Gå til innhold

[Løst] Aldri send mobil til reprasjon hos Conmodo AS


Anbefalte innlegg

Til alle dere som sitter der med en knust telefon eller har mindre skader som en vil få reparert, og samtidig er kunde hos telenor, dropp å send den inn via telenor. Telenor gjør jobben sin, men kan ikke stå for det som Conmodo gjør eller beregner at en eventuel reprasjon kommer til å koste. 


 


Jeg sendte nylig inn min telefon og fikk beskjed om at jeg kunne få den sendt i retur eller fikset. Det eneste som var galt var en plastikk knapp som hadde hoppet ut av sporet sitt og bøyd seg. en reprasjon hadde kostet ca 1600 NOK som var vanvittig med tanke på at en får kjøpt ny knapp og kan fikse det på en halvtime for ca 300 NOK sammtidig siden jeg ikke ønsket å få den reparert for den skyhøyeprisen ville de kreve 400 NOK bare for å sende den tilbake siden den 100 gram tunge telefonen var så vanskelig å frakte videre "tydeligvis".


 


Etter dette ringte vi opp til Conmodo for å slå av en vennlig prat. De hadde ikke peiling på hva de snakket om. De sa at telefonen var blitt bøyd på grunn av kulde, selv om telefonen ikke hadde opplevd høye temperatur endringer og at den faktiske delen som var bøyd eller ute av plass var en plastikk knapp. De kunne ikke komme med noen annen inforsmasjon. 


 


Vi gikk ned til Telenor butikken og fikk god hjelp og de skulle betale frakt ettersom vi ikke hadde blitt opplyst om at frakt kom til å koste noe.


Ser jeg aldri skal bruke mye penger på en telefon igjen og hvertfall aldri få folk jeg ikke kjenner til å ta en titt på den.


 


Mitt tips til alle Mobil kunder hos telenor eller andre mobil nettverk som har Conmodo som repratør, bare dropp det. spesielt når det er en mulighet for at de finner opp skader for å kunne tjene mer på deg som en uvitende kunde.


 


Takk 


Endret av Gavekort
Gjenopprettet innlegg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer ikke helt å se utfallet av historien din.

Har du fått telefonen tilbake i brukbar stand (reparert)? Hva betalte du i såfall for det?

Har ikke fått den enda, mangler fortsatt å se hva stand den er i. Poenget er at de tar langt mer for en jobb som kunne blitt gjort kjapt og enkelt og eneste grunnen til at vi slapp å betale var på grunn av Telenor som hadde glemt å få oss til å skrive under.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå kjenner jeg ikke til Conmodo, men et prisoverslag på 1600 virker ikke helt borte i natta selv på småproblemer som dette.

 

Det er en del utgifter i forbindelse med dette. Regner også med at telefonen sendes med sporing begge veier.

 

Frakt til Conmodo - 150 kroner

Ny knapp - 300 kroner

Frakt fra Conmodo 150 kroner

 

Totalt 600 kroner.

 

I tillegg så har de høye timepriser på alle verksteder, og med tanke på at de skal gjøre både mottak, forundersøkelse av telefonen, informere kunde om prisoverslag og vente på svar, evt. bestilling av del, selve reparasjonen, rapport, fakturering, pakking og tilbakesending så kan det fort ta 1-2 timer. Timeprisen på alt av verksteder er minimum 7-800 kroner så 1000 kroner høres normalt ut. Selv småproblemer kan føre til omfattende reparasjoner hvis delen sitter slik til at en større del av telefonen må demonteres for å komme til.

 

Angående betaling for å få den tilbake, så dekker 400 kroner kun frakt frem og tilbake, og 100 kroner for forundersøkelsen. Noe som egentlig er veldig rimelig. Har hørt om verksteder som tar opp mot 8-900 kroner for dette. Men du skal ved innlevering gjøres oppmerksom på dette, så bra at de frafaller dette kravet når du ikke ble informert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir uansett helt feil og sammenligne det og bestille en uorginal del på ebay og få en kompis til og fikse det, kontra det og sende den til andre siden av landet for og få ett verksted som må lønne sine teknikere til og fikse det med orginal deler.

 

Sier ikke at det ikke er dyrt, men det har sine grunner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har meget dårlig erfaring med Conmodo AS.

 

Jeg hadde problemer med Macbook Air, som plutselig hadde helt svart skjerm da jeg slo på maskinen. Så fikk jeg i kontakt med Conmodo og måtte sende inn Mac'en. Etter noe tid fikk jeg svar ifra Conmodo. "reperasjon koster 5 441 kr,-, eller vi kan returnere maskinen ubehandlet for 402,50 kr,-. Prisen gjelder bytte av LCD som forbehold om skjulte feil eller mangler. Maskinen er over 1 år gammel så garanti bortfaller dessverre ifra produsenten.

