Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Var hun utro?


Anbefalte innlegg

Nei, det finnes åpenbart ingen definisjon på hva som er utroskap. Det kan til og med være kulturelt betinget, og bare det sier jo litt om hvor langt unna en objektiv sannhet vi er.

 

Trenger uansett ikke å sette en merkelapp på dette. Hun gjorde noe dumt og nå er det opp til TS å vurdere om dette er innenfor eller ikke, om det er verdt å involvere seg med henne osv.

Syns ikke det er noe å diskutere egentlig, du kan ikke holde noen til ansvar for en kontrakt de aldri skrev under på på noen måte. Lykke til med å prøve å overbevise retten om noe annet. At du tar det som en selvfølge at man er ditten eller datten etter så så mye kontakt er ditt problem. 

 

Er enig i at det egentlig ikke trengs en merkelapp, TS må gjøre hva han føler er rett anyways. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har det noe å si om hvor mye man setter pris på dem? De er jo ikke sammen, de er ikke ekslusive, de holder bare på, jenta har ingen forpliktelser ovenfor TS (overrasket over at noe sånt skulle komme fra deg som faktisk ikke har ett monogamt forhold, du av alle burde skjønne at sex ikke alltid har noe med følelser å gjøre, av og til er sex bare sex). Hvis TS ønsker det så må TS be om det. Kommuniser med hverandre!

Jeg mener at prisen man setter er åpenbar. Er en person høyt prioritert så holder man ikke på med andre - enten fordi man selv av prinsipp ikke er slik, at en rett og slett ikke har andre interesser pga den aktuelle eller at man avstår av "frykt" for å miste den man "kanskje" har.

 

Jeg sier ikke at jeg er en person som legger veldig vekt på dette - men jeg ville jo absolutt skjønt at jeg hadde større verdi hos en person som var eksklusiv med meg i motsetning til ei som knuller tre andre samtidig som vi dater.

Jeg ville som nevnt ikke kalt henne utro - men det hadde hjulpet meg å kalibrere mine egne forventninger.

 

Jeg lever forøvrig i et monogamt forhold.

Jeg er tydelig i min mening om at det ikke er spesielt naturlig og at det iallefall for meg til tider er utfordrende da jeg selv er relativt frisinnet, men summen av en partner er alt og totalsummen av min partner gjør at jeg heller vil leve monogamt med henne enn utsvevende med andre.

Jeg kan fullt respektere at andre ikke er som meg og forholder meg like respektfull ovenfor henne som hun gjør mot meg.

 

(Derfor jeg ofte sier at utroskap fra hennes side ville vært kjempepositivt for meg ettersom det ville åpnet dører jeg er mer enn villig til å åpne :) )

Lenke til kommentar

Trådstarter, jeg er ikke sikker på om jeg forstår tidslinjen her rett. Kan du avklare? Dere har nå vært sammen i ett år og åtte måneder, som vil si at dere har vært sammen siden november 2017? Og kjæresten din lå med kompisen sin vinterferien 2018? Hvis dette er rett og dere var sammen på det tidspunktet, var det utroskap, ja.

Eller var det sånn at dere hadde holdt hender og gjort kjæresteting i én uke rett før (eller rett etter) at hun lå med kompisen sin? I så fall forstår jeg det slik at dere verken hadde "glidd inn i" (som det ble sagt et sted i tråden), eller avklart eksplisitt at dere var i et forpliktende forhold på det tidspunktet. Da er det ikke utroskap.

 

Jeg ville sagt at hvis du ellers kunne tenke deg å være sammen med henne og ha tillit til henne, trenger det ikke å være et problem. Men hvis jeg forstår deg rett, er det lenge siden hun fortalte deg dette og dere har nå vært sammen en stund, så da har du vel allerede bestemt deg. Det er neppe i din interesse å lage en konflikt ut av dette nå.

Lenke til kommentar

Beklager for veldig sent svar. Hun fortalte meg at hun lå med han 2 dager etterpå. Så det er jo 1 år og 7 måneder siden. Det som plager meg er om jeg skal se på han hun lå med som en "trussel" eller ikke. Er det innafor at dem spiller sammen hvis venninnene hennes har han med i en gruppe feks? Jeg vet ikke hvor jeg skal sette streken, eventuelt om det skal settes en strek.

