Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mobilt bredbånd fra ICE - Får ikke åpnet porter


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vi har et mobilt bredbånd fra Ice som jeg ikke får til å åpne porter på.

Jeg har et kamera som jeg har satt fast ip på via MAC adressen, som jeg vil koble til og sjekke utenfor det lokale nettverket.

 

Jeg har åpnet alle portene jeg trenger på Port Forwarding, Virtual Server og skrudd av UPnP.

I tillegg har jeg laget en konto på no-ip for dDNS, og satt opp dette oppsettet i Ice sin ruter.

 

Det som jeg synes er rart er at jeg får opp forskjellige ip adresser (public ip og wan). På ruteren står det at WAN ip = 100.68.12.158 og på portchecktool.com står det at jeg har ip 46.230.135.116.

 

 

Alle tips mottas med takk. Jeg spør her fordi Ice ikke hadde kompetanse til å hjelpe meg utover dette.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke en offentlig adresse fra ICE per i dag. For å åpne porter må de gi deg en offentlig adresse. Den adressen du befinner deg i (100.64.0.0/10) er reservert til Carrier Grade NAT, og er ikke tilgjengelig rett fra internett.

 

https://reggle.wordpress.com/2012/07/15/rfc-6598-carrier-grade-nat-explained/

 

Anything requiring incoming connections is broken. While this already was the case with regular NAT, end users could usually still set up port forwarding on their NAT router. CGN makes this impossible. This means no web servers can be hosted here, and IP Phones cannot receive incoming calls by default either.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Så da er det ikke mulig å bruke en ice ruter for å koble kameraet til Internett? Jeg synes det er veldig rart siden de støtter port forward og ddns i innstillingene på ruteren. Jeg prøvde også å sette modemet i bridge, og bruke en raspberry pi som ruter med DHCP, men fikk heller ikke dette til å fungere :(

 

Er det annerledes hos konkurrentene til ice? Feks telenor og telia?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hadde samme problemet med dobbeltnating på mobilt bredbånd fra Telenor.

På Telenor var det bare å skifte APN til internet.public, så fikk man offentlig IP på routeren.

 

Hva ICE har, vet jeg ikke. Ser at noen har brukt internett før, mens i dag er ice.net det som er normal standard innstilling.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Så da er det ikke mulig å bruke en ice ruter for å koble kameraet til Internett? Jeg synes det er veldig rart siden de støtter port forward og ddns i innstillingene på ruteren. Jeg prøvde også å sette modemet i bridge, og bruke en raspberry pi som ruter med DHCP, men fikk heