Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er en god samlet inntekt hos en familie idag?


Anbefalte innlegg

 

 

Hvor rik noen er, regnes ikke i utbetalt lønn, men i mengde "fuck-you-money" du har hver måned, altså hvor mye du sitter igjen med etter alle faste utgifter. 

Nei, rikdom = formue, hvor mye du har til rådighet om du selger alle dine verdier.

Hvor mange penger du har til overs hver måned, er en helt annen sak, som ikke minst er avhengig av hvordan du har ordnet deg økonomisk, hvilken levestandard du har lagt deg til. Sparing eller nedbetaling av lån kan ikke regnes med blant utgiftene, det er tvertimot penger som gjør deg rikere.Velger du å spare 25000/mnd, slik at 10000 skal rekke til alle utgiftene, lever du på sparebluss, men fattig er du ikke på noen måte.

 

 

Dere tar feil begge to, rikdom er ikke bare penger. Man kan ha et veldig rikt liv uten penger.

 

 

Oh man..la meg være den første til å skrive under på det. I perioder tjener jeg nesten ingenting og jobber heller ingenting. Men har en heftig sykkel. Følelsen av å ruse igjennom landskapet en vårvarm tirsdag klokka 11 på formiddagen, helt alene mens alle andre jobber. Herlich, og du skulle kunne tilby meg en ganske behagelig og morsom jobb før jeg byttet den dagen mot penger ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Vi har ca 1450000.- i samlet bruttolønn.

I tillegg kommer barnetrygd på 2 små og 132000 netto i leieinntekter på leilighet (sokkel) i året.

Ca 3 mill i huslån på et hus med takst på ca 6 mill.

 

Hun jobber innen helsesektor - jeg innen it

Sheipppe! Da sitter man godt i det..tenk at man kan tjene såpass innen helse og IT. Det er helt villt.

 

Bare å gi honnør. Dere har valgt riktige yrker og lever livets glade dager. Respekt.

La oss si det sånn..

Jobber du bare 8-4 og ikke gidder å stå på litt så får du ikke sånn årsinntekt.

Vi sier aldri nei verken meg eller kjerringa til å ha vakt eller stille opp ekstra.

Men vi har stort hus, flotte biler og unger som stort sett får det de peker på så vi klarer oss fint ja:)

Men vi har virkelig jobbet for å komme dit vi er nå:)

Ingenting kommer gratis.

Lenke til kommentar

 

 

Vi har ca 1450000.- i samlet bruttolønn.

I tillegg kommer barnetrygd på 2 små og 132000 netto i leieinntekter på leilighet (sokkel) i året.

Ca 3 mill i huslån på et hus med takst på ca 6 mill.

 

Hun jobber innen helsesektor - jeg innen it

Sheipppe! Da sitter man godt i det..tenk at man kan tjene såpass innen helse og IT. Det er helt villt.

 

Bare å gi honnør. Dere har valgt riktige yrker og lever livets glade dager. Respekt.

La oss si det sånn..

Jobber du bare 8-4 og ikke gidder å stå på litt så får du ikke sånn årsinntekt.

Vi sier aldri nei verken meg eller kjerringa til å ha vakt eller stille opp ekstra.

Men vi har stort hus, flotte biler og unger som stort sett får det de peker på så vi klarer oss fint ja:)

Men vi har virkelig jobbet for å komme dit vi er nå :)

Ingenting kommer gratis.

 

 

Bra bra. 

Driver delvis selvstendig selv..mulighetene for suksess er endeløse, og ting har virkelig løsnet det siste året. Trenger bare jobbe 20-30% i en vanlig jobb for å få det til og gå rundt. Er ikke rik, men har lite gjeld på hus, nedbetalt ny(ere) bil, fine ting, og redusert nødvendigheten av arbeid for andre med ca 70%. Mangler bare 20-30% for å være helt fri. For meg er frihet og mulighet til å ikke jobbe (jobbe med eget) mye mer verdt enn penger. 

Endret av Capitalist/Minimalist
Lenke til kommentar

 

 

Vel, jeg har en lønn på 30k uten noen relevant utdanning og er på 1. arbeidsår, så jeg vil ikke si 55k er høyt, hvordan det kan være "godt over gjennomsnittet" er for meg ganske uforståelig.

30k utbetalt? Med vandlig 8-16 arbeidstid uten overtid?

 

 

Ja, ikke noe særlig overtid, statlig innen IT.

 

30k utbetalt summerer vel til 50k+ brutto, altså 600k i året - hvorfor betaler staten en ufaglært såpass mye over tariff, og hvem kan jeg klage til?  :ph34r:

Lenke til kommentar

 

 

 

Vel, jeg har en lønn på 30k uten noen relevant utdanning og er på 1. arbeidsår, så jeg vil ikke si 55k er høyt, hvordan det kan være "godt over gjennomsnittet" er for meg ganske uforståelig.

30k utbetalt? Med vandlig 8-16 arbeidstid uten overtid?

 

 

Ja, ikke noe særlig overtid, statlig innen IT.

 

30k utbetalt summerer vel til 50k+ brutto, altså 600k i året - hvorfor betaler staten en ufaglært såpass mye over tariff, og hvem kan jeg klage til?  :ph34r:

 

 

Tja, jeg er jo bare en fis i forhold til konsulentene de leier inn. Klag heller over det spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...