Lenke til kommentar

Trådstarter, jeg er ikke sikker på om jeg forstår tidslinjen her rett. Kan du avklare? Dere har nå vært sammen i ett år og åtte måneder, som vil si at dere har vært sammen siden november 2017? Og kjæresten din lå med kompisen sin vinterferien 2018? Hvis dette er rett og dere var sammen på det tidspunktet, var det utroskap, ja.

 

Eller var det sånn at dere hadde holdt hender og gjort kjæresteting i én uke rett før (eller rett etter) at hun lå med kompisen sin? I så fall forstår jeg det slik at dere verken hadde "glidd inn i" (som det ble sagt et sted i tråden), eller avklart eksplisitt at dere var i et forpliktende forhold på det tidspunktet. Da er det ikke utroskap.

 

Jeg ville sagt at hvis du ellers kunne tenke deg å være sammen med henne og ha tillit til henne, trenger det ikke å være et problem. Men hvis jeg forstår deg rett, er det lenge siden hun fortalte deg dette og dere har nå vært sammen en stund, så da har du vel allerede bestemt deg. Det er neppe i din interesse å lage en konflikt ut av dette nå.

Se svar over Endret av Tøffel23
Lenke til kommentar

Beklager for veldig sent svar. Hun fortalte meg at hun lå med han 2 dager etterpå. Så det er jo 1 år og 7 måneder siden. Det som plager meg er om jeg skal se på han hun lå med som en "trussel" eller ikke. Er det innafor at dem spiller sammen hvis venninnene hennes har han med i en gruppe feks? Jeg vet ikke hvor jeg skal sette streken, eventuelt om det skal settes en strek.

 

To dager etter hva? Etter dere holdt hender? Eller etter dere ble kjærester? Hvis sistnevnte, er/var hun enig i at dere var kjærester på det tidspunktet?

 

Når det gjelder spørsmålet ditt, hadde jeg nok selv vurdert sterkt å heller avslutte forholdet hvis jeg hadde liten tillit til at kjæresten er trofast og måtte kontrollere hvem hun for eksempel spiller med.

 

Hvis kjæresten har lyst til å ligge med en annen (og det er gjensidig), finner hun jo en måte å gjøre det på enten de spiller sammen eller ikke.

 

Men jeg har aldri vært i din situasjon, så kanskje jeg hadde sett annerledes på det da.

Lenke til kommentar

To dager etter hva? Etter dere holdt hender? Eller etter dere ble kjærester? Hvis sistnevnte, er/var hun enig i at dere var kjærester på det tidspunktet?

 

Når det gjelder spørsmålet ditt, hadde jeg nok selv vurdert sterkt å heller avslutte forholdet hvis jeg hadde liten tillit til at kjæresten er trofast og måtte kontrollere hvem hun for eksempel spiller med.

 

Hvis kjæresten har lyst til å ligge med en annen (og det er gjensidig), finner hun jo en måte å gjøre det på enten de spiller sammen eller ikke.

 

Men jeg har aldri vært i din situasjon, så kanskje jeg hadde sett annerledes på det da.

1 og en halv uke etter vi hadde begynte å holde på lå hun med han, 2 dager etter det sa hun ifra.

 

Jeg vet at jeg har blitt ganske usikker og sjalu etter det her skjedde, og kanskje jeg overdriver. Det du skrev om jeg burde slå opp siden jeg har så lite tillit traff ganske hardt. Jeg elsker hun utrolig mye og i bunn og grunn så ønsker jeg at det her problemet skal forsvinne. Grunnen til at jeg spør om hva som er "greit" er fordi jeg ikke vil være den personen som kontrollerer alt hun gjør. Jeg stoler på hun, så jeg vet ikke hvorfor det plager meg at dem eventuelt spiller sammen etc. Kanskje fordi navnet hans gir meg dårlige minner. Jeg vet ikke helt jeg. Derfor jeg lagde denne tråden egentlig, for å høre hva dere syntes. Om hun "burde" gjøre ting enklere for meg og oss som ved å ikke snakke så mye med han eller noe lignende. Er ikke det en sånn "norm" hvis man gjør sånne shady ting? At man skal gjøre det lettere for motparten ved å minske kontakt?

