Gå til innhold

[Løst] Reklamasjon på PC fra CDON


Anbefalte innlegg

Bare for å bekrefte, det var ​minnebrikken som var problemet. Prøvde å rense den, men det hjalp ikke så jeg har bestilt en ny. Vet ikke om det er mulig å reklamere på individuelle komponenter i en ferdigbygd fabrikk-PC, de ville vel krevd å undersøke hele PC-en slik den ble solgt. Men en ny RAM koster ikke all verden så jeg tror ikke jeg gidder å bry meg med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror du tok riktig avgjørelse her. Å klage videre til CDON ville nok tilslutt gjort at de tok i mot maskinen og du fikk den tilbake 1 måned senere. En rambrikke til noen hundrelapper er en god investering for å unngå det styret :)

Da har du hvert fall fått en erfaring om hva service de tilbyr i denne butikken, og kan styre dine fremtidige kjøp basert på denne informasjonen.

Lenke til kommentar

Normal saksgang i et seriøst firma ville jo her vært at de sendte maskinen til autorisert verksted for undersøkelse dersom man har mistanke om fabrikkfeil, og sendt ut en lånemaskin til deg om du hadde behov for det. så blir du fakturert om det IKKE er noen reklamasjonssak(for frakt og undersøkelser). ikke at du må styre med å få verkstedsrapport på at dette er en fabrikkfeil og så melde dette til CDON og så få den sendt inn. 

Endret av ILunde
Lenke til kommentar

Problemet med firmaer som cdon og netonnet er at dem ofte paralelimporterer (kjøper varene fra feks tyskland) for å få billigere innkjøpspriser. Dem får da bare lokal garanti fra det landet, og må dekke alt selv fra feks 2 år.

De har jo valgt selv å konkurrere i Norge med disse vilkårene, så det er ikke et argument i det hele tatt. Forhold seg til norske lover og regler når du selger direkte til norske kunder. Hvis de da ikke tjener penger på å kjøpe billigere i Tysklande eller Polen eller andre land, øk prisene. At de samtidig ikke blir konkurransedyktig er jo deres problem  :)

Lenke til kommentar

 

Problemet med firmaer som cdon og netonnet er at dem ofte paralelimporterer (kjøper varene fra feks tyskland) for å få billigere innkjøpspriser. Dem får da bare lokal garanti fra det landet, og må dekke alt selv fra feks 2 år.

De har jo valgt selv å konkurrere i Norge med disse vilkårene, så det er ikke et argument i det hele tatt. Forhold seg til norske lover og regler når du selger direkte til norske kunder. Hvis de da ikke tjener penger på å kjøpe billigere i Tysklande eller Polen eller andre land, øk prisene. At de samtidig ikke blir konkurransedyktig er jo deres problem  :)

 

 

Det er helt riktig. Men poenget med at dem må dekke kostader på varer over feks 2 år er at det lønner det seg for dem å være vrange på garantisaker. Dem får mindre kostnader. Slik må dem holde på for å kunne konkurere med aktører som er sikkert 10gangen større enn dem på omsetning og har lavere innkjøpskostnader.

Øker de prisene får de ikke omsetning for da er det like billig å handle hos større aktører. Og bedre innkjøpspriser følger gjerne større salgsvolum - derav jaget etter mer omsetning og billige priser.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...