Gå til innhold

Updating game assets. noe nytt som de har begynt med?


Anbefalte innlegg

Merker at en del spill har begynt å kreve oppdateringer når man starter spillet. Dvs spillet er up to date i Google store, apple store men når spillet starter så må det lastes ned noe imens spillet kjører og det tar som oftest laaaang tid. 

 

Siste eks er ESO:Legends. Lasted ned for å prøve igjen, oppdaterte spillet med å laste ned en oppdatering på 1,8GB. Når jeg startet spillet for å ha noe på bussen så måtte jeg laste ned 1128 game asssets. De skulle ta 100MB men denne tok lengre tid enn oppdateringen på 1,8GB.

 

Hvorfor blir ikke slike oppdateringer kjørt gjennom apple/google store slik som andre oppdateringer?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg helt stø på dette her, men jeg skulle anta at det er fordi installasjonsfilen ligger på server hos utsalgsstedet og denne versjonen oppdateres ved gitte intervaller mens versjonen som kjøres hos leverandør oppdateres live og blir installert når den lokale versjonen på din enhet starter og sjekker seg selv mot dagens oppdaterte.

 

Det er antagelig den enkleste og dermed billigste måten å holde et spill oppdatert samtidig som det helt sikkert er en safeguard mot piracy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...