Gå til innhold

[Løst] Islam. Nei til rasisme.


Gjest Veldig ærlig mann

Anbefalte innlegg

Gjest Veldig ærlig mann

Jeg tenker Norge har valgt å hjelpe alt for mange som ikke kan eller har lyst til å bli en del av et norsk fellesskap hvor norske lover går foran Koranen og Sharia. Utrolig at det er så mange mennesker som har en slik holdning. Og ennå verre, hvordan kan det ha seg at dette fenomenet ikke er snakk om et individnivå, men en politisk bevegelse? 


 


Det jeg skriver er dessuten blitt beviselig gjort for mange år siden av samtlige store og anerkjente historikere. De viser til forskning og dokumentering. Ikke synsing eller ønsketenkning.


Kanskje AUF f.eks ikke skal fortsette med å være overbeviste om at toleranse og inkludering er det eneste som bestandig gjelder helt uavhengig av hva som har vært med på å forme en diger gruppe mennesker ifra tidligere. Det er noe som heter at man kan være drevet og preget av noe veldig dypt stikkende og farlig!!


Da hjelper det ikke med roseutdeling og sangen "Barn av regnbuen" eller festivaler for den saks skyld.


Endret av Uderzo
gjennopprettet innlegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Veldig ærlig mann
Sentrumsløpet og 90s show i Telenor Arena har vært.

 

Heldigvis var det ingen terrorister ifra muslimske land som utløste en selvmordsbombe på disse arrangementene. Sannsynligheten for at dette skjer er tross alt veldig liten vil jeg påstå. Heldigvis.

 

 

 

Allikevel vi husker angrepet imot f.eks Ariane Grande konserten i Manchester 22.mai.2017 og angrepet imot Boston Maraton 15.april i 2013. Det største angrepet imot Europa i moderne tid utført av Islamister (ekstra onde muslimer) ble utført 13.november.2015. Dere husker også angrepet i Nice 14.juli.2016 og i Stockholm 7.april.2017. Dessverre er det ikke noe som tyder på at terroristene har fått ut alt hatet sitt imot oss. Dette kommer til å skje igjen og igjen framover. Begrunnelsen de legger er Vestens delaktighet i Irak, Syria og Afghanistan. Det er vås. De hadde angrepet oss uansett.

 

 

 

Samtlige av disse angrepene er utført av fundamentalistiske muslimer. Godt å vite at det også er flere muslimer som forlater Islam, såkalte X muslimer. De erkjenner at Islam truer verdensfreden og at Islam kan gi et inntrykk av at religionen er på vei til å utvikle seg til å bli et bestialsk og primitivt fjerde rike. Flere og flere begynner å frykte en tredje verdenskrig på grunn av Islam med Koranen i spissen. Det er rett og slett for mange muslimer som mister begrep om og kontakt med virkeligheten. De ønsker ikke å omfavne vestens verdier. Dette er det farligste som kan skje i et menneskes hode.

 

Det er farlig å la seg påvirke av Koranen i for stor grad. Den fungerer som en stor inspirasjonskilde blant muslimer som hater demokrati, homofili, ekteskap av gjensidig kjærlighet og lyst, pressefrihet og ytringsfrihet. De hater Vestens kapitalisme og nyliberalisme. De hater våre soldater som i alle fall er tiltenkt å skulle skape fred og balanse i verden. De ble sendt i krig av deres president. De startet ikke noen krig på bakgrunn av hat, hjernevask, lav intelligens eller i guds navn.

 

Selvfølgelig er det kun en liten gruppe av muslimer som truer vesten. Alle er klar over det.

 

Denne gruppen er allikevel faretruende stor.

 

61% av Koranen handler om terror og ondskap. Det er beviseliggjort av alle akademikere innen feltet.

 

De som sier at dette ikke stemmer er muslimene selv, terrorister blant muslimer og de fleste av oss som forståelig nok er livredde for hva som vil skje dersom et samfunn ikke tar muslimer med inn i varmen.

 

Det er masse ønsketenkning i Skandinavia i forhold til integrering av muslimer. Ute i Europa så eksisterer denne ønsketenkningen i langt mindre grad. Årsaken til det er fordi de restriktive landene i stadig større og større grad ikke lenger eier tvil i forhold til hva Islam gjør med et samfunn. 