 

Endret av Tøffel23
Lenke til kommentar

Du trenger ikke være så usikker. Har dere holdt på i halvannen uke, er dere ikke implisitt kjærester. Det er lov å sondere alternativene sine i hvert fall et par uker før man velger seg en kjæreste og holde hender uten at det forplikter. Det trenger ikke å være en indikasjon på at kjæresten din er tilbøyelig til å være utro. Det er rimelig at du gir henne tilliten til å spille med hvem hun vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du trenger ikke være så usikker. Har dere holdt på i halvannen uke, er dere ikke implisitt kjærester. Det er lov å sondere alternativene sine i hvert fall et par uker før man velger seg en kjæreste og holde hender uten at det forplikter. Det trenger ikke å være en indikasjon på at kjæresten din er tilbøyelig til å være utro. Det er rimelig at du gir henne tilliten til å spille med hvem hun vil.

Ja du har ett poeng. Kjæresten mener at han kan ha sagt at han liker hun for å være en drittsekk men jeg er ikke helt sikker på det.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke være så usikker. Har dere holdt på i halvannen uke, er dere ikke implisitt kjærester. Det er lov å sondere alternativene sine i hvert fall et par uker før man velger seg en kjæreste og holde hender uten at det forplikter. Det trenger ikke å være en indikasjon på at kjæresten din er tilbøyelig til å være utro. Det er rimelig at du gir henne tilliten til å spille med hvem hun vil.

Trenger ikke å ha noe med usikkerhet å gjøre, men at hun ikke hadde sterke nok følelser til å holde seg på matta. Hun har ikke nødvendigvis gjort noe galt "objektivt sett", men for mange er dette en legitim dealbreaker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mulig jeg tar feil, men jeg tror ikke mange har særlig sterke følelser halvannen uke ut i begynnelsen av en romantisk relasjon.

 

Uansett. Hadde trådstarter kommet til forumet og bedt om råd rett etter at han fikk vite at jenta han liker lå med en annen etter at de holdt hender, hadde nok jeg også sagt noe liknende den siste setningen din. Men trådstarter forteller også at han allerede har visst om dette og likevel vært sammen med henne i ett år og åtte måneder nå. Altså var det ikke en dealbreaker.

 

Hvis det er rett for trådstarter å avslutte forholdet, spiller det ingen rolle om kjæresten var utro eller ikke før de var kjærester. Men før trådstarter slår opp på grunn av det, er det et par ting han bør vurdere. Som for eksempel i hvor stor grad atferden til kjæresten de siste 20 månedene peker mot at hun ikke er eller kommer til å være trofast. Samt sjansen for å finne et annet kjæresteemne som er villig til å være eksklusiv etter halvannen uke og samtidig har andre kvaliteter som er viktige for ham i en kjæreste.

 

I bunn og grunn ønsker trådstarter at problemet skal forsvinne. Da er mitt råd at han selv slutter å gjøre det til et problem. For det er få holdepunkter for å kalle hva kjæresten gjorde for utroskap. Derimot hadde hun kanskje gjort det annerledes hvis hun visste at de senere skulle bli kjærester og være sammen i minst ett år og åtte måneder. Den tanken vil jeg tro hun var inne på allerede da hun bestemte seg for å være åpen om det to dager senere. Sett en strek over det noen av dere gjorde med andre menn eller kvinner før dere ble kjærester og bestem deg for om du fortsatt ønsker å være sammen med kjæresten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja. Begge deler er nok vanlig.

For min del dater jeg mange når jeg er på jakt, men jeg dater ikke parallelt. Har jeg avtalt en date med ei så dater jeg ikke andre før jeg ser hvordan det gikk, og jeg avtaler ikke nye dates med andre dersom vi skal ha oppfølgende dates.

 

Jeg synes det er respektløst og jeg vil risikere å avlyse avtaler dersom den nye daten jeg avtalte i ettertid viste seg å være mer interessant.

 

Men alle er ikke som meg og det må jeg respektere. Jeg har også, som mange andre, faste sexpartnere når jeg ikke er i forhold og da har jeg en regel for meg selv at jeg kan ha sex med disse opp til samme dag som en date, men etter at jeg har vært på date og jeg har nok interesse til å gå på nye treff med samme jenta så avstår jeg fra sex med mine faste inntil jeg bestemmer meg for om dette er noe jeg vil forfølge eller forlate.

 

For meg er det en måte å vise respekt og interesse for en annen person og selv om jeg ville tolket det som noe respektløst om dagen ikke viste meg samme respekt så må jeg huske på at jeg ikke kan kreve samme standard som jeg holder. Folk er forskjellige og ikke alle har samme syn på dette.

