Gå til innhold

Tips om å få vekk blemme i munnen?


Bytex

Anbefalte innlegg

  • 7 år senere...
Videoannonse
Annonse

PUSS TENNENE er det viktigste råde jeg kan gi. Jeg er ekstremt utsatt for munnsår (det ligger i familien) og glemmer jeg bare å pusse tennene en natt så kommer de. Det gjelder å holde munnen ren, skyld den med vann og pass på at det ikke blir liggende masse sukker og dritt i munnen for lenge.

 

Altså: Renslighet.

Lenke til kommentar

Jeg er selv meget plaget av "after" som disse små eller mellomstore hvite områdene heter som er ganske smertefulle ved inntak av mat og drikke, snakking og ellers annen aktivitet der man bruker munnen. Kommer når jeg er sliten, hver forbanna gang.

 

På apoteket selger de en dobbelpakke med noe greier jeg ikke husker hva er, det er noen q-tips med noe lilla guffe inni som svir noen helt sinnsykt, må skylle munnen godt etterpå, står hvordan man bruker det på pakka, dette er et relativt nytt produkt tror jeg, men det virker kjempebra! bedre med litt intens smerte noen sekunder enn dagevis med konstante smerter i kjeften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sliter litt med desse munnsåra selv, har hatt det siden jeg var liten.

Pleide å bruke en spesiell type aloe vera krem, ikke sånn man har på huden, for den smaker pyton, og er helt sikkert ikke så lurt å ta i kjeften.

 

Ellers kan jeg ambefala munnsårplaster, du får det på apoteket ;)

 

edit: lol såg ikke hvor gammel tråden var :p

Endret av Bllink
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg hadde veldig vondt i halsen en stund, og dro til legen som lyste nedi med lommelykta si. Han fant at jeg hadde en slik "afte" langt nedi halsen. Det var visst ikke så unormalt. Men lite å gjøre med der og da. Plaster nedi halsen funker liksom ikke :p

Lenke til kommentar

Heftigste bumpen jeg har sett, tror jeg. :D

 

Kan bekrefte at Zenduim, men også Sensodyne fungerer for å unngå slike sår/blemmer. Grunnen er at "Lauryl sulfat", som er i de fleste andre tannkremer, faktisk er såpe. Dette er info som min tannlege ga meg.

 

Jeg er bare glad for at jeg ikke har det som ei jeg vet om, som tidvis har hele munnen full av slike sår. :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...