 

 

Det er ikke noe poeng å utsette en skepsis til en fare og ukultur som for hver uke forgrener seg utover Europa.

 

Ja til X muslimer. Nei til muslimer.

 

Koranen sammen med Islamist ledere og onde og farlige Imamer har skylden for terroren vi ser imot vestlige land og ikke muslimske mennesker.

 

Det er ikke de kristnes skyld at muslimer angriper og ikke respekterer oss. Hva har vi gjort galt etter middelalderen?

 

Glem unntakene som mislykkede Anders Behring Breivik og terroristen på New Zealand.

 

De representerer ikke noen andre enn dem selv og noen tusen andre tilhengere. Det er det som skiller etnisk hvite terrorister ifra muslimske terrorister. De har få sympatisører. Når en ikke muslimsk terrorist har noen tusen støttespillere så har altså en muslimsk terrorist som utfører samme type angrep (eller verre. som regel utfører muslimske terrorister MYE større skade) plutselig flere millioner støttespillere. Ikke spør om nøyaktig tall. Det er ikke vesentlig. Fokuser på det store bildet og alt som er bevisliggjort gjennom forskning og lagring av all historie som viser alt for mange muslimers åndssvake og barbariske atferd og holdning.

 

Les den norske oversettelsen av Koranen. Ikke bare les om Islam i Det Store Norske leksikon. Det er ikke tilstrekkelig. 

 

Hvis man skal tilegne seg teoretisk kunnskap om noe må man lese eller studere. Det samme gjelder i forhold til Islam. 

 

 

Norske politiske parti har mange flotte tanker, ønsker og poeng som bør lyttes til. Deres tanker i forhold til integrering av Islam er forkastelig. Her har de ikke et eneste godt forsvarsargument.

 

I stedet velger de å ikke kommentere utviklingen.

 

På den måten opprettholder de kontrollen i landet slik at roen og freden tilsynelatende forblir. Dette er de naturligvis avhengig av som politikere med ansvar for forvalting av norsk lovverk og norske verdier.

 

Det er allikevel noe som heter at sannheten til slutt vil komme tydelig fram for oss alle

 

 

 

 

 

Det er kanskje bare stille før stormen. Nei jeg er ikke trangsynt.

 

Jeg tenker selvstendig. Jeg fordømmer nazisme, Facisme, vold og kommunisme like mye som det du gjør. Det forsøker jeg etter beste evne å framkomme tydelig. Det er mulig jeg ikke har lyktes her. Veldig trist i så fall. Det gjør meg vondt om dette er tilfellet.

Endret av Uderzo
gjenopprettet innlegg
Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann

Hvor er folk hen når de kaller en jente på 21 for nynazist eller høyreekstrem antakeligvis fordi hun er med i Fpu og har uttrykt at hun kjenner på uro og frykt knyttet til masseinnvandringen ifra Midtøsten? Uten å generalisere for øvrig. Vi må se på historie og forskning. Dvs fakta. Ikke noe annet. 
 

Vi har gruppen helt ytterst på venstresiden som blir veldig provosert av at ikke alle bare kan ha denne ønsketenkningen om at problemer knyttet til innvandring i Sverige f.eks er minimal og uvesentlig.

De skal bare bli tatt med inn i varmen sier RV f.eks. RV mener at all vold utført ifra en Islamist skyldes alt annet, bare ikke miljø, kultur og oppvekst. Som regel skylder de på helt uskyldige ofre for eksempelvis ondskapen ISIL. 

 

ISIL representerer muslimer flest opp gjennom historien, men ikke flesteparten av dagens muslimer selvfølgelig.

Det skulle vel også bare mangle vel? 

 

Dette er sannheten og det kan historikere innen feltet bekrefte.

Dessverre skyldes nok voldsbølgen utført ifra alt for mange muslimer noe annet enn ledigang og kjedsomhet. Dette har ikke noe med etnisitet og hudfarge å gjøre, men hvordan alt for mange individer er blitt formet og preget mens de har levet. De har helt sikkert mange ressurser boende i seg, men de bruker dem feil. Pene er de også veldig ofte. Dette jeg skriver handler ikke om rasisme eller et ønske om å finne en syndebukk. Dette jeg skriver har henvisning til faktabasert historie. Vær snill å ta meg seriøst når jeg forteller deg dette. 

