Gå til innhold

[Løst] Kjøp av varmovn


Anbefalte innlegg

Det er konstant kaldt på rommet og denne 700w oljeovnen bruker mange, mange, mange timer på å varme opp det lille rommet mitt så derfor trenger en ny, mye mer effektiv og kjappere varm ovn. Lever på brødsmuler så vil helst ha det beste jeg kan få for ikke så altfor mye penger, men går så høyt jeg må gå for å få varme.

Endret av Rtse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er rommet ditt stort? Mer enn ett vindu? Har du ikke panelovn under vindu?

 

Hvis du orker litt viftestøy så kan du jo kjøpe deg en vifteovn, den fordeler varmen i lufta raskt. Men det er ikke en varmekilde du kan ha på hele tiden, da blir du nok gal av lyden.

 

Ser for eksempel at Clas Ohlson har vifteovner på opp til 2000 W til 199 og 249.

Jeg overlever bittelitt støy. Men kan virkelig den 200 kroners lille varmovnen varme opp et ca 5x3 rom på kort tid?

Lenke til kommentar

Det er konstant kaldt på rommet og denne 700w oljeovnen bruker mange, mange, mange timer på å varme opp det lille rommet mitt ...

Hvordan bruker du ovnen da? Høres ut som du slår den av og på. Det er mye bedre å ha den på konstant og regulerer temperaturen med termostaten. En oljeovn er treg og bruker lang til på å varme opp rommet, men gir jevn varme og blir saktere kald enn andre ovner.

 

Hvis rommet er ca 15 kvm, så er 700W for lite når det blir vinter hvis dette er eneste varmekilden i rommet. I godt isolerte hus regner man ca 60W/kvm og i vanlige hus ca 80W/kvm. Dvs at du trenger minst 900W eller kanskje 1200W, også spørs det på klimaet (stor forskjell om det er på sørlandet eller finnmark).

 

For permanent bruk er en veggovn absolutt å anbefale. For rask oppvarming midlertidig er en vifteovn greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er konstant kaldt på rommet og denne 700w oljeovnen bruker mange, mange, mange timer på å varme opp det lille rommet mitt ...

Hvordan bruker du ovnen da? Høres ut som du slår den av og på. Det er mye bedre å ha den på konstant og regulerer temperaturen med termostaten. En oljeovn er treg og bruker lang til på å varme opp rommet, men gir jevn varme og blir saktere kald enn andre ovner.

 

Hvis rommet er ca 15 kvm, så er 700W for lite når det blir vinter hvis dette er eneste varmekilden i rommet. I godt isolerte hus regner man ca 60W/kvm og i vanlige hus ca 80W/kvm. Dvs at du trenger minst 900W eller kanskje 1200W, også spørs det på klimaet (stor forskjell om det er på sørlandet eller finnmark).

 

For permanent bruk er en veggovn absolutt å anbefale. For rask oppvarming midlertidig er en vifteovn greit.

 

Jeg har den på mesteparten av tiden men liker ikke å ha den på når jeg er ute av leiligheten. Jeg kjøper den til 200kr, 1000w-2000w så kan jeg regulere. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...