Gå til innhold

Malaysia (øyer)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Reiser til Singapore og Malayisa (minibackpacking) i August/september, lurer egentlig litt på oppfordringer og hvilke øy dere anbefaler?

 

Er egentlig ute etter en litt gili lignende paradis øy. Tenkte først og fremst på Perhentian islands, men lurer på om noen har andre anbefalinger :)

 

Til nå er planen Singapore i 5 netter, så tog til Kuala Lumpur i 5 netter for å deretter reise til en av de mange øyene (helst på østkysten), for å deretter returnere til KL og fly hjem derfra.

 

Noen som har vært i området og har anbefalinger?

 

Bjarte
 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Takk for svar begge to. Har brukt en del tid på å undersøke ting å se og øyer å reise til.

Har fremdeles ikke greid å bestemme meg for øy, syns Perhentian Islands, Redang og Tioman ser fantastiske ut. Men lurer på om fly til Tioman er enklest mtp reisetid etc (fly). Sipadan blir for langt unna, men ser jo absolutt himmelsk ut, eneste måten å komme seg ditt er vell med båt en del timer?

 

Ellers så blir det et par netter i Taman Negara reservatet, lurer fremdeles på om det er mulig å få til Cameron Highlands også.

Gleder meg som en unge, Malaysia er et mye mer spennende land en jeg var klar over før jeg bestilte! Singapore blir bare 3 netter (1 natt på Marina Bay Sands), syns ikke det virker like spennende og dessuten en del dyrere en Malaysia.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg reiser til perhentian Kecil (bubu longbeach) i morgen, så kan jo gi en liten update når jeg kommer fram.

 

Jeg synes Singapore var overvurdert, litt for vestlig og ganske dyrt. Bodde i et skap(føltes slik) i 4 dager og husker egentlig veldig lite av dagene kontra malaysia og indonesia.

Endret av Xmir
Lenke til kommentar

Jeg synes Singapore var overvurdert, litt for vestlig og ganske dyrt. Bodde i et skap(føltes slik) i 4 dager og husker egentlig veldig lite av dagene kontra malaysia og indonesia.

Det kommer helt an på hva man hadde forestilt seg at det ville være. Det er sterilt, det er internasjonalt, du har unike severdigheter og det er moderne. Man bør være fascinert av det som er spesielt og unikt der slik som "happy toilet award" hvor de konkurrerer om at offentlige toaletter skal være så fine som mulig og det gjør dem rett og slett til severdigheter som man bare må få med seg. For eksempel i en av de mange fine dyrehagene har de toalett hvor man har egen utsikt til dyrene om man går på do. Veldig spesielt, men man må som alltid gjøre litt research for å finne hva som er unikt med stedene man besøker.

Lenke til kommentar

Oi, spennende da. Hvordan er din reiseplan? Hvordan kommer du deg til perhentian kecil? (fly til Jerteh eller noe?)

Jeg har nå vært ti dager på sumatra, blant annet for å se ville orangutanger. Anbefales ! Flyr fra medan til kl og videre til kota bharu i morgen tidlig. Derfra er det 45 min drosje og 45 min ferge til hotellet. Vi skulle egentlig til pulau weh men fikk ikke transport og overnatting til å klaffe.

Lenke til kommentar

 

Oi, spennende da. Hvordan er din reiseplan? Hvordan kommer du deg til perhentian kecil? (fly til Jerteh eller noe?)

Jeg har nå vært ti dager på sumatra, blant annet for å se ville orangutanger. Anbefales ! Flyr fra medan til kl og videre til kota bharu i morgen tidlig. Derfra er det 45 min drosje og 45 min ferge til hotellet. Vi skulle egentlig til pulau weh men fikk ikke transport og overnatting til å klaffe.

 

Hvor bestilte du fly fra? Og hva betalte du ca?

Høres ut som du er på en nydelig tur, vi tenker litt mer på Tioman for hver dag, men første øye vi lente oss mot var Perhentian. Syns bare det er litt kjedelig å sitte så lenge i buss etc når vi bare har 3 uker.

 

Skal tilbake til Asia neste år igjen (vis ikke det blir ny USA roadtrip). Får prøve å få med meg litt mer da :)

 

Edit: Fly fra KL -> Kuala Terengganu koster bare 300 kr t/r per pers så vurderer nå å reise til Redang/perhentian. Tror ikke det er så enorme forskjeller på disse øyene, så burde bare bestemme oss snart :)

Endret av Lomeus
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Gjest Slettet-j3p7SYb6

 

Oi, spennende da. Hvordan er din reiseplan? Hvordan kommer du deg til perhentian kecil? (fly til Jerteh eller noe?)

Jeg har nå vært ti dager på sumatra, blant annet for å se ville orangutanger. Anbefales ! Flyr fra medan til kl og videre til kota bharu i morgen tidlig. Derfra er det 45 min drosje og 45 min ferge til hotellet. Vi skulle egentlig til pulau weh men fikk ikke transport og overnatting til å klaffe.

 

Hei, kan du fortelle litt om Sumatra? Hvem gikk du i jungelen med - er så mange selskap som tilbyr turer. Antar du var i Bukit Lawang? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...