 

Jeg bestemte meg for å prøve reperasjon hos en annen aktør. LCD ble ikke knust og jeg fikk reparert maskin for 500 kr. 

 

 

Kan dere forklare meg hvor finner Conmodo AS skyhøye priser???!!

 

Monkey business!!!

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Maskinen er over 1 år gammel så garanti bortfaller dessverre ifra produsenten.

 

Jeg bestemte meg for å prøve reperasjon hos en annen aktør. LCD ble ikke knust og jeg fikk reparert maskin for 500 kr. 

 

 

Selv om garantien ikke gjelder har du uansett fem års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Sendte en helt ny Galaxy S8 til Conmodo igjennom Komplett pga feil i skjermkalibreringen som Samsung har lovt sine kunder de skulle dekke kostnadsfritt. Men Conmodo har nå sagt at Samsung ikke dekker dette siden skjermen hadde fått en sprekk.

 

Derfor har de trekt meg et beløp på 4351 kroner for å bytte skjerm. Helt sykt. Hele skjermen måtte jo bli byttet uansett for å fikse den defekte skjermen. 

 

Hvis du kan, så styr unna disse kjeltringene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sendte en helt ny Galaxy S8 til Conmodo igjennom Komplett pga feil i skjermkalibreringen som Samsung har lovt sine kunder de skulle dekke kostnadsfritt. Men Conmodo har nå sagt at Samsung ikke dekker dette siden skjermen hadde fått en sprekk.

 

Derfor har de trekt meg et beløp på 4351 kroner for å bytte skjerm. Helt sykt. Hele skjermen måtte jo bli byttet uansett for å fikse den defekte skjermen. 

 

Hvis du kan, så styr unna disse kjeltringene.

Ser ikke helt hvorfor de skulle bytte skjerm når oppdraget var å kalibrere uavhengig av sprekken. Her skal du ikke betale noe, for du har ikke godkjent bytte av skjerm (regner jeg med?). 

Endret av Ravusy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Til alle dere som sitter der med en knust telefon eller har mindre skader som en vil få reparert, og samtidig er kunde hos telenor, dropp å send den inn via telenor. Telenor gjør jobben sin, men kan ikke stå for det som Conmodo gjør eller beregner at en eventuel reprasjon kommer til å koste. 

 

Jeg sendte nylig inn min telefon og fikk beskjed om at jeg kunne få den sendt i retur eller fikset. Det eneste som var galt var en plastikk knapp som hadde hoppet ut av sporet sitt og bøyd seg. en reprasjon hadde kostet ca 1600 NOK som var vanvittig med tanke på at en får kjøpt ny knapp og kan fikse det på en halvtime for ca 300 NOK sammtidig siden jeg ikke ønsket å få den reparert for den skyhøyeprisen ville de kreve 400 NOK bare for å sende den tilbake siden den 100 gram tunge telefonen var så vanskelig å frakte videre "tydeligvis".

 

Etter dette ringte vi opp til Conmodo for å slå av en vennlig prat. De hadde ikke peiling på hva de snakket om. De sa at telefonen var blitt bøyd på grunn av kulde, selv om telefonen ikke hadde opplevd høye temperatur endringer og at den faktiske delen som var bøyd eller ute av plass var en plastikk knapp. De kunne ikke komme med noen annen inforsmasjon. 

 

Vi gikk ned til Telenor butikken og fikk god hjelp og de skulle betale frakt ettersom vi ikke hadde blitt opplyst om at frakt kom til å koste noe.

Ser jeg aldri skal bruke mye penger på en telefon igjen og hvertfall aldri få folk jeg ikke kjenner til å ta en titt på den.

 

Mitt tips til alle Mobil kunder hos telenor eller andre mobil nettverk som har Conmodo som repratør, bare dropp det. spesielt når det er en mulighet for at de finner opp skader for å kunne tjene mer på deg som en uvitende kunde.

 

Takk 

 

Nå oppgir ikke du hvilken mobil modell, men antar at for å komme til delen som skulle byttes, så må de under skjermen, mest sannsynlig har har skjermen knust under demontering og de har tatt høy pris for dekke kostnadene ved ny skjerm. Knappen som har hoppet ut av sporet vil gå på garanti/reklamasjon, så egentlig burde du ha fått dette gratis.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Dette fikk jeg fra  conmodo i går. Tenk og synkeså lavt. Samtidig påstå at feilen skyldes at jeg har spilt ludo. Også har jeg aldri spilt ludo!

Vi har i dag 27.11.2020 mottatt følgende pristilbud på reparasjon av din Samsung Galaxy Note 9 128GB Blue, med ordrenummer NOS0317-7488:

Arbeidsbeskrivelse: Displayet har blitt innbrent som følge av at enheten har blitt brukt med full lysstyrke over lengre tid på samme bilde, i dette tilfelle et LUDO-spill.

Da dette ikke er en produksjonsfeil med enheten, men en skade kunden har påført, tilbyr vi et prisoverslag på bytte av skjerm.

