Gå til innhold

IP-kamera / overvåkningskamera (WiFi) som kan tilkobles min NAS og DSM "surveillance station" programvare


Anbefalte innlegg

Hei,

forhåpentligvis er dette riktig forum.

 

Jeg har en Synology NAS med oppdatert DSM. Jeg lukter litt på å kjøpe et IP-kamera / overvåkningskamera som kan tilkobles min NAS for lokal lagring. Derfor ønsker jeg i utgangspunktet ikke kameraer som kjøpes med egen "pakke" for skylagring etc, kun et "IP-kamera" som programvaren på NASen kan benytte.

 

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne for å lete etter kompatible kameraer. Jeg har sjekket Synology.com og der er det jo tusenvis (?) av kompatible kameraer, men å søke opp hvert enkelt kamera for å se om jeg finner dette til salgs i Norge var for tidkrevende. Derfor forsøker jeg her!

 

Ønsker

  • Trådløst (WiFi)
  • Gjerne batteridrevet om det varer en god stund
  • Gjerne pent design (ala Nest kameraene)
  • Miniminum h.264 (mhp. filstørrelse/kvalitet), gjerne h.265 (men tviler på det er veldig utbredt..)
  • Kompatibilitet med min Synology NAS med DSM OS. 
  • P.t. trenger jeg ikke noe profesjonelt. Pris ca 1000kr? Jeg vet ikke om dette er realistisk.

 

Q1: Er det spesifikke kameraer som kan anbefales for mitt oppsett?

Q2: Andre forslag til løsninger jeg kan se på?

 

Jeg har lest om Reolink (e.g. Argus 2), men jeg finner ingen som distribuerer dette i Norge. 

 

Takk for svar!

Endret av Anterialis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv HikVision, som er bra greier, man finner de litt billigere modellene under merkevaren HiLook.
De fleste av disse er kompatible med Synology så vidt jeg vet?

Personlig ville jeg gått for noe som er PoE, altså at du trekker en nettverkskabel, og denne også leverer strøm til kameraet, samt egen software som iSpy eller lignende.

Lenke til kommentar

Takk for tips! 

Jeg er enig i at batteridrevet har kort levetid, da måtte man supplementert med solcellepanel etc. Men i mitt tilfelle kommer jeg til å tilkoble strømnettet. 

 

André forslag? Erfaringer med bruk av Synology NAS?

Har Synology NAS. Veldig fornøyd med min, men bruker den hovedsaklig til oppbevaring av diverse filer.

 

Går kun for Foscam her da det fungerer utmerket :) Kan jo også sette opp hvilke områder av kameraet den skal ta opptak av, slik at man kan luke bort busker\trær som ofte beveger seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...