Gå til innhold

ANMELDELSE: Tropico 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For øyeblikket synes jeg 8/10 er for høyt. Spillet er preget av mange bugs som f.eks. hjemløse vil ikke flytte inn i hus, i coop kommer man ikke forbi colonial age osv. For en ny spiller ville jeg ventet noen måneder før jeg ville kjøpt det. Kalypso gir ut større oppdateringer jevnlig, så er nok ikke lange tiden før spillet blir 100% spillbart

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For øyeblikket synes jeg 8/10 er for høyt. Spillet er preget av mange bugs som f.eks. hjemløse vil ikke flytte inn i hus, i coop kommer man ikke forbi colonial age osv. For en ny spiller ville jeg ventet noen måneder før jeg ville kjøpt det. Kalypso gir ut større oppdateringer jevnlig, så er nok ikke lange tiden før spillet blir 100% spillbart

 

har ikkje hatt noe problem med uteliggere, husker du at dei har råd til og bo der? (fleste som gjorde feil var og sette kvaliteten på top og da går prisene opp, hadde ingen problem med uteliggere men jeg ser folk som plopper hus(house) som er altfor dyrt for fleste folk i stedet for kassebyggg som dei er mer ein fornøyd med eller at avstanden fra jobb er for lang,.til dei begynner og få bedre lønninger , ironisk refleksjon til bolig markedet vi har i dag men det er ein annen sak

Lenke til kommentar

For øyeblikket synes jeg 8/10 er for høyt. Spillet er preget av mange bugs som f.eks. hjemløse vil ikke flytte inn i hus, i coop kommer man ikke forbi colonial age osv. For en ny spiller ville jeg ventet noen måneder før jeg ville kjøpt det. Kalypso gir ut større oppdateringer jevnlig, så er nok ikke lange tiden før spillet blir 100% spillbart

 

Takk for tipset :-)

Lenke til kommentar

For øyeblikket synes jeg 8/10 er for høyt. Spillet er preget av mange bugs som f.eks. hjemløse vil ikke flytte inn i hus, i coop kommer man ikke forbi colonial age osv. For en ny spiller ville jeg ventet noen måneder før jeg ville kjøpt det. Kalypso gir ut større oppdateringer jevnlig, så er nok ikke lange tiden før spillet blir 100% spillbart

 

Hjemløse personer kan løses på noen enkle metoder:

- Bygg hus i nærhet av jobbene. Ingen har lyst å gå flere kilometer for å komme til jobb.

- Sett "budget" på lav, sånn at folk har råd til å bo der.

- Aktiver "Mortgage subsidies" (under edicts) med en gang du kan, sånn at kravene til å bo i forskjellige leiligheter senkes.

- "Entertainment" og tilgang på mat spiller også en rolle på om folk ønsker å bo i området eller ikke.

 

Hadde problemer med hjemløse i starten, men nå er det absolutt ikke noe problem. Har ikke hatt noe problem i Coop heller, annet enn at jeg syntes det var kjedelig. Kan fint anbefale spillet til andre :)

Lenke til kommentar

Jeg synes spillet med fordel kunne beskrevet slike ting bedre. Hvorfor står hus tomme, og hvorfor "velger" deler av befolkningen å bo i brakker? Det er så mange sånne rutiner man bare må bli vant med og lære seg ved å prøve. (Eller lese på Internett.) Uansett synes jeg Tropico 4 hadde mangle flere problemer med trafikkaos, arbeidere som var trege med å reise bygninger osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uhm, hvorfor nevnes det ikke med ett ord at installasjonen av Tropico 5 har filer for rundt 10 dlc's og 2 expansions, mesteparten viktige bygninger som var tilgjengelige i tropico4/modern times? Motbydelig praksis, flere av disse bygningene er helt nødvendige som f.eks Jail, i skrivende stund er eneste måte å ta hånd om kriminelle innbyggere å skyte dem, noe som triller i gang en snøball med misnøye som bare blir verre og verre.

Kalypso kom og med ren løgn når dette ble oppdaget, og sa at dette kun var referanser og 'placeholders' for mulige fremtidige dlc's og at ingenting var bestemt. Men det ligger der alt sammen, det eneste som mangler er noen scripts for å få de manglende bygningene and 'edicts' til å fungere.

Tropico 5 er et ganske allright spill men det er på mange plan uferdig, med hensikt, for å selge dlc's og utvidelser et par år fremover. Først da vil jeg si Tropico 5 er et ferdig spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes selv den mangler kaotiske sjarmen til orginale Tropico hvor ting sakte men sikkert ble mer og mer kaotisk med terrorisme, rebels og sanksjoner hvor en måtte samle så mye penger som mulig for å så stikke av.

 

Tropico 5 er alt for lett, spiller på vanskeligste economical og political instillingene men alt går rundt selv med konstant opprør. En annen ting er at konstant managable opprør og invasjon gjør actionen for kjedelig og spillet blir tedious.

 

8/10 er alt for høy score.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

etter noen timer med det her spillet så gidder jeg ikke mer av tropcio 5. jeg spiller heller de andre i serien en den søpla her. ja jeg vet man skal forandre på litt når man lager nye spill men man trenger ikke forandre hele jævla build menyen og alle andre menyer jeg finner ingen ting. og overlays som var lett og skjønne før er enda dårligere nå. tropico er gode spill bare ikke den siste i serien nei. men man trenger ikke øddelege et helt spill for og lage en ny i serien. bare fått noen forbedringer til nr 4 så hadde alt vært bedre men neida alt er nytt. så de som har spilt tropico før vil ikke kjenne seg igjen nei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...