Gå til innhold

Ønsker å reinstallere windows


Anbefalte innlegg

ProduktID står under pc'en. Hvis du har lastet ned ei iso fil så bør du tar bort ei fil som heter ei.cfg.

Da vil du under installasjonen få spørsmål om hvilken versjon av windows du vil installere.

For at produktId nøkkelen skal bli gyldig må du velge å installere samme versjon av windows du hadde

fra før. f.eks windows home premium som det var i mitt tilfelle.

 

Dette gjelder for Windows 7.

 

Se hva jeg har skrevet om Windows 8 her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du får den feilmeldingen så er det fordi du har brukt en usb3 port.

Du må bruke en usb2 port. På min Dell xps var det den usb'en som også var esata port.

Er bare å prøve å boote fra de forskjellige usb portene så vil du til slutt

finne en som kun er usb2.

 

Nå har jeg prøvd å boote med minnepennen i alle USB portene jeg har, men får fortsatt samme feilmld. Jeg har også prøvd med 2 forskjellige minnepinner.

 

Her er fremgangmetoden jeg har brukt.

 

1.Lastet ned win 8 eng64 bit ISOfil

2.Kopiert ISO filen over til minnepenn

3.Brukt et program for å gjøre den "bootable"

4.Trykket win+I og så velger jeg "advanced startup"

5. Der velger jeg startup med USB/UEFI

6. Pcen booter men feilmld the "selected boot device failed"

 

Noen som vet løsningen?

Lenke til kommentar

Du skal ikke kopiere ISO filen over på minnepinnen, du må bruke et eget program som gjør hele jobben for deg, for eksempel Windows 7 USB/DVD Download Tool, der velger du ISO filen og hvilken minnepinne den skal på, så gjør den jobben med å pakke den ut og samtidig gjøre minnepinnen bootable

Lenke til kommentar

Du skal ikke kopiere ISO filen over på minnepinnen, du må bruke et eget program som gjør hele jobben for deg, for eksempel Windows 7 USB/DVD Download Tool, der velger du ISO filen og hvilken minnepinne den skal på, så gjør den jobben med å pakke den ut og samtidig gjøre minnepinnen bootable

 

Sorry skrev litt klumsete der. Jeg har gjort akkurat som du beskriver her

Lenke til kommentar

Etter mye knoting har jeg endelig fått bootet opp og installasjonsprosessen til win 8 starter.

Jeg velger "windows only" ( fordi jeg ønsker en clean installasjon)

Så kommer "where do you want to install windows"

Og så kommer mld "we couldnt find any drives. To get a storage driver, click load driver"

 

Så hva gjør jeg nå? Har prøvd å klikke load driver, men jeg har ingen anelse om hvor en slik driver er eller hva det menes med det. Takk

Lenke til kommentar

Det skal ikke være nødvendig med ekstra drivere under installasjon av Windows 7/8, med mindre man kjører flere disker i RAID.

 

Hva slags bærbar er dette? Regner med den er ganske ny siden den kom med Windows 8.

 

Jeg har ingen erfaring med Windows 8 ferdig installert, da jeg kun har kjørt "clean install" på selvbygde maskiner eller "gamle" PC-er.

Lenke til kommentar

ok, nå gav jeg opp og innstalerte win 8 ved å reinnstallere win 8 med fabrikkinstillingene. Så nå har jeg fått reinstallert win 8. Det er bare en ting jeg stusser over og det er at ved boot så må jeg velge hvilket OSjeg ønsker å starte opp med. De 2 valgene jeg har virker identiske. Tror det står på begge win 8 on volume 4.

Litt kjedelig å måtte trykke på dette hver gang maskinen starter opp. Noen som vet hvordan jeg unngår dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...