 

Vi har onde mennesker ifra alle ulike kulturer og samfunnslag. Det sier seg selv, men det har ingen ting med temaet Islam å gjøre. Vi snakker om et stort globalt problem og ikke bare grusomme saker ene og alene. 

De som lurer på hvor flesteparten av de kriminelle individene er tilknyttet kan kanskje starte med å finne ut av nettopp dette. Det er ikke Kristendommen eller Hinduismen. Det er Islam. Nå må dere få dette på plass. 

 

Lillebjørn Nilsen og sangen "Barn av regnbuen" redder oss ikke i det store og hele. Tanken hans er derimot god og må videreføres. I den forbindelse må vi samtidig huske å skille kortene. 

 

 

 

Noen og noe må vi tro på og hvordan kan vi vite at det noen oppgir er riktig eller galt? Spesielt når vi har lite eller ingen forutsetninger til å motargumentere. Jeg forstår at folk er livredde og så gjerne skulle ønske at all form for kriminalitet kun ble tatt ned på individnivå.

Det er generøst og prisverdig av mange å tenke slik. Til gjengjeld er det ingen grunn til å tenke slik.

All seriøs forskning og usensurerte nyhetskilder viser en virkelighet som norske politikere har bestemt at vi norske borgere ikke vil ha godt av å kjenne til eller engasjere oss i. Jeg tror det ligger en ønsketenkning bak all sensureringen i statlig støttet presse og ikke en baktanke som andre igjen er overbeviste om at er tilfellet. Å kalle norske politikere for Facister blir overdrevet etter min vurdering og ut ifra min modell av virkeligheten. Jeg tror vi heller kan kalle dem for sosial demokrater som er blendet av sin egen idealisme og ønske om en verden som aldri vil bli skapt. Stol på kjærlighet og god moral. Tenk det beste om alle mennesker til det motsatte er bevist og det ikke lenger er noen grunn til å tenke positivt om disse. Dette gjelder også overfor muslimer. Husk at vi har mange uavhengige enkeltindivider blant muslimer som fortviler over den ondskapen som muslimske politikere forkynner og beskytter. 

 

 

Wordpress.com skriver at 1 milliard muslimer ønsker Sharia i verden. Vi vet hva Sharia handler om?

Den er livsfarlig og ondskapsfull.

 

Det er 1,53 milliarder muslimer i verden. Jeg er fortsatt skeptisk til at dette høye tallet kan stemme, men det er nok ikke bare noen hundre tusen som ønsker Sharia når Wordpress oppgir tallet 1 milliard.

Stadig flere frykter en tredje verdenskrig og et fjerde rike på grunn av muslimenes innflytelse og herjing.

 

 

 

Folk skulle bare visst hvor mange individer det er som betegner seg som en ekte muslim, men som samtidig stikker ned andre mennesker, voldtar sin kone, holder på med æresdrap og setter igang bilbranner hver eneste dag ute i Europa. Jeg er sikker på at de ikke ser på seg selv som en mislykket muslim. Tar disse avstand ifra Sharia? Neppe.

 

Glem ønsketenkningen om at alle kulturer og politiske styrer har like mange farlige mennesker. Glem tanken om at Anders Behring Breivik representerer flere enn noen få hundre stykker rundt omkring i verden eventuelt. Vi har liksom ikke bare noen hundre eller tusen farlige muslimer i verden eller hva?

 

Nå er det på tide at vi alle har det klart for oss at terroristene blant etnisk hvite er forsvinnende få i forhold til alle de terroristene som tilhører religionen Islam. Begynn å få en oversikt. Nå er jeg lei av alle fjerne mennesker. 

Endret av Uderzo
gjenopprettet innlegg
Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann

"Økt kriminalitet har ingen ting med masseinnvandring å gjøre sier først og fremst AUF og ungdom av RV.

Vi må bare være snille med hverandre og synge "Barn av regnbuen". Ingen folkeslag er mer voldelig enn andre"

Det er tilfeldig hver gang det er en muslim som står bak vold, undertrykking, voldtekt og terror"
 

Nei AUF, det er ikke tilfeldig selv om det f.eks er masse vold imot kvinner i Russland, Mexico og Spania.

