Gå til innhold

[Løst] Reklame i postkassa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til tross for flere linjer med TYDELIG neitakk til all mulig dritt fikk jeg ikke redusert reklamen min før jeg faktisk truet ene av to forskjellige postbud med å hente våpen... Budene driter i lovverk, de gjør bare det de har blitt betalt for å gjøre. Instruksene deres er lovstridig, de har valget mellom å følge instruks som betaler, eller lovverk som ikke blir fulgt opp.

Lenke til kommentar

Til tross for flere linjer med TYDELIG neitakk til all mulig dritt fikk jeg ikke redusert reklamen min før jeg faktisk truet ene av to forskjellige postbud med å hente våpen... Budene driter i lovverk, de gjør bare det de har blitt betalt for å gjøre. Instruksene deres er lovstridig, de har valget mellom å følge instruks som betaler, eller lovverk som ikke blir fulgt opp.

Aldri fått reklame levert av posten når jeg har neitakk-klistremerke på kassa. Tror nok heller du har vært uheldig med din lokale representant for selskapet.

Lenke til kommentar

 

Til tross for flere linjer med TYDELIG neitakk til all mulig dritt fikk jeg ikke redusert reklamen min før jeg faktisk truet ene av to forskjellige postbud med å hente våpen... Budene driter i lovverk, de gjør bare det de har blitt betalt for å gjøre. Instruksene deres er lovstridig, de har valget mellom å følge instruks som betaler, eller lovverk som ikke blir fulgt opp.

Aldri fått reklame levert av posten når jeg har neitakk-klistremerke på kassa. Tror nok heller du har vært uheldig med din lokale representant for selskapet.

 

Ikke bare posten som kommer med post/reklame

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har nei takk til reklame-lapp på postkassen, og Postens folk ser ut til å respektere dette. Den reklamen vi får allikevel kommer fra andre, feks Postnord og lokale bud/firmaer/organisasjoner. Det eneste som plager meg der er Postnord, de ser ikke ut til å bry seg. Men nå legger vel de ned så da er vel problemet ordnet.. ;)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har et "nei takk til uadressert reklame" skilt på postkassa. Til tross for dette får jeg stadig et A4 ark med reklame fra en eiendomsmegler hvor de tilbyr gratis verdivurdering etc.

 

Er dette innenfor lovverket?

 

Takk

Eiendomsmeglere er notoriske til å bryte Markedsføringsloven § 17 som forbyr leveranse av uadressert reklame til de som har reservert seg mot slik reklame.

 

Hvis du vil ha slutt på det må du gjøre det brysomt og kostbart for eiendomsmegleren å bryte loven.

 

Min strategi er å sende epost til daglig leder på eiendomsmeglerkontoret (gjerne med kopi så høyt opp som mulig ved hovedkontoret) der jeg krever at de kommer hjem til meg for å hente reklamen sin fra min låste postkasse... På et tidspunkt som passer meg... Som ikke er et tidspunkt der eiendomsmegleren har visning i nærheten... Og som sannsynligvis viser seg at er et tidspunkt jeg "dessverre" likevel ikke kunne være hjemme pga uforutsette hendelser, som overtid på jobben... Slik at de må snu med uforrettet sak... Og avtale et nytt tidspunkt for henting av sin uadresserte reklame...

 

Resultatet er at eiendomsmegleren fortsetter å bevist bryte loven i forhold til alle de andre postkassene i nabolaget, mens min får stå i fred.

Endret av what_no2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei,

 

Har et "nei takk til uadressert reklame" skilt på postkassa. Til tross for dette får jeg stadig et A4 ark med reklame fra en eiendomsmegler hvor de tilbyr gratis verdivurdering etc.

 

Er dette innenfor lovverket?

 

Takk

 

Resultatet er at eiendomsmegleren fortsetter å bevist bryte loven i forhold til alle de andre postkassene i nabolaget, mens min får stå i fred.

 

Hehehehe det er det som har skjedd hos meg også :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...