Gå til innhold

Er det andre som leker med tanken om å lage videoer?


Anbefalte innlegg

Har selv lekt med tanken i flere år, og gjorde et halvhjerta forsøk for 5 år siden. Men har tenkt mer på det i det siste, og lurte på om det er flere som er på samme søken. Tenker i hovedsak på type "let's play" innhold, typisk sosial/tilbakelent spilling. Det eller en slags podcast variant, eller en blanding av disse. Er ikke spesielt kompetent i forhold til redigeringsjobben, men liker å tro at jeg kan lage humoristisk innhold. Norsk/engelsk spiller ingen rolle for min del.

 

Is there anybody else out there? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har laget massevis av videoer, men måtte gi meg pga. andre ting som brått tok all tiden. Håper på å få startet opp igjen en gang til neste år. Det er veldig dumt å starte for å bli populær og tjene penger, ikke forvent det. Redigering (og lyd) er simpelt nok, underkant av hundre timer så klarer du det du har behov for så sant du ikke skal ha masse fancy effekter.

 

Det dummeste du kan gjøre er å sitte å tenke for mye, bare hopp uti det. Se på de første videoene til de populære, "ren søppel". Du blir mer og mer komfortabel så det kan bare bli bedre :)

 

Jeg laget videoer fordi jeg syntes det er kjempegøy. En "ny måte å spille på" som gjorde spillingen mye artigere.

Lenke til kommentar

Det tekniske er ikke så vanskelig, men tar tid å lære seg og komme skikkelig inn i. Du vil jo ikke droppe tiden det tar å lære seg skikkelig bare for å pøse ut videoer med en gang. Jeg lærte litt og litt mens jeg holdt på siden man ser hva som kan forbedres etterhvert (duh). Brukte et par uker på forberedelser før jeg la ut videoer, par tre timer om dagen med "utdanning".

 

Det er en veldig artig hobby og gir en helt ny spillopplevelse, spill som har vært noe kjedelige blir bra. Hvertfall slik for meg. Har du spørsmål om software og slik så kan jeg nok hjelpe deg passe bra :)

Lenke til kommentar

Ja, software også. Nå kjører jeg Linux, men har funnet screencapture program som også drar med seg mic. Det gjør jo redigeringsjobben noe enklere. Ønsket med tråden var mest å høre med andre som muligens har samme interessen, og muligens ta ting videre derfra. Sosial spilling er desidert høyest på rangstigen min i forhold til spill generelt, så det å kunne gjøre noe slik sammen med andre ville vært ideelt. Det funker jo også å ha en monolog mens man spiller, men da kommer det en del an på spillet og man får liksom ikke den samme naturlige driven som man får ved å være to eller flere.

Lenke til kommentar

Nja, det med å lage videoer singleplayer vs multiplayer og hva man får ut av det er veldig individuellt og kan egentlig ikke sammenliknes. Når man spiller alene så er man liksom ikke alene alikevel, føler at man forteller en historie til et publikum på en måte, veldig vanskelig å forklare. Tar dog en del tid å venne seg til "snakke med seg selv" modusen. Du kan selvfølgelig gjøre begge deler :)

 

Du er kanskje mest på leting etter en kompis å spille inn med?

Lenke til kommentar

Ja, det kan du godt si at jeg leter etter.

 

Og ja, men for min del kommer det litt an på spillet. Er det et spill som er lett å engasjere seg i så og med mye innhold er det lettere å holde en greie der man snakker med seg selv. Men det er jo selvsagt noe man blir vant til. Jeg snakker jo med meg selv oppe i hodet hele dagen, gæren som jeg er, så burde ikke være store overgangen.. Og har hørt at jeg har en mjuk og fin stemme uten at jeg synes det noe spesielt selv, men det er mesteparten av grunnen til at jeg har dama jeg har nå. :p

Lenke til kommentar

Nei, begge sider av samtalen måtte jo blitt med. Tidspunkter blir utenfor vanlig arbeidstid, altså på kvelder og i helger. Helger har jeg vanligvis best tid naturligvis. Øktene kan variere, jeg kan godt holde på noen få timer hvis jeg blir engasjert i noe, men ikke noe spesifikke krav fra min side. Spill jeg liker er Minecraft og Terraria, man kan gjøre det litt som man vil der og det liker jeg. Når jeg spiller vanligvis bare for å spille så er det desidert mest av CoD Zombies. Men usikker på om jeg vil blande "jobb" og fornøyelse. Jeg vet det blir litt sånn klisje-aktige spill, men akk.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Drev selv med på youtube og lets plays i noen måneder og kom meg opp til rundt 2000 subscribers. Et lite tips vil være og bare spille det du mener er kjekt, gjerne spør om innspill fra folk som ser på, men husk at du må være den som tar avgjørelsen, ellers blir det ikke like kjekt i lengden.

 

Partnership er noe du burde styre unna før du blir større, dum og liten som jeg var så ble jeg med i et og de låste kanalen min helt, signerte visstnok en kontrakt på 2 år uten at jeg helt visste hva det betydde, så jeg slettet kanalen og tenkte ikke stort over det.

 

Bare hopp uti det som han andre her sier. Ikke overtenk det, bare gjør det. Om du vil ha videone dine ut i lufta så er det bare å poste på forskjellige forum sånn som her og gjerne andre plasser - gjerne anonym om det er enklere også. 

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har selv lekt med tanken i flere år, og gjorde et halvhjerta forsøk for 5 år siden. Men har tenkt mer på det i det siste, og lurte på om det er flere som er på samme søken. Tenker i hovedsak på type "let's play" innhold, typisk sosial/tilbakelent spilling. Det eller en slags podcast variant, eller en blanding av disse. Er ikke spesielt kompetent i forhold til redigeringsjobben, men liker å tro at jeg kan lage humoristisk innhold. Norsk/engelsk spiller ingen rolle for min del.

 

Is there anybody else out there? :)

Du trenger virkelig ikke å prøve så hardt for å få til noe. Alt du trenger er: Et capture card eller noe å recorde gameplay med og et enkelt program som Windows Movie Maker og en mikrofon og da kan du lett lage innhold som dette uten noe særlig mye innsats: https://youtu.be/6po5H_jhUpo  (Send meg en melding hvis du vil gjøre en "dual commentary" eller lignende) PS hold deg langt unna YouTube nettverk som NordicScreens de kommer bare til å ta av inntekten din uten å gi noe tilbake!

Endret av _NO_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...