Gå til innhold

Har du tips om Argentina?


Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei Gard,

 

Vet ikke om du allerede har reist og kommet tilbake, men jeg har bodd i Buenos Aires de siste 8 årene og kommer gjerne med forslag på hva dere burte se, gjøre og spise. (Svaret på det siste er biff, biff og biff). Må først si at jeg ikke er helt upartisk, jeg jobber for en reisebyrå her nede (http://landingpadba.com/) men deler gjerne med meg av tips, ideer og erfaringer helt gratis ;)

Fotball, tango og selvsagt Malbec (den lokale vindruen) burde være med på listen om du skal til Argentina. Om du har tid for et stopp til hadde jeg lagt till Iguazu, de store vannfallen mellom Argentina og Brasil, de er rett og slett en fantastisk naturopplevelse (også for en nordmann).

 

Noen generelle tips;

 

Buenos Aires;

Dersom du kommer i Desember-Februar kan det være lurt å bestille et hotel/airbnb med basseng, det blir VARMT her (opp til +40 grader i Januar og det finnes ingen strand og veldig få bassenger i byen.
Dersom dere vil "ut av byen" ta en tur til Tigre, deltaet som ligger 45 minutter fra sentrum. Dere kan ta toget hit og på plass enten ta en av de små "kanalbåtene" eller leie kajakk.
Husk at argentinere spiser sent, de fleste restauranter åpner ikke før vid 20-21 og det er helt vanlig å spise middag rundt 22-23 tiden, se til å ta en siesta på ettermiddagen slik at du ikke sovner mitt i biffmiddagen. 

Perito Moreno
Har dere noen dager over, ta turen over till Chile og gå Torres de Peinde (W trekk) du trenger 4-5 dager og skal være en av de beste turene her nede (planlegger å ta denne turen senere i år så gi gjerne beskjed om dere tar den).

Mendoza: den beste tiden å dra er enten norsk høst (Argentinsk vår) eller i første uken i mars da den store innhøstingfesten) "vendimia" pågår. Her finnes muligheter å prove vin i alle former du kan tenke deg (med eller uten mat, i gruppe eller alene, med privatsjåfør eller på sykel. 

 

God tur, kos deg i et fantastisk land (eller om du allerede er tilbake i Norge, velkommen tilbake ;)

 

 mvh

 

"svensken" i Buenos Aires

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...