Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CPU Vifte spinner 1/2 sekund før power down (CPU issue?)


Anbefalte innlegg

Ny kontor-pc/lett gaming build som ikke vil fungere som det skal. Kjøpte deler på NetonNet lagershop på Alnabru i dag.

 

Specs:

Kabinett: Fractal Design Define C

PSU: Corsair VS650 650W

Hovedkort: ASUS TUF B360-PLUS GAMING

CPU: Intel Core i5 7500 3.4GHz (DEMOBRUKT....jeg veit)

Minne: Ballistix Sport LT 8GB Kit Vit 2666MHz

 

Koblet sammen alle delene, skrur på strøm og CPU viften spinner i 1/2 sekund før alt skrur seg av. Ikke noe pip eller lyd fra HK. Forsøkte så følgende:

- Koblet alt fra hverandre, og lar kun CPU og Minne stå koblet i HK + Power SW knappen.

- Sjekket at ATX power supply og 8 pins CPU Power supply er ordentlig koblet i. 

- Sjekket for brukne/bøyde pinner i 1151 socketen. Alt ser greit ut der.

- Resett av CMOS utført.

 

Samme problem. CPU viften spinner i 1/2 sekund før alt skrur seg av.

 

- Forsøkte så å koble fra 8 pins CPU Power supply. 

 

Når jeg gjør det skrur ikke maskinen seg av etter 1/2 sekund. Lurer derfor på om dette kan bety at det er CPU det er noe feil med og at HK og PSU er i orden. Eventuelt kan det være 8 pins CPU power supply det er noe galt med?

 

Siden CPU var demobrukt er jeg redd det er denne som er problemet. Jeg skal bytte den, men vil prøve eventuelt andre muligheter før jeg bruker tid på å reise tilbake til netonnet på Alnabru. 

 

Forslag til hva jeg kan prøve? Har dessverre ikke noen reservedeler jeg kan feilsøke med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke gjort god nok research føre sammensetningen deler.

Hovedkortet støtter kun 8 generasjon cpu.

https://www.asus.com/us/Motherboards/TUF-B360-PLUS-GAMING/HelpDesk_CPU/

 

The 300-series platform is exclusively built to support Coffee Lake CPUs meaning that while we can expect later CPU launches to feature support on the current platform, all CPUs that came before will not work on the new motherboards.

https://wccftech.com/review/intel-h370-b360-motherboard-review-asus-strix-aorus-gaming/ Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...