Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iPhone 3GS var den første smarttelefonen jeg kjøpte og den fungerer utmerket den dag idag, sett bort fra at det merkes det begynner å bli gammel hardware på ny software, men det tåler man. :wee:

 

Er jeg den eneste som klarer å holde meg hver gang en ny tlf lanseres? : p

Så raskt bort fra iPhone 4 da den kom, og vurderte 4S, men fornuftigheten tok det bedre av meg igjen. Jeg bruker jo strengt tatt bare telefonen til å ringe, gå på facebook, surfe og høre musikk, og dette klarer den gode gamle 3GSen helt fint.

 

Hadde virkelig vært digg med en større skjerm, så jeg skal vurdere den nye iPhonen, men den fornuftige delen i meg vil helst ikke bytte mobil med mindre den nåværende går i stykker eller det er noe virkelig banebrytende teknologi på spill. Slipper så mye bruk og kast også. :p

Lenke til kommentar

iP4 kombinert med iOS4 var det første mobilproduktet fra Apple som fristet meg, og Android på den tiden var altfor dårlig og mangelfull derfor ble det kjøp av den. Det var for mange mangler og "irritasjonsmomenter" ved de tidligere produktene til Apple.

 

En ting som dog fortsatt er et irritasjonsmoment er at Apple ikke kan sørge for at jeg kan skrive ferdig meldingen eller ikke bli abrutt fra andre aktiviteter bare fordi det ringer og det tar presedens over alt annet. Gi muligheten å fortsette med det man gjør mens det ringer og valgmuligheten til å ta samtalen nå, viderekoble, mute den til bakgrunn mens den ringer ut etc.

 

Mye slikt er selvfølgelig tilgjengelig i jailbreak men det er ingen opsjon når man vil ha minst mulig hassel med telefonen.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner å bli utålmoding angående iph 5 jeg... Har gått rundt en stund nå med en gaaammel sony ericsson fordi jeg tenkte jeg skulle vente til den nye iPhonen kom ut før jeg kjøpte en erstatter for den gamle telefonen min som ble ødelagt. Ting tar tid, altså.

 

Men vi får vel høre mer på onsdag. Hvis den slippes i USA 21. september, når tror dere den er i Norge?

Lenke til kommentar

Begynner å bli utålmoding angående iph 5 jeg... Har gått rundt en stund nå med en gaaammel sony ericsson fordi jeg tenkte jeg skulle vente til den nye iPhonen kom ut før jeg kjøpte en erstatter for den gamle telefonen min som ble ødelagt. Ting tar tid, altså.

 

Men vi får vel høre mer på onsdag. Hvis den slippes i USA 21. september, når tror dere den er i Norge?

5. oktober :) Men sikkert ingenting i veien for å forhåndsbestille før den tid

Lenke til kommentar

Forhåndsbestilling åpner vel 12. september i tråd med lanseringshowet? Men levering blir uansett ikke før etter 5. oktober. Eller er det slik at forhåndsbestilling starter etter 21. sept?

 

EDIT:

Litt på siden men alikevel relevant. Når jeg forhåndsbestiller iP5 så blir det jo fra en nettside som enten apple.no eller mobilleverandøren min. Da har man vanligvis i følge norsk lov 14 dagers angrerett.

 

Hvis det viser seg at jeg faktisk ikke trenger iP5 og iP4 fortsatt gjør jobben godt nok så har jeg da 14 dager å bestemme meg på etter jeg har mottatt telefonen i posten?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Forhåndsbestilling åpner vel 12. september i tråd med lanseringshowet? Men levering blir uansett ikke før etter 5. oktober. Eller er det slik at forhåndsbestilling starter etter 21. sept?

 

EDIT:

Litt på siden men alikevel relevant. Når jeg forhåndsbestiller iP5 så blir det jo fra en nettside som enten apple.no eller mobilleverandøren min. Da har man vanligvis i følge norsk lov 14 dagers angrerett.

 

Hvis det viser seg at jeg faktisk ikke trenger iP5 og iP4 fortsatt gjør jobben godt nok så har jeg da 14 dager å bestemme meg på etter jeg har mottatt telefonen i posten?

 

 

Stemmer det, må bare passe på å ikke bryte emballasjen da enkelte er veldig kranglete på det. Andre tar den imot selv når den er brukt, men ville ikke gamblet på det.

Lenke til kommentar

Er spent på hva apple hoster opp på lanseringen. Ikke bare er det iphonen som er av interesse, men også ipodene som jeg mener er rimelig utdaterte slik de fremstår nå.