M.ao sier AUF og unge RV tilhengere at 9/1 like godt kunne ha vært utført av en nordmann eller russer som var sint på amerikanske politikere. Virker det sannsynlig? Ikke i min verden i alle fall.

Enkelte tror til og med at mange muslimer har noen kromosonfeil og genetikk avvik ettersom det er oppsiktsvekkende mange av dem som oppfører seg usivilisert og udannet. Vi er ikke i nærheten av å se samme bilde og grad av tilsvarende omfang av farlig atferd i NOEN ANDRE KULTURER.

 

 

Samtidig som AUF og RV har sine sterke modeller av verden viser alle parametre og statestikk verden over at det er et urovekkende gedigent samfunnsproblem at muslimer havner i konflikt med samfunn hvor de fleste er Kristne. Er dette også helt tilfeldig? Selvfølgelig ikke. Det er ingen ting som er tilfeldig gang på gang. Da heter det at det er et mønster.

 

Kunne det like godt ha vært Kristne som begynte å begå terror i muslimske land om det var de som søkte asyl til Islam styrte land? Tviler. De hadde måttet bli muslimer for å overleve.

Glem ønsketenkning og rettferdiggjøring av muslimer som begår terror. Glem forfordeling av skyld fordelt på mennesker over hele verden.

Medvirkende årsaksprosesser er dessuten håpløst å måle.

 

Bli i stedet nysgjerrig på noe nytt. Våg å være kritisk. Våg å si nei. Stol på din egen dømmekraft. Erkjenn at du ikke forstår og vet om alt som skjer innen politikk i denne verden. Hvordan skulle du kunne få med deg og forstå alt? Glem det.

Det er veldig komplisert ved siden av alt som faktisk også er sort/hvit og udiskutabelt. F.eks at Islam er livsfarlig og den største trusselen i verden etter mangel på vann, medisiner og bekjempelse av fedme og sult.

Jeg forstår og vet ikke nok selv. Når det er sagt, jeg er i det minste ikke passiv, likeglad, godtroende, lettlurt, naiv eller utsatt for sugesjon. Motpolet til mitt engasjement er alt det siste som jeg listet opp. Jeg er nyansert og nysgjerrig.
Jeg har forstått at ønsketenkning og passiv god troende tanker og troer ikke nytter om vi ikke muslimer skal unngå å bli offer for en snik islamisering som vi ser over hele Europa. Bare se på hvor forfordeling de har det i Sverige og i Frankrike. Begynn å bla i riktige kilder og fram til riktige sider. Du har kanskje fokuset ditt på alt annet enn Islam? 



 

Hvem har skylden for all uroen som muslimske individer begår?

Etnisk hvite nettroll? Nynazistene? Anders Behring Breivik? George W. Bush? Donald Trump?

Høyreekstreme? Norske journalister? Neppe.
 

Disse menneskene provoserer muslimer ja, men de har ingen skyld i det som skjer. I hvilken grad de har en medvirkende påvirkning blir vel helt håpløst å måle? Er dette i det hele tatt interessant?

Muslimer som begår terror har kun ved enkelte tilfeller utpekt syndebukker. Som regel er de prinsipielt lystdrepere imot ikke kristne, såkalte vantro.
 

Muslimer har holdt på med terror siden Islam ble grunnlagt og lenge før Nazismen og Facismen eksisterte i Europa og mange hundre år før Donald Trump ble født. Islam er en religion bestående av b.la terror. Muslimer som er fredelige følger ikke Koranen. Da er de heller ikke en ekte muslim, men en selvutnevnt muslim som passer inn i den vestlige delen av verden. Faren for at en muslim blir til en terrorist hvis han besøker en Moské er i alle fall ikke uvesentlig liten. Såpass har de fleste verden over forstått. 
 

 

 

AUF og RV har en sympatisk og raus ønsketenkning om ikke annet. Dessverre så må en nok sette av tid til å tilegne seg kunnskap om historien med muslimer. Ikke for å generalisere muslimer for vi har mange flinke muslimer blant oss som vi kan stole på. B.la leger. Problemet er bare at vi har mange hundre millioner muslimer som ikke har noen høyere utdanning. Hvor tenker dere at disse får meste parten av sin påvirkning ifra? Ja nettopp. Helt riktig. Er det beroligende? Har vi noen grunn til å tenke at Koranen og Sharia umulig kan gjøre en muslim farlig for ikke muslimer?