Vi viser til brukermanualen som sier dette:
"Du kan se berøringsskjermen tydelig selv i sterkt utendørs sollys ved å justere kontrastområdet på omgivelsene. På grunn av produktets komposisjon, hvis du lar berøringsskjermen være på uten å bruke den i lengre perioder, kan etterbilder (innbrenning i skjermen) eller dobbeltkonturer oppstå.

Det anbefales å ikke bruke faste bilder på en del av eller hele berøringsskjermen over lengre perioder og slå av berøringsskjermen når du ikke bruker enheten."
Dersom kunden ikke ønsker å bytte skjerm kan vi tilby kalibrering av skjermen. I dette tilfelle er displayet sterkt innbrent så vi kan ikke garantere at alt vil bli borte.
 

Screenshot_20201127-115847_Outlook.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Kjøpte en ASUS ROG telefon av Komplett.no. Den var en gang inne for garantireparasjon og flere deler ble skiftet. Samme feil kom tilbake og den ble igjen sendt inn. Dene gangen ble det påstått fra Conmodo at det var væskeskade og ikke dekket av garanti. Mobil kunne returneres, men ikke repareres, for kr 430.-. Det er selvfølgelig ikke veldig interessant å betale denne summen for å få tilbake en mobil som muligens er skadet av væske. Men kanskje væsken kom inn i telefonen etter den var defekt?

Uansett en helt horribel kundebehandling av Komplett.no og Conmodo. Styr unna begge deler, det finnes bedre alternativ.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I omtrent alle telefoner sitter det væskesensorer som skifter farge ved fukt. Ofte er det nok at man har telefonen i lommen mens man trener/svetter og dermed får kondens på innsiden for at disse kan gi utslag. Da er standardprosedyre for mange verksted å nekte garanti/reklamasjons reparasjon

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Noa skrev (På 28.11.2020 den 13.13):

Dette fikk jeg fra  conmodo i går. Tenk og synkeså lavt. Samtidig påstå at feilen skyldes at jeg har spilt ludo. Også har jeg aldri spilt ludo!

Vi har i dag 27.11.2020 mottatt følgende pristilbud på reparasjon av din Samsung Galaxy Note 9 128GB Blue, med ordrenummer NOS0317-7488:

Arbeidsbeskrivelse: Displayet har blitt innbrent som følge av at enheten har blitt brukt med full lysstyrke over lengre tid på samme bilde, i dette tilfelle et LUDO-spill.

Da dette ikke er en produksjonsfeil med enheten, men en skade kunden har påført, tilbyr vi et prisoverslag på bytte av skjerm.

Vi viser til brukermanualen som sier dette:
"Du kan se berøringsskjermen tydelig selv i sterkt utendørs sollys ved å justere kontrastområdet på omgivelsene. På grunn av produktets komposisjon, hvis du lar berøringsskjermen være på uten å bruke den i lengre perioder, kan etterbilder (innbrenning i skjermen) eller dobbeltkonturer oppstå.

Det anbefales å ikke bruke faste bilder på en del av eller hele berøringsskjermen over lengre perioder og slå av berøringsskjermen når du ikke bruker enheten."
Dersom kunden ikke ønsker å bytte skjerm kan vi tilby kalibrering av skjermen. I dette tilfelle er displayet sterkt innbrent så vi kan ikke garantere at alt vil bli borte.
 

Screenshot_20201127-115847_Outlook.jpg

Spørs litt hva hva du har skrevet når du sendte inn telefonen. Du bør gjerne opplyse om det. Men har de skrevet det der ut av ingenting, så er det ikke helt godt å si hva de driver med. Jeg vil også anta at de ikke har loven på sin side angående innbrenning i skjermen. Dette er et forbrukerprodukt for personer uten teknisk kompetanse, og dets brukområde tilsier at du ikke skal sitte og passe på lysstyrken. I tillegg er det sikkert automatisk justering av den, noe som betyr at du ikke skal ha ansvaret for den heller. Legg også til at innbrenning kan forhindres i programvaren, ved å senke lysstyrken etter en viss tid. Så innbrenning må ses på som en produktfeil, ikke en brukerfeil. 

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (50 minutter siden):

I omtrent alle telefoner sitter det væskesensorer som skifter farge ved fukt. Ofte er det nok at man har telefonen i lommen mens man trener/svetter og dermed får kondens på innsiden for at disse kan gi utslag. Da er standardprosedyre for mange verksted å nekte garanti/reklamasjons reparasjon

Har opplevd at Eplehuset ville ta betalt for reklamasjonsdekket feil på en telefon, en gang, grunnet at telefonens væskesensorer hadde gitt utslag. Det holdt å sende ett til to svar til de om at telefonen hadde blitt bra behandlet, og nekte for at den var dyppet i vann, så gjorde de reperasjonen gratis uten noe mer problemer. 

Endret av Memento scientiam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...