har forhandleravtale med dem; ved hver forsendelse de har hatt fra dem de 6 siste månedene, har det alltid vært noe som mangler. Om det i det hele tatt kommer frem da....!

 

SÅ; VÆR FORSIKTIG Å FORSKUDDSBETAL VARENE DERE KJØPER FRA DEM!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

 

Jeg trenger hjelp! Jeg skal selge en russebil og har fått beskjed om å finne ut om dette: hjuldrift!

Men det sier meg absolutt ingen ting, vet ikke hva jeg skal se etter en gang. Vet ikke om jeg har postet i riktig tråd, men er det noen som kan hjelpe meg?

Endret av Qlimax
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Tydelig at dere trenger en liste over boltsirkel også ;)

 

ROVER 200 Serie RF-XW 4-100 45 56,1 M12x1,50

 

Et lite spørsmål fra meg her... Jeg har et sett alu-felger kjøpt til en Rover 214iS '97 (som forøvrig er den verste møkkabilen jeg noen gang har vært borti) og vil gjerne vite hvilke andre modeller disse passer på... Hvilke tall er det da som skal stemme overens? Er det kun den siste benevnelsen, altså "M12x1,50" som skal være det samme, eller er det mer?

 

På forhånd takk for hjelpen, mvh Israfel :)

Lenke til kommentar

Det du nevner trenger ikke å stemme (Boltstørrelse)

 

4x100 må stemme, pluss at du ikke kan ha mer enn 7,5mm

opp og ned der det står 45 (ET, innpress)

 

Der det står 56,1 kan du bruke sentreringsring om hullet er for stort,

evt. dreie det opp om det er for lite ;) (Navhullet)

 

Går på blant annet noe Honda, BMW, Opel og VW ;)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 10 måneder senere...

Spm angående felger:

Fattern min har en Audi 100 quattro(ca 1988) med stilige aluminiums felger som jeg ønsker å bytte med stålfelgene på min Audi A6 1994. Da oppdaget jeg at centerringen på 100en er større enn de på A6en. Er det kurant for en ikke så avansert mekker å bytte over centerringene mellom disse bilene?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Kjempetråd!

 

Jeg er helt ny innen dette feltet og har et par basic spørsmål.

Kjøpte meg nettopp min første bil, en BMW 520 1997. Med den fulgte noen 15" alu felger til vinterdekkene, og 16" til sommerdekkene. Jeg syntes hjulene ser ganske små ut på denne litt store bilen med 15" felger og vurderer å kjøpe et nytt sett. Mine spørsmål er som følger:

 

Hvor store felger kan jeg ha før det går ut over komfort? Jeg trenger ikke de største felgene, heller en fin ballanse mellom størrelse, pris og comfort.

 

Jeg ga ikke mer enn 50 000 for bilen og har dermed ikke så lyst til å bruke veldig mye penger på felgene. Hvilke felgmerke er rimelige, uten at de er av dårlig kvalitet?

 

Kan man gjøre noe fornuftig med de gamle felgene som å "pante" for eksempel, eller er det bare å skrape dem?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Spm angående felger:

Fattern min har en Audi 100 quattro(ca 1988) med stilige aluminiums felger som jeg ønsker å bytte med stålfelgene på min Audi A6 1994. Da oppdaget jeg at centerringen på 100en er større enn de på A6en. Er det kurant for en ikke så avansert mekker å bytte over centerringene mellom disse bilene?

 

De som selger felger (haha, det rima) pleier å ha flere typer senterringer på lager.

Her f.eks:

http://www.martins.no/tilbeh%C3%B8r/senterringer.aspx

 

Men, stålfelgene fra din A6, vil jo ikke passe på bilen til faren din da...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Er en liten ting jeg lurer på... Nå som vinteren nærmer seg, må jeg vel snart tenke på å sko om bilen. Har piggdekk i garasjen, men disse er fra 95... Altså 15 år gamle, som fulgte med bilen da den var ny... Er det noen ulovlig grense angående dekkalder? Har ikke byttet disse ut da de er omtrent ikke kjørt på, og fremdeles ser nye ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...