Gå til innhold

[Løst] Anmelde en butikk i oslo som ikke holder ord/blokkere meg på facebook?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en fidget spinner fra elboards.no som holder til i oslo, men de har blokkert meg fra å like/kommentere på facebook siden demmes, å har ikke sendt hva jeg bestilte selv etter 6 dager.

Kan dette politianmeldes? For betalte 150 for den spinneren, å en annen bestilte sist onsdag uten å ha fått noe heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er hårreisende at en butikk ikke har sendt varene dine etter 6 dager. Det er også et klart brudd på ytringsfriheten å nekte deg å kommentere på deres facebookside. Ikke bare burde du anmelde de til politiet, du burde også rapportere de til facebook slik at de blir utestengt.

Lenke til kommentar

Er det noe som ligger bak her? Har du hatt en vanskelig samtale med dem, eller kranglet?

 

Har du bevis for kjøpet, kvittéring eller noe? Noen kopi av selve samtalen? Skriftlig kommunikasjon er alltid best, eller ta opp samtaler med Voicerecorder-appen. (tror jeg navnet var).

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Graden av ulovligheit som det er hensiktsmessig å anmelde er nok diskutabel, men du kan uansett pårope deg at den manglande leveringa utgjer ein mangel.

Etter forbrukerkjøpsloven har du då fleire muligheiter som å kreve levering, eller erstatning.

 

Når det gjeld Facebook så gir ikkje ytringsfriheita deg rett til å ytre deg kvar som helst, men den gir deg rett til å ytre din mening.

Lenke til kommentar

Graden av ulovligheit som det er hensiktsmessig å anmelde er nok diskutabel, men du kan uansett pårope deg at den manglande leveringa utgjer ein mangel.

Etter forbrukerkjøpsloven har du då fleire muligheiter som å kreve levering, eller erstatning.

 

Når det gjeld Facebook så gir ikkje ytringsfriheita deg rett til å ytre deg kvar som helst, men den gir deg rett til å ytre din mening.

Jepp. Så skal blokkere hele facebook drittsia dems.

 

 

Ja, det er hårreisende at en butikk ikke har sendt varene dine etter 6 dager. Det er også et klart brudd på ytringsfriheten å nekte deg å kommentere på deres facebookside. Ikke bare burde du anmelde de til politiet, du burde også rapportere de til facebook slik at de blir utestengt.

Man får ikke rapportert det til facebook som scam, bare valget med å blokkere de selv.

 

 

Ingen vanskelige samtaler, har hatt en hyggelig tone den ene gangen jeg har ringt når jeg egentlig var ganske frustrert, de sa den bille bli sendt i dag eller i morra, men ingenting har blitt sendt. Selv en annen har har ikke mottatt sin som sagt som bestilte den 3 dager før meg.

Er det noe som ligger bak her? Har du hatt en vanskelig samtale med dem, eller kranglet?

 

Har du bevis for kjøpet, kvittéring eller noe? Noen kopi av selve samtalen? Skriftlig kommunikasjon er alltid best, eller ta opp samtaler med Voicerecorder-appen. (tror jeg navnet var).

 

Er det noe som ligger bak her? Har du hatt en vanskelig samtale med dem, eller kranglet?

 

Har du bevis for kjøpet, kvittéring eller noe? Noen kopi av selve samtalen? Skriftlig kommunikasjon er alltid best, eller ta opp samtaler med Voicerecorder-appen. (tror jeg navnet var).

Ingen vanskelige samtaler, har hatt en hyggelig tone den ene gangen jeg har ringt, de sa den bille bli sendt i dag eller i morra, men ingenting har blitt sendt. 

 

_______________

 

Men heldighvis så har jeg betalt via paypal, å de gir penger tilbake garanti. Så jeg skal gi butikken frem til mandag med å sende, om de ennå da ikke har sendt, så anmelder jeg butikken å bruker paypal for å få pengene tilbake.

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

Anmelde butikken har ikke noe for seg, om noe så er det stakkarslig oppførsel fra din side. Du vet at uforventede hendelser er en ting? Kanskje noen har blitt syke?

 

Slik du skriver i tråden så forstår jeg godt at de har blokkert deg.

Ok, så å spøre hvorfor sendelsen ikke har blitt sendt etter nesten en uke er stakkarslig oppførsel i følge deg?

 

Når jeg betaler for noe, å når de til og med skriver 2-3 dagers sendetid, så forventer jeg i grunn at de holder ord. Ikke bruker mer enn det dobbelte.

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

Når kommer varene i posten?
Varene vil vanligvis komme i posten ila. 2-3 virkedager. Dersom produktet er utsolgt på hovedlager vil produktet bli sendt med en gang det kommer på lager.

 

Derom du har bestilt vare på Elboards.no vil du få sporing på din pakke når den er sendt fra oss.

Fått sporingsinfo? Hvis ikke se første avsnitt. Fått info? Sjekk hvor pakka er.

Lenke til kommentar

Anmelde butikken har ikke noe for seg, om noe så er det stakkarslig oppførsel fra din side. Du vet at uforventede hendelser er en ting? Kanskje noen har blitt syke?

 

Slik du skriver i tråden så forstår jeg godt at de har blokkert deg.

Hva skjedde med ditt vanligvis forståelsesfulle og empatiske gemytt? ^^

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...