Gå til innhold

Hvordan importere lyd til Audacity uten at lydfilen bråker?


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å lage en film til YouTube og er ferdig med filmen. Men har lyst å forandre stemmen til litt mørkere, som vi kan gjøre i Audacity.

 

Derfor må jeg prøve å konvertere filmen til lydfil, og så dra den til Audacity, og redigere der. Men etter jeg prøvd å konvertere lydfilen som MP3-format og M4r og tillegg M4a-format, fungerer det ikke.

 

Det står prøv WAV og AIFF, men når jeg forandre lydfilen til disse, fungerer ingen av dem. Det blir ekstremt bråkete. Har prøvd å tatt lavere frekvens, men da blir bare lyden mindre bråkete.

 

Har noen bilder som vedlegg. Jeg er ikke flink på dette. Dette var kanskje et vanskelig spørsmål, men setter pris på alt hvis noen vet noe  :)

post-390163-0-23054600-1484937462_thumb.png

post-390163-0-77445000-1484938267_thumb.png

post-390163-0-60717200-1484938417_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hatt samme problem og fant ingen god løsning. Enden på visa var at jeg betalte for Adobe Audition, men "noise removal" på Audacity er bedre enn på Audition så det var det eneste jeg brukte det til.

 

Du får en måned gratis prøveversjon av Audition så du kan jo teste uten å betale :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville ha prøvd å extracte lydfila vha Avidemux, mulig du skulle klare å eksportere til wave - da skulle det ikke være noe problem å importere lydfila i Audacity.

 

Nå er det desverre sånn at mange av lydformatene som normalt brukes i videofiler er patentbeskyttet. Det betyr f.ex at de som lager Audacity ikke får lov til å inkludere en funksjon i programmet som gjør det enkelt å importere lydfiler f.ex aac.

 

Du skriver at du har forsøkt å lagre lydsporet til diverse formater. Har du prøvd å spille av lydfilene med andre avspillingsprogram (f.x Aimp) og dermed sjekke hvorvidt det kan være lydfila som er korrupt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hatt samme problem og fant ingen god løsning. Enden på visa var at jeg betalte for Adobe Audition, men "noise removal" på Audacity er bedre enn på Audition så det var det eneste jeg brukte det til.

 

Du får en måned gratis prøveversjon av Audition så du kan jo teste uten å betale :)

Ok takk for råd, kan prøve det i morgen :)

Lenke til kommentar

Jeg ville ha prøvd å extracte lydfila vha Avidemux, mulig du skulle klare å eksportere til wave - da skulle det ikke være noe problem å importere lydfila i Audacity.

 

Nå er det desverre sånn at mange av lydformatene som normalt brukes i videofiler er patentbeskyttet. Det betyr f.ex at de som lager Audacity ikke får lov til å inkludere en funksjon i programmet som gjør det enkelt å importere lydfiler f.ex aac.

 

Du skriver at du har forsøkt å lagre lydsporet til diverse formater. Har du prøvd å spille av lydfilene med andre avspillingsprogram (f.x Aimp) og dermed sjekke hvorvidt det kan være lydfila som er korrupt?

Har prøvd å lagre som lydfil fra originalfilmen flere ganger på ulike måter, men har ikke prøvd Aimp, eller Avidemux, takk for hjelp, kan prøve det i morgen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...