 

 

Det er en nitrist og litt tidkrevende prosess å lese historien om Islam, muslimene og Sharia. Folk makter ikke dette og tar seg ikke tid til slikt. Det er forståelig.

 

Jeg forstår at folk er livredde og ikke ønsker å gi nær sagt et helt folkeslag skylden alene for mesteparten uro og fare som er ute på gatene. Det virker så diskriminerende og rasistisk. Hvem vil vel være noe så ynkelig? Ikke jeg i alle fall.

Jeg er selv bekymret for utviklingen vi ser, men mener ikke det samme som AUF. Lillebjørn Nilsen sin visesang Barn av regnbuen og røde roser er ikke kuren til disse lystdrepende og åndssvake drapsmaskinene uten sidestykke. Enkelte kaller til og med de fleste muslimer for Hyener. Det sier mye om hvilket inntrykk enkelte har av disse menneskene.

 

 

Sharia, Koranen og flere Imamer har skylden. Vi snakker ikke om en mental trener eller Shaman her kan jeg love. Vi snakker om fravær av empati og respekt for ikke-muslimer, X muslimer og deres verdier, meninger og troer. Islam er den nest største religionen i verden med stadig flere tilsluttere.

Ære og underkastelse står veldig sentralt i Islam. Der av æresdrap og drap imot ikke muslimer (vantro) i Allahs navn og med henvisning til profeten Mohammeds oppfordring og egen atferd. For en rollemodell og forbilde!!!

 

Muslimer har alltid vært i konflikt med Kristendommen og de topper all statistikk som omhandler vold, trusler, uro og uorden. DE TOPPER DENNE STATISTIKKEN.

 

Jens Stoltenberg kan også bekrefte dette når han ikke lenger er i sin NATO posisjon. Garanterer.

Han leser statistikk innen flere områder enn sosialøkonomi.

Bli nysgjerrig. Bli interessert i å få fakta på bordet. Les Koranen og Sharia. Se på det som skjer i Europa. Deretter kan du ytre deg. Ikke før.

Endret av Uderzo
gjenopprettet innlegg
Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann

«Økt kriminalitet har ingen ting med masseinnvandring ifra Midtøsten å gjøre sier først og fremst AUF og ungdom av RV.

Vi må bare være snille med hverandre, tolerante og synge "Barn av regnbuen". Ingen folkeslag er mer voldelig enn andre"

 

En sympatisk ønsketenkning om ikke annet. De snakker ut ifra følelser og håp og ikke forskningen som seriøse akademikere har foretatt seg gjennom b.la doktoravhandlinger. Aldri svartmal et folkeslag eller favoriser et annet folkeslag igjen. Det er nazisme. Nazisme VIL VI IKKE HA. ALDRI IGJEN.

Når det er sagt, forhold deg til fakta på samme måte som du kanskje forholder deg til Vitenskap. Sannhet kan også gjøre vondt. Sannhet kan også skremme, overraske og sjokkere. Våg å tenke selv. Våg å bli litt ekstra nysgjerrig. Kanskje du oppdager og lærer noe nytt da.

Det er ikke utenkelig.

 

 

Mitt andre utkast om samme sak.....

 

 

"Økt kriminalitet har ingen ting med masseinnvandring ifra Midtøsten å gjøre sier først og fremst AUF og ungdom av RV.

Vi må bare være snille med hverandre, tolerante og synge "Barn av regnbuen". Ingen folkeslag er mer voldelig enn andre" All kriminell handling blant muslimer er på individnivå. Supermakten USA er de egentlig terroristene. AUF sine ord. 

 

"Alle gjør så godt de kan og hvis en muslim gjør en ikke muslim noe vondt så er årsaken til dette mest sannsynlig at ikke muslimen startet med å gjøre noe ennå verre imot den alltid snille og pliktoppfyllende muslimen og samfunnsborgeren"

De er tross alt kremen av folket. En muslim"

 

Hvorfor er det så mange etnisk hvite som nærmest ser på sitt eget opphav som det verste folkeslaget? Mens muslimer som helhet blir sett på som gode  mennesker som bare er noen ofre for invasjoner utført ifra Vesten. AUF f.eks sier nærmest at man må regne med at en del grupper blant muslimer får lyst til å begå terror imot vestlige mål når Vesten invaderer muslimske land for å bekjempe terror og i alle fall forsøke å opprette fred og balanse i verden. Den oppgaven er selvfølgelig veldig vanskelig. Derfor lykkes ikke USA godt nok. 