 

Jeg ville derfor, om jeg var i din situasjon, ts, dømt dama etter hvordan dere har det i dag og ikke hvordan hun hadde det for ett år siden.

Lenke til kommentar

Det er mulig jeg tar feil, men jeg tror ikke mange har særlig sterke følelser halvannen uke ut i begynnelsen av en romantisk relasjon.

 

Uansett. Hadde trådstarter kommet til forumet og bedt om råd rett etter at han fikk vite at jenta han liker lå med en annen etter at de holdt hender, hadde nok jeg også sagt noe liknende den siste setningen din. Men trådstarter forteller også at han allerede har visst om dette og likevel vært sammen med henne i ett år og åtte måneder nå. Altså var det ikke en dealbreaker.

 

Hvis det er rett for trådstarter å avslutte forholdet, spiller det ingen rolle om kjæresten var utro eller ikke før de var kjærester. Men før trådstarter slår opp på grunn av det, er det et par ting han bør vurdere. Som for eksempel i hvor stor grad atferden til kjæresten de siste 20 månedene peker mot at hun ikke er eller kommer til å være trofast. Samt sjansen for å finne et annet kjæresteemne som er villig til å være eksklusiv etter halvannen uke og samtidig har andre kvaliteter som er viktige for ham i en kjæreste.

 

I bunn og grunn ønsker trådstarter at problemet skal forsvinne. Da er mitt råd at han selv slutter å gjøre det til et problem. For det er få holdepunkter for å kalle hva kjæresten gjorde for utroskap. Derimot hadde hun kanskje gjort det annerledes hvis hun visste at de senere skulle bli kjærester og være sammen i minst ett år og åtte måneder. Den tanken vil jeg tro hun var inne på allerede da hun bestemte seg for å være åpen om det to dager senere. Sett en strek over det noen av dere gjorde med andre menn eller kvinner før dere ble kjærester og bestem deg for om du fortsatt ønsker å være sammen med kjæresten.

Takk for svar og jeg er enig at jeg må legge det i glemme-boksen det vi gjorde før vi var offisielle. Det som plager meg litt er jo at han typen sa til meg på fest at han liker og har likt dama mi lenge. Fortalte jo selvfølgelig det til kjæresten men hun mente at han bare sa det for å være drittsekk. 

 

Er ikke det litt rart å henge med en som sier han liker deg når dere har ligget sammen for ikke alt for lenge siden? Han har kjæreste nå da men, uansett.

Lenke til kommentar

Husk også at du ''leker'' med ''leken'' han ''lekte'' med for lenge siden, han er sikkert sjalu, på samme måte som en unge har plutselig lyst til å leke med den gamle leken når en annen unge viser interesse for den. 

Mulig. Men hva skal man gjøre? Jeg stoler på dama mi men det sårer litt at hun har lyst til å involvere seg med han når hun vet at enten så liker han hun eller så er han en drittsekk. Begge grunner er gode grunner til å ikke ha han i livet sitt når hun på toppen av alt har historie med han. Hva syntes du?

Lenke til kommentar

Takk for svar og jeg er enig at jeg må legge det i glemme-boksen det vi gjorde før vi var offisielle. Det som plager meg litt er jo at han typen sa til meg på fest at han liker og har likt dama mi lenge. Fortalte jo selvfølgelig det til kjæresten men hun mente at han bare sa det for å være drittsekk. 

 

Er ikke det litt rart å henge med en som sier han liker deg når dere har ligget sammen for ikke alt for lenge siden? Han har kjæreste nå da men, uansett.

 

Det trenger ikke være rart hvis man er en del av samme omgangskrets, som det høres ut som både de og du kanskje er.

 

Jeg tror ikke du trenger å sette grenser for kjæresten din med tanke på ham. Hvis ikke hun er interessert i ham, klarer hun fint å finne en måte å forholde seg til ham på selv. Og hvis hun er interessert i ham tror jeg som nevnt ikke at det spiller noen rolle om du for eksempel legger ned forbud mot å spille sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syns at det er individuelt, det finnes ingen fasit. Jeg hadde ikke giddet det tror jeg, men nå er ikke jeg hun, og det er helt normalt å ha ett vennskap rett etterpå med noen du har vært seksuelt aktivt med selv om jeg ikke syns noe om det selv. 

Hadde hun vært bestisser med han hadde jeg skjønt bekymringen din, men at de er i samme omgangskrets syns jeg ikke burde ha så mye å si. 

Is this the hill you wanna die on? 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...