Gå til innhold

Flere destinasjoner på de britiske øyene?


Anbefalte innlegg

Liker å reise på de britiske øyene, men begynner å bli tom for inspirasjon til nye destinasjoner. Har besøkt:
Aberdeen
Belfast
Bath
Birmingham
Blackpool
Bray
Bistol
Cambridge
Canterbury
Cardiff
Chester
Chesterfield
Conwy
Dover
Dublin
Edinburg
Exeter
Falkirk
Giants Causeway
Glasgow
Incholm
Isle of Wight
Isles of Scilly
Jersey
Lacock
Lancaster
Leeds
Lincoln
Liverpool
Llandudno
Lyme Regis
London
Manchester
Newcastle upon Tyme
Nottingham
Oxford
Penzance
Portsmouth
Roslin
Sheffield
St Austell
Stonehaven
Stonehenge
Stratford upon Avon
Tynemouth
Windsor
York

Har fortsatt på todo-listen:
Cork
Guernsey
Hastings
Inverness
Isle of Man
Orkenøyene
Shetland

Har jeg noen åpenbare forglemmelser eller hull?

 

Og om noen lurer på noe av destinasjonene ovenfor så er det bare å spørre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Imponerende reiseliste!

 

Derry/Londonderry i Nord-Irland. Kanskje litt vanskelig å fylle mye tid der, men byen har en del historie for den som er interessert i det. Byen har en del historie knyttet til konflikten i Nord-Irland. Byen er kjent for at Bloody Sunday skjedde der, og man er ikke enige i hva byen faktisk heter. Byen har en relativt intakt bymur, en del veggmalerier og er generelt en koselig by.

 

Har personlig lyst til å ta en tur til Fort William og Killarney. 

Lenke til kommentar

Imponerende reiseliste!

 

Derry/Londonderry i Nord-Irland. Kanskje litt vanskelig å fylle mye tid der, men byen har en del historie for den som er interessert i det. Byen har en del historie knyttet til konflikten i Nord-Irland. Byen er kjent for at Bloody Sunday skjedde der, og man er ikke enige i hva byen faktisk heter. Byen har en relativt intakt bymur, en del veggmalerier og er generelt en koselig by.

 

Har personlig lyst til å ta en tur til Fort William og Killarney. 

 

Haha, jeg skulle bestille bussbillett dit fra Belfast.

"One ticket to Derry, please"

"One ticket to Londonderry, there you go" 

 

 

Killarney er fantastisk. Jeg var der en natt på vandrerhjem og hadde det kjempegøy. Alle på rommet dro ut på pub sammen og opplevde stedet. Er sikkert enda bedre om man har bil og kan kjøre litt rundt i Kerry også. 

Lenke til kommentar

Aran Islands

Ei øygruppe utanfor Galway

Eg var på Inis Mor,fantastisk fin øy.Eg var der i 3 dager. Egentlig ikkje så mykje å gjere der, men det var i løpe av ein langtur,så bra plass å slappe av. Veldig fin og dramatisk natur, mange klipper. Det er hoteller og barer på øya, butikk har dei og. Folk er veldi trivelige,som ellers i Irland.

Er vell mest vanlig å reise dit på dagstur, leie sykkel å sykkle rundt.

Lenke til kommentar

Aran Islands

Ei øygruppe utanfor Galway

Eg var på Inis Mor,fantastisk fin øy.Eg var der i 3 dager. Egentlig ikkje så mykje å gjere der, men det var i løpe av ein langtur,så bra plass å slappe av. Veldig fin og dramatisk natur, mange klipper. Det er hoteller og barer på øya, butikk har dei og. Folk er veldi trivelige,som ellers i Irland.

Er vell mest vanlig å reise dit på dagstur, leie sykkel å sykkle rundt.

 

Jeg skulle til å nevne disse sammen med Galway. Jeg har vært på Inis Oir og Inis Mor, og de er begge flotte øyer, men ikke fryktelig mye å gjøre der. Gøy om man har interesse for irsk gælisk språk, da dette er et av de siste stedene i verden der det fortsatt er førstespråk. Er også et interessant skipsvrak på Inis Oir, som det er morsomt å utforske. 

Lenke til kommentar

I Irland ville jeg besøkt følgende:

 

- Wicklow Mountains National Park, da særlig Glendalough med nydelig postkort-natur og byggverk.

- Powerscourt House & Gardens ved byen Enniskerry utenfor Dublin. Enniskerry er også en sjarmerende liten landsby.

- Galway som blir nevnt over. Livlig by.

- Cliffs of Moher (ca 2 timer fra Galway). Stupbratte klipper ut mot Atlanterhavet.

Endret av Rømmedressing
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...