 


Virker det riktig og sannsynlig at Kristendommen og Vestlige land er den største terrorkulturen i verden? Har denne forestillingen til AUF noe med virkeligheten å gjøre? 

Det er riktig at vi alle lager hver sin modell av virkeligheten. Samtidig så har vi også folk som fornekter sannheter og i stedet skaper ønsketenkning og konspirasjonsteorier.

 

Dette er både en uhensiktsmessig, urettferdig og uforståelig ønske og valg. De snakker kun ut ifra egne følelser og eget inderlig håp.

 

 

De snakker ikke på bakgrunn av forskningen som seriøse akademikere har foretatt seg. Den kommer de kanskje aldri til å se poenget med å sette seg inn i. Den utfordrer tross alt deres nære og kjære modell av verden som de er blitt så utrolig glad i og svak for.

 

 

Det kan jeg også godt forstå. Det er et forsvar hos de selv som faktisk har en opplevd fungerende effekt hos dem det gjelder. Den er derimot ikke virkningsfull i den sanne verden utenfor disse personenes sind. Her fortsetter verden å rulle nådeløst og kynisk. 
 

Aldri svartmal et folkeslag eller favoriser et annet folkeslag igjen. Veldig viktig.

Når det er sagt, forhold deg til fakta på samme måte som du kanskje forholder deg til Vitenskap. Sannhet kan også komme til å gjøre vondt. Sannhet kan også komme til å provosere, utfordre voldsomt, skremme, overraske og sjokkere.

Våg å tenke selv. Våg å sette ned foten. Våg å bli litt ekstra nysgjerrig. Kanskje du oppdager og lærer noe nytt da.

Det er ikke utenkelig.  :)

 

 

Den er uforståelig at AUF, SV og RV indirekte forsvarer det som hele verden har definert som sin felles fiende eller potensielle trusselbilde. Muslimer er potensielle trusler imot hele verden. Islamister er påviste trusler. De har tatt steget videre ifra å være en kvinnediskriminerende og anti demokratisk og anti likestilling muslim til å bli en terrorist og tilhenger av Sharia. Det er det samme som å bevege seg ifra dårlig moral med mye ondskap til en gjennomsyret altoverskyggende ondskap. De beveger seg ikke ifra godhet til ondskap. De beveger seg ifra ondskap til ennå mer ondskap. Tygg litt på den før du angriper meg med dine forutinntatte, ubevisste og nervøse tanker.

Endret av Uderzo
gjenopprette innlegg
Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann

Du snakker om seriøs forskning. Er det noen studier du synes er spesielt relvante på dette temaet? 

 

Det er studier som tar for seg forskning rundt kriminalitet i Europa. Her inngår statistikk som en veldig viktig del av forskningen. Dessverre er jeg dårlig til å huske alle mulige datoer, navn på doktoravhandlinger og ikke minst navn på de ulike professorene og sosial antropologene. Håper jeg kan få forståelse for dette. Er det greit at du selv søker deg fram til dette jeg skriver om? 

 

Håper ikke det tar deg alt for lang tid å finne fram til seriøse kilder på Google. Det er mye lavmål i form av rasisme og generalisering som enkelt og ofte forstyrrer og blender. Personer bak slike innlegg blir naturligvis ikke tatt seriøst. Derfor fortsetter Islamistene sitt ondskapsfulle prosjekt, men under radaren til folk flest sin bevissthet. Husk at folk er travle hver dag med sitt liv. Det gjør det naturligvis vanskelig eller nærmest håpløst å fange opp alt som skjer ute i samfunnet.

 

 

God lesing. Husk at du selv må gjøre deg opp en selvstendig oppfatning. Jeg ønsker ikke å pådytte deg noe som helst.

Snakk med andre. Diskuter med både muslimer og ikke muslimer. Vær åpen, sympatisk, lyttende og nysgjerrig. Dette er beste måte å lære på. Jeg håper du vil sitte igjen med det du ønsker deg. Nemlig en avklaring og kanskje en oppklaring? 

