Gå til innhold

SteamOS


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da blir det nok ikke steamOS på en stund for meg, da jeg ikke vil ha mine harddrivere slettet totalt.

Er ikke heller meningen at du skal bruke det på en desktop med andre OS, da kan du like godt kjøre en annen Linux og Steam. Du har fortsatt tilgang til big picture på en vanlig install, og kontroller funker også (jeg bruker Xbox 360 kontroller).

 

Vil spill som blir lansert på SteamOS, være spillbare gjennom Steam hos vi som ikke kjører SteamOS men Linux?

SteamOS er kun en wrapper for Steam på Linux slik jeg har forstått det, så det skal ikke være noen forskjell. Ikke hadde det gitt mening heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er ikke heller meningen at du skal bruke det på en desktop med andre OS, da kan du like godt kjøre en annen Linux og Steam. Du har fortsatt tilgang til big picture på en vanlig install, og kontroller funker også (jeg bruker Xbox 360 kontroller).

 

Tror du dem kommer til å la meg bruker Streaming uten å installere SteamOS?

Lenke til kommentar

Dette så da ut som en helt standard linux desktop med Steam installert? Eller tar jeg feil?

 

Hvis dette kun er en standard distro som er shippet med Steam ferdiginstallert og evt et startup script som kjører Steam i big picture mode, så er dette veldig enkelt å få til på alle andre distroer også.

 

Jeg kjører f.eks alltid Steam i en egen X-server med openbox for å enkelt kunne skifte mellom desktop og Steam via Ctrl-Alt-F7/F8.

 

 

 

#!/bin/bash
DISPLAY=:1.0

xinit /usr/bin/steam $* -- :1 & /usr/bin/openbox

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis dette kun er en standard distro som er shippet med Steam ferdiginstallert og evt et startup script som kjører Steam i big picture mode, så er dette veldig enkelt å få til på alle andre distroer også.

Uten at jeg vet, så er det noe slikt jeg har regnet med hele tiden. Men det handler nok om å senke terskelen, og da er det greit å få det ferdig satt opp ut av boksen.
Lenke til kommentar

Dette så da ut som en helt standard linux desktop med Steam installert? Eller tar jeg feil?

 

 

De har blant annet patchet Linux-kjernen ganske kraftig, så om man har støttet maskinvare bør man, i alle fall med tiden, oppleve bedre ytelse i spill i SteamOS. Nå er det selvfølgelig ikke noe i veien for å få de samme komponentene inn på en vanlig distro, siden patchene er åpen kildekode, men det krever litt jobb. Noen lager sikkert en pakkebrønn etter hvert for de som er interesserte.

 

EDIT: Noen er allerede i gang: http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTU0NDA

Endret av oj88
Lenke til kommentar

 

De har blant annet patchet Linux-kjernen ganske kraftig, så om man har støttet maskinvare bør man, i alle fall med tiden, oppleve bedre ytelse i spill i SteamOS. Nå er det selvfølgelig ikke noe i veien for å få de samme komponentene inn på en vanlig distro, siden patchene er åpen kildekode, men det krever litt jobb. Noen lager sikkert en pakkebrønn etter hvert for de som er interesserte.

 

EDIT: Noen er allerede i gang: http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTU0NDA

 

Ok, med tiden kanskje ja. Per den testen der, ser det imidlertidig ut til at Steam-OS kjernen gir dårligere ytelse.

Lenke til kommentar

 

Ok, med tiden kanskje ja. Per den testen der, ser det imidlertidig ut til at Steam-OS kjernen gir dårligere ytelse.

 

Noen av kommentarene:

 

 

 

Straight FPS numbers don't tell the story. There is a certain minimum frame rate requirement, but beyond that the latency and responsiveness is far more important.

 

Input latency is very important factor in gaming. I will happily sacrifice some FPS for lower input latency. Most likely Valve have used real time patches to lower audio and input latency.

 

Lenke til kommentar

Etter å ha fiklet litt tror jeg ikke jeg kommer til å basere meg på SteamOS på stuePCen, ihvertfall ikke i dets nåværende form. Mye funker greit, men har hatt litt problemer med noen ting (konkret eksempel - lyden på Trine 2 funker ikke), som med de tilgjengelige pakkene i Valve sine repositories er rimelig vriene å feilsøke.

 

Merker heller ingen ytelsesforskjeller mellom SteamOS og Ubuntu 12.04 med oppdatert kernel (3.11) og nvidia-drivere (331.x).

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...