Gå til innhold

Bærbar til skolearbeid og noe spilling


Anbefalte innlegg

Jeg skal ta masteren min i utlandet etter sommeren, og trenger en ny bærbar PC, da den jeg har synger på siste vers. Den var ganske billig da den ble kjøpt ny, og har vært en skuffelse fra dag én, så jeg har skjønt at man må bruke litt penger for å få noe som er bra. Er fremdeles ikke laget av penger, så har et maksbudsjett på rundt 5000. Kan overbevises til å gå noe over.

 

PC-en skal altså primært brukes til "skolearbeid", men på fritiden blir det nok litt spilling også. Den trenger ikke være noe grafikkbeist, jeg spiller ikke så voldsomt avanserte greier. Jeg er også en sånn som liker å ha tusen faner åpne i Firefox samtidig, så den bør takle det.

 

Jeg vil ha rundt 15" skjerm, også bør den åpenbart være lett (trenger ikke være sånn superlett da), men alle bærbare er vel det nå til dags. Jeg vil heller ikke bruke penger på sånne fancy greier, trenger ikke touch-skjerm eller noe sånt. Vil ha god lagringsplass, SSD er ikke så viktig. Vil ikke ha Mac.

 

Noen som har noen ideer? Jeg ser Komplett har lagersalg nå, kanskje det er noe bra der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nok i meste laget, men denne er vell den billigste du får med et 1050-skjermkort som er betydelig kjappere enn alt annet du finner rundt 5000, mye lagring og siden ssd ikke er så viktig så kan vell den gå an. Kjøp deg en win10-lisens for 100,-. Skjermkortene i bærbare rundt 5k er generelt helt elendige og duger så og si ikke til noe som helst spilling med mindre du sitter på 5 år gamle spill eller kjører supernintendoemulator etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...