Endret av Veldig ærlig mann
Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann

 

Har du ikke lyst til å komme med noe som gjør at jeg får respekt for deg? Dette her var utrolig lavmål. Ditt eneste poeng er at overdrevent inntak av alkohol er negativt. Det forstår de fleste ikke muslimer også min venn:) Slapp helt av. :) 

Lenke til kommentar

Har du ikke lyst til å komme med noe som gjør at jeg får respekt for deg? Dette her var utrolig lavmål. Ditt eneste poeng er at overdrevent inntak av alkohol er negativt. Det forstår de fleste ikke muslimer også min venn:) Slapp helt av. :)

Føler ikke noe behov for din respekt, jeg trodde det var åpenbart. Hence satire.

Lenke til kommentar

Muslimane får pengar ut i frå kor stor andel dei er samanlikna med kirka. Altså får ikkje kirka meire pengar, men islam får mindre om ein melder seg inn i kirka. Og det gjer jødane og resten også. Så er ein militant ateist og vil gjera mest skade på religion i Noreg som mogeleg, så bør ein melda seg inn der.

 

Og eg trur at ei ekte løysing vil bli å få statskirka tilbake att. Fordi om Noreg kan tvinga kongen til å vera kristen, så sett det ein slik fin tone for innvandrarar og andre som vil endra Noreg.

 

Eg trur også at den einaste gode retninga i politikken akkurat no er konservativisme. Fordi endringane skjer så fort at om ein ikkje står litt på bremsen så vært samfunnet heilt ukjent innan kort tid. Dermed kan ikkje dei eldre læra dei yngre, dei eldre finn ikkje meining og dei yngre er forlatt i mørke av det ukjente.

 

Ein kan slippe inn litt teknologisk framgang, men det er for mykje nye tankar ein ikkje rekk å prata om som ein treng å prata om. For eksempel sånn der "Født i feil kropp" greier, skal ein gje ungane lov til å kle seg ut og leika den leiken der? Det er ein diskusjon ein bør ta skikkelig, presten bør inn og sei sitt, hedningane må få sei sitt osv.

Endret av Fasiten
Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann

Føler ikke noe behov for din respekt, jeg trodde det var åpenbart. Hence satire.

 

Da kunne du kanskje ha brukt tiden din på noe annet? :) Jeg forstår at det må være vanskelig for en muslim å vite at de fleste terrorister er muslimer. Synd at alle disse terroristene blant dere skal skape et så dårlig rykte for de resterende fredelige muslimer. Vi andre vet jo faen ikke hvem av dere som er trygge eller ikke. De fleste av dere på verdensbasis har en middelaldersk holdning og kvinnesyn. Kristne f.eks var ferdig med dette tullet etter 1400 tallet ca og ennå så var vi ikke i nærheten av å være så babariske som de fleste muslimer i muslimsk styrte land enten fortsatt er eller støtter opp om. Islam henger litt etter i utvikling kan man si...….For en plage Islam er. Islam skulle selvfølgelig ha vært forbudt på samme måte som terror, halshugging, henging av andre og voldtekt er ulovlig utenfor muslimske land. 

Endret av Veldig ærlig mann
Lenke til kommentar

Da kunne du kanskje ha brukt tiden din på noe annet? :) Jeg forstår at det må være vanskelig for en muslim å vite at de fleste terrorister er muslimer. Synd at de skal skape et så dårlig rykte for fredelige muslimer. Vi andre vet jo faen ikke hvem av dere som er trygge eller ikke. De fleste av dere på verdensbasis har en middelaldersk holdning. Kristne f.eks var ferdig med dette tullet etter 1400 tallet ca og ennå så var vi ikke i nærheten av å være så babariske som de fleste muslimer i de 51 muslimske land enten er eller støtter opp om. Islam henger litt etter i utvikling kan man si...….

Rasisme får fort som fortjent. Foreslår at du blir mer nyansert i valg av lesestoff og gjør noe med angsten din istedet for å forsøke å spre den.

 

Herved er "debatten" avsluttet for min del med ønske om riktig god bedring :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Moderatormelding

 

Innhold lagt tilbake og tråden lukket da TS valgte å fjerne innhold og dermed ødela tråden.
Minner om retningslinjene:
 
Du kan ikke redigere innlegg på en måte som ødelegger konteksten i en tråd, dette inkluderer å redigere bort hele innlegget.

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...