Gå til innhold

Melde på festivaler og lignende


PHS2019XX

Anbefalte innlegg

Hey folkens.

 

Ossen er det man kan melde seg på hos festivaler og lignende som feks «warmup» til hovedartisten. Jeg og noen kompiser driver med rap,, hiphop osv og vil si vi har et godt potensiale til å kunne lage hits i fremtiden - men jeg lurte på om det er mulig å melde seg på noe slikt eller pleier festivalene og kontakte folk de vil ha med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Holder ihvertfall ikke med potensiale til å kunne lag hits i framtiden, du må ha de nå også en relativt stor fanbase, eller ihvertfall at noen viser interesse. spille så mye som mulig slik at dere blir noe kjent.

 

sende mail til de rette personene og vise til musikk dere har gitt ut, regn med å gjøre dette mye før dere får napp.

Lenke til kommentar

Holder ihvertfall ikke med potensiale til å kunne lag hits i framtiden, du må ha de nå også en relativt stor fanbase, eller ihvertfall at noen viser interesse. spille så mye som mulig slik at dere blir noe kjent.

 

sende mail til de rette personene og vise til musikk dere har gitt ut, regn med å gjøre dette mye før dere får napp.

Ossen tenker du jeg burde eventuelt gå frem da. Vi har noe musikk å vise til - men problemet er å finne de rette personene. Eventuelt små steder man kan ha noen shows - har du noe tips i Oslo området (eventuelt over hele landet)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Hør med stedene som pleier å ha hip hop, rapkonserter og utesteder med scene.

det lønner seg å ha med minst to artister til, husk at de vil ha artister som trekker folk til stedet.

Lenke til kommentar

Først må dere jo ha nok materiale til å fylle tiden en arrangør eventuelt skulle ønske å bruke. Lag låter og spre dem i alle retninger - i disse dager trenger man jo ikke å trykke opp noe heller. Vi har en god del festivaler og arrangører med ganske lav takhøyde. Delta på så mye som mulig - hvis dere er bra, vil noen få det med seg, og på sikt vil dere få flere jobber. Skaff nettverk. Dette er ganske mye arbeid, ingen får noe gratis i denne bransjen.

Lenke til kommentar

Først må dere jo ha nok materiale til å fylle tiden en arrangør eventuelt skulle ønske å bruke. Lag låter og spre dem i alle retninger - i disse dager trenger man jo ikke å trykke opp noe heller. Vi har en god del festivaler og arrangører med ganske lav takhøyde. Delta på så mye som mulig - hvis dere er bra, vil noen få det med seg, og på sikt vil dere få flere jobber. Skaff nettverk. Dette er ganske mye arbeid, ingen får noe gratis i denne bransjen.

Hei og takk for svar!

 

Du skriver festivaler med «lav takhøyde» kan du forklare det litt mer. Hvilke festivaler er det du snakker om?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Festivaler kan du se ganske langt etter i første omgang. de vil helst ha artister som trekker relativt store mengder mennesker.

om ikke det er en stor festival som også har mini scener med undergrunnsmusikk. du må rett og slett bare sende mail rundt til du år napp, eller bli kjent med andre artister som du kan piggy back på.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke så mye om hva som foregår i Oslo, men her i Bergen har vi ting som Eggstock, det som foregår på ungdomshuset 1880, diverse studentdrevne festivaler og sjangerkvelder, DIY-punke-opplegg etc. etc. Med "lav takhøyde" mener jeg at det på mye av dette omtrent bare er å melde seg på, bare dere har materialet klart. Vil tro Oslo har et vel så stort tilbud, og du trenger nok ikke ta mange telefonene til de rette folkene før du har ganske god oversikt - byen er tross alt ikke diger.

 

Så har du jo Emergenza, om det skjer noe der i Oslo i år vet jeg ikke.

https://www.emergenza.net/default.aspx?pag=1009&nav=NO&lng=nn-NO

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...