 

Jeg bytter ut min ip4 med den nye så sant ytelsesforbedringen og kameraet er verdt det.

 

 

Hva er så utdatert med iPod-serien til Apple? For utenom det faktum at hele konseptet "MP3-spiller" er på full fart ut av markedet generelt. Ser ikke helt hva Apple skulle gjøre med iPod-serien som skulle gjøre de så fryktelig mer relevante, kanskje iPod Nano burde blitt forandret litt på da en så knøttliten touchskjerm er temmelig upraktisk og tidligere generasjoner iPod Nano strengt tatt var mer brukervennlige, dog var de jo også litt større. Kanskje åpne opp for applikasjoner på iPod Nano? Men igjen ser jeg ikke helt nytteverdien med så liten skjerm..

 

iPod Shuffle er det ikke stort å gjøre med, den er så minimalistisk om du kan få det og genial nok for de som bare skal ha en knøttliten spiller og ikke er avhengig av noen skjerm eller liggende for navigering eller organisering.

 

iPod Touch er en fin enhet for de som ikke ønsker jeg en iPhone som mobiltelefon, eller som ikke vil kombinere musikkavspiller og mobiltelefon, eller som rett og slett ikke har råd til en iPhone.

Lenke til kommentar

Kanskje åpne opp for applikasjoner på iPod Nano? Men igjen ser jeg ikke helt nytteverdien med så liten skjerm..

 

Synes ikke den lille skjermen er noe problem, da denne spilleren blir brukt _kun_ til trening for undertegnedes del. Det med applikasjoner på iPod hadde vært kjempekjekt, iallefall om det var WLAN på den. Dette ville åpne for å benytte seg av Spotify offline osv på trening, noe som er kjempekjekt i mine øyner :-)

Lenke til kommentar

Er spent på hva apple hoster opp på lanseringen. Ikke bare er det iphonen som er av interesse, men også ipodene som jeg mener er rimelig utdaterte slik de fremstår nå.

 

Jeg bytter ut min ip4 med den nye så sant ytelsesforbedringen og kameraet er verdt det.

 

 

Hva er så utdatert med iPod-serien til Apple? For utenom det faktum at hele konseptet "MP3-spiller" er på full fart ut av markedet generelt. Ser ikke helt hva Apple skulle gjøre med iPod-serien som skulle gjøre de så fryktelig mer relevante, kanskje iPod Nano burde blitt forandret litt på da en så knøttliten touchskjerm er temmelig upraktisk og tidligere generasjoner iPod Nano strengt tatt var mer brukervennlige, dog var de jo også litt større. Kanskje åpne opp for applikasjoner på iPod Nano? Men igjen ser jeg ikke helt nytteverdien med så liten skjerm..

 

iPod Shuffle er det ikke stort å gjøre med, den er så minimalistisk om du kan få det og genial nok for de som bare skal ha en knøttliten spiller og ikke er avhengig av noen skjerm eller liggende for navigering eller organisering.

 

iPod Touch er en fin enhet for de som ikke ønsker jeg en iPhone som mobiltelefon, eller som ikke vil kombinere musikkavspiller og mobiltelefon, eller som rett og slett ikke har råd til en iPhone.

 

Jeg er ikke enig i at mp3-spillere/mediaspillere har utspillt sin rolle. Det selger vel fortsatt som varmt hvetebrød, med en svak nedgang. http://en.wikipedia....per_quarter.svg

 

Først og fremst mener jeg at nanoen bør tilbake til forrige formfaktor. Videre synes jeg at ipod touch bør få bedre hardware enn den har nå (tidvis treg).

Endret av kaffegruff
Lenke til kommentar

Dette er vel en av de første gangene jeg vurderer å teste en iPhone. Har generelt bare hatt android telefoner siden Hero.

 

Kan ærlig si at mye av grunnen er det metalliske ved telefonen, er så lei av den plastfølelsen jeg får av min S2 og den har fått litt hard medfart så er på tide å bytte føler jeg.

Lenke til kommentar

Prøver å holde forventningene nede, men er jaggu ikke lett når "alvoret" nærmer seg med stormskritt. Den store utfordringen til Apple er jo det vannvittige forventningspresset stort sett hele bransjen nå har til Apple sine produktlanseringer, om Apple ikke skulle levere noe "revolusjonerende" som ingen har sett før så vil de stort sett bli rakket ned på av diverse nettsider, Apple-hatere, Android-fans og whatnot uansett hvor godt og gjennomført produkt de måtte levere.

 

 

Hvor HTC og Samsung kan stort sett resirkulerer det samme gamle med å gjøre fundamentale forandringer på designet, ikke fordi det designet nødvendig blir noe bedre men bare for å forandre på det for moroskyld og leverer oppdatert maskinvare og stort sett aldri leverer noe banebrytende utenom å faktisk levere moderne maskinvare i telefonene sine så forventes det jo langt mer av Apple. Spesielt Samsung skal ha skryt for å presse mobilmarkedet når det kommer til maskinvare, de er flinke til å levere toppmodeller med det siste innen kremen av SoC (CPU / GPU), AMOLED-skjermer, gigantiske skjermer osv osv.. Men de har aldri kommet med noe nytt iform av nytenkende programvare (de står jo gjerne ikke for selve programvaren, da den kommer fra Google med Android) og de har jo aldri levert noe særlig nyskapende og interessant på maskinvare utenom det å størst og kraftigst telefoner.

 

 

Apple kunne fint lansert en telefon med tilsvarende maskinvarekraft, Apple kunne til og med vært først ute med Cortex A15 og dermed hatt markedes kraftigste mobil per dags dato, de levere alt skjermene med noe av den høyeste oppløsningen tatt i betraktning skjermstørrelse, de kunne levert mobilkamera på høyde med Nokia PureView og alt dette i en mobil med unibody kabinett, med tynt design og godt batteri og folk ville jo fremdeles slengt med leppa om hvordan Apple aldri leverer noe nytt, hvordan Apple aldri innoverer, hvordan Samsung og Android er så fritt og åpent sammenlignet med Apple som er så løst og forbrukerfiendlig. Dette banale kravet og den store forventningen til at Apple alltid må revolusjonere markedet gjør at 9 / 10 Apple lanseringen alltid vil virke skuffende på mest kritiske sjelene der ute.

 

 

For de av oss som har fulgt med Apple i et par år er jo fullstendig klar over at selv om Apple har levert et par løsninger som tildels har snudd markedet på hode opp igjennom tidene, iform av blant annet iPod, iPhone og tildels iPad så er jo ikke dette noe som skjer årlig ved hver eneste produktlansering og de som forventer det vil naturligvis bli skuffet. I år så har jo verken Nokia, HTC, Samsung og ikke minst Sony som har blitt haltende litt utenfor markedet lansert noe som helst interessant når det kommer til å utvikle smarttelefon markedet videre, Google jobben sakte men sikkert med Android men det har ikke vært noe banebrytende utvikling der på en stund, ingen av mobilprodusentene har levert noe banebrytende på mobilfronten utenom modernifisering og oppdatering av maskinvare, likevel ser alle nå til Apple i morgen og mange er allerede forutinntatt med at forbedret kabinett på telefonen (et av de største ankepunktene folk har med iPhone 4 / 4S er jo glasset bak), kamera, maskinvare og større og bedre skjerm rett og slett ikke er nok.

 

 

Og da lurer jeg på hva er det folk egentlig forventer at Apple skal lansere? Og de som mente at iPhone 4 til 4S var en skuffende oppdatering, hvorfor mener disse at Samsung Galaxy S2 til S3 var en så mye større og bedre oppdatering, det var jo en like stor oppdatering av maskinvare mellom 4 til 4S som det er mellom S2 til S3, eneste forskjellen er at Samsung forandret på designet og puttet på en større skjerm mens Apple holdt seg til det designet de allerede var godt fornøyde med og beholdt skjermstørrelsen og oppløsningen for å ikke å skape unødvendig fragmentering for iOS utviklere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har selv vært innom android, wp 7,5 og testet iphonen til samboeren. Slik det ser ut nå, så kommer aldri til å kjøpe android igjen, wp8-tlf er det neste som blir kjøpt. MEN: hvis apple kommer med en fantastisk tlf nå, så kan det bli en iphone. Men jeg har ikke vært fornøyd med iphonene jeg har testet. Største grunnen er skjermen, som er alt for lite. Dessuten synes jeg at ios er gammeldags. Det ser jo likt ut som det bestandig har gjort. Det var sexy og flott da det kom, men kanskje på tide på revampe utseendet til ios littegranne? Både wp8, med livetiles, og android med widgets banker iphone anyday. Men en ting som iphone har som er unikt, er kvalitetsfølelsen, både i tilf, og ios. Og dette er det eneste som appelerer til meg per i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...