Gå til innhold

Ebay-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Billige lommelykter fra Kina kan være svært bra.

Jeg liker disse: http://www.ebay.com/itm/201586078930?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=500798403075&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Det kan være risikabelt å kjøpe falske 18650-batterier, men disse lommelyktene går på ett stykk AA-batteri. Mye tryggere. Jeg har flere stykker.

 

 

 

Jeg kan også anbefale Nillkin tempered glass screen protector for alle som har mobiltelefon fra Sony.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Kan heller spørre om hva jeg ikke har kjøpt fra Ebay. :p Gjennom årene har det vært en god del, særlig deksler til telefonene mine, kabler og reservedeler til ymse elektronikk, pins til filmer og serier.

 

Er lett å gå i impulsfella når man er der inne og alt ser så billig ut. :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte noen dusin av lommelykta nevnt i mitt forrige innlegg, og sendte med noen som skulle besøke Afrika. Gjorde visst stor lykke.

De fikk vanlige Rema 1000-batterier med på lasset av miljøhensyn.

 

Du får også kjøpt AAA og AA litium-batterier. De er dyre i norske butikker.

Jeg kjøpte en god del til personlig bruk, og de skal ifølge spesifikasjonene tåle lang tids (15 år) lagring.

http://www.ebay.com/itm/4-pcs-1-5V-AA-Etinesan-Lithium-Batteries-Good-Lithium-powerful-battery-EXP-2030-/391283424202?hash=item5b1a4f3bca:g:qFkAAOSwnipWXc-p

Ikke samme merke som du får i norske butikker selvsagt. Men jeg har kjøpt batterier av dette merket på Ebay, og de funker så langt. Har ikke hatt dem lenge nok til å tømme dem.

Dere som kjøper litium-batterier (ikke oppladbare) til GPS og slikt kan ha nytte av disse.

 

 

 

Til stereoanlegget har jeg kjøpt en boks som drives av en vanlig mobillader, har blåtann mottaker for musikk, og line out utgang som du koblet til inngangen på stereoanlegget. Så får rørforsterkeren min plutselig bluetooth :-)

Det finnes mange modeller som tilsvarer den jeg kjøpte. Det er bare å søke.

Den bruker lite strøm, så jeg bruker den mobilladeren som fulgte med chromecasten. Den er så svak at den ikke kan brukes til mobiltelefoner.

Virker utmerket når jeg vil sende trådløs musikk fra mobil eller laptop til rørforsterkeren.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trenger en USB-pinne formet som en nøkkel, helst med litt plass, og billig, og ikke fake (større kapasitet enn reelt). Jeg vet jeg kan klage pengene tilbake, men gidder ikke vente for gjeves.

 

20160524150952.jpg

Tips`?

Hvis du skal ha en som ikke er fake ville jeg egentlig ikke sett på Ebay, men ser at det er en annen her som har lagt til en link til Teknikkmagasinet så du får sjekke ut den!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mobiltelefoner har jeg kjøpt et par stykker av, du får eldre uåpnede toppmodeller til en fin pris. Har kjøpt bl.a HTC One M7 og Xperia Z2, Ga 900kr for HTC'n og 1800kr for Sony'n.

 

Ellers kan man jo kjøpe som folk sier her, alt mulig.

 

Mobildeler, bildeler, sko, fiskeutstyr er av tingene jeg har kjøpt opp gjennom årene.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mobiltelefoner har jeg kjøpt et par stykker av, du får eldre uåpnede toppmodeller til en fin pris. Har kjøpt bl.a HTC One M7 og Xperia Z2, Ga 900kr for HTC'n og 1800kr for Sony'n.

 

Ellers kan man jo kjøpe som folk sier her, alt mulig.

 

Mobildeler, bildeler, sko, fiskeutstyr er av tingene jeg har kjøpt opp gjennom årene.

Du er sikker på at de ikke var fake? 

Lenke til kommentar

 

Mobiltelefoner har jeg kjøpt et par stykker av, du får eldre uåpnede toppmodeller til en fin pris. Har kjøpt bl.a HTC One M7 og Xperia Z2, Ga 900kr for HTC'n og 1800kr for Sony'n.

 

Ellers kan man jo kjøpe som folk sier her, alt mulig.

 

Mobildeler, bildeler, sko, fiskeutstyr er av tingene jeg har kjøpt opp gjennom årene.

Du er sikker på at de ikke var fake? 

 

 

Det er jeg rimelig sikker på ja :)

 

Kjøper forresten kun av folk som har god rate, helst 98-99% positive, da skal det godt gjøres å bli lurt.

 

Kan legge til at jeg først bestilte en Xperia Z2 som aldri dukka opp, den ble sendt uten sporing, men kineseren som jeg kjøpte den av ga meg penger tilbake uten å mokke..

 

Har også kjøpt fra folk i Øst Europa og Russland.. aldri vært noe tull, for min del.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

kjøpte selv noen tåkelyslamper fra Novisibirsk, ikke E merket men kvalitetsmessig ikke noe å utsette på de. fikk 2 lamper for 450kr, hvor de andre jeg fant på Ebay forlangte 750kr for 1..

 

Orginalt over 2000kr pr stk, ikke noe å lure på da...

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Samsung er jo et merke som er populært å "fake", og det kan være vanskelig å skille fra orginalt om man ikke har den orginale å sammenligne med (minnekort og ladere bl.a) Har også hørt om fake Osram men vet ikke hvor utbredt det er..

 

Man bør værtfall være obs når man handler i nettbutikker utenfor Norge på slike ting.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg er klar over faren for forfalskninger, men disse Osram-pærene ser ekte ut. De er ikke latterlig billige heller, men litt billigere enn norske priser.

Annonsen virker lovende, selgeren har masse positiv feedback. Boksen er forseggjort og forseglet med metalliske klistermerker. Ingenting som skurrer.

 

Man må selvsagt være forsiktig med å kjøpe lett-forfalskelige merkevarer på utlandske nettbutikker.

Men dette er selgere med hundrevis av salg og 99.9% fornøyde kunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...