Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Ser det var litt tendenser til "android produkter vs. apple" i starten av tråden og håper vi slipper det videre :).

 

Selv synes jeg at opptil 4.3" er greit men jeg slo fra meg Note når jeg så hvor monsterous den faktisk var når andre rundt meg brukte den. Det var nesten litt komisk. Men det er egentlig meningsløst å diskutere hvor stor en telefon skal være da dette er en så personlig preferanse som det kan bli.

 

For min del blir den nesten for stor allerede ved 4.3-4.5" da den mister mye av mobiliteten allerede der. 3.5" er på mange måter en helt ypperlig størrelse men 4.0" bir spennende å se. Jeg kan liksom ikke helt forestille meg å dra med meg en 5.4" mp3 spiller når jeg sykler med mindre jeg alltid har med meg en sykkelsekk (sjelden). Min iP4 derimot er et meget godt kompromiss som tillater alle bruksområder glimrende og sitter fint på armen både som musikkspiller, personlig trener og sportstracker og i tillegg er akkurat passe størrelse for å gi glimrende bilnavigering i stativ med tomtom eller navigon.

 

Det blir spennende å se hvordan det økte skjermarealet vil bli i praksis og om det blir bedre muligheter for skalering av alt innhold på skjermen.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det ser litt ut som en plastikkmodell.

Skruene i bunnen virker som er støpt i overflasten. rammen er vesentlig blankere enn på 4/4S og eplelogoen er kornete.

 

Men det er litt vanskelig å se detaljene tydelig i en video :)

 

Edit: Det er ganske sikkert en plastikkmodell, laget av en caseprodusent:

http://www.macrumors.com/2012/09/03/hands-on-with-a-physical-mockup-of-the-iphone-5/ :)

 

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Selv om jeg aldri skal ha en selv blir det svært spennende å se hva Apple drar frem av hatten denne gang. Alle ryktene hittil lover ikke annet enn en 4S, med større skjerm og hvis det er sant blir det en gullgruve for Samsung & Co.

 

Mye av grunnen til at 4 solgt så bra var pga. "must have" faktoren, siden designet var nytt og annerledes fra 3ern. Folk som hadde 3ern følte de måtte ha 4ern fordi ellers fremstod de som avleggs. 4 og 4S hadde jo også betydelige ytelsesforbedringer så der var det faktisk noe å hente. De er nødt til å ha noen groundbreaking innovations for denne telefonen hvis det skal nytte. Nå har folk "alt" i telefonen og funksjonaliteten styres i større grad av tilgjengelige apps (som finnes til både iOS og Android), og det eneste som har skjedd det siste året er at telefonene har blitt bedre, raskere, ingenting er nytt sådan av funksjoner som folk føler de MÅ ha. Samsung prøvde seg med GS3, men ingen av de S funksjonene som ble demonstrert har egentlig noe for seg (jeg bruker ingen av de på min), rent praktisk.

 

Så med mindre iPhone 5 kommer med et helt insane design som får siklet til å sprute tror jeg de skal slite med å oppnå like store salgstall som tidligere. Da jeg fikk min første Android og mine venner fikk den første iPhonen husker jeg at jeg var svært misunnelig fordi det var så mye mer gøyalt til iPhone, pluss at brukeropplevelsen av OSet var bedre enn hakkete, trege Android. Nå har dette i stor grad blitt visket ut og mine venner og kolleger er nå misunnelige på hva min Android kan som deres iPhone ikke kan.

 

Ang. skjermstørrelsen så tror jeg 4 tommer blir en suksess. HTC Sensation med 4.3 var helt perfekt for min hånd, mens GS3 på 4.8" som jeg har nå er helt på smertegrensen i forhold til størrelsen på mine hender og om det kommer en telefon med like mye krutt under panseret og mindre fysisk størrelse kommer jeg nok til å gå ned igjen.

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feh;

4S med 4" skjerm hadde muligens vært nok for at jeg oppgraderer fra iP4 (hoppet over 4S og 4" var det som manglet). At man skal kritisere iP5 basert på rykter fremstår helt meningsløst. Hakkingen i android er fortsatt ikke 100% løst selv med 4x. Jeg er heller ikke misunnelig på hva Android telefonene i huset kan gjøre ift. iP4, jeg sliter litt med å se hva det skulle være. Men som sagt, forsøk å holde Android telefoner utenfor denne tråden.

 

NFC er heller ikke noe jeg føler jeg må ha, heller tvert i mot. At Apple skal behøve å innovere heftig i markedet med iP5 for å selge godt er like urimelig som at Samsung skulle behøve å gjøre det med SGS3.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Sitter med den första googletelefonen som är ostabil som få. De apps jag i stort sett måste ha gör så att telefonen rebootar ofta. Ska bli kul med ny telefon, sist jag hade iphone var gen 2 tror jag.

Hoppas bara de löser övergången mellan gamla och nya kontakten på ett smart sätt då vi har ett par dingser hemma med iphone kontakt. (Zeppelin bland annat som jag INTE har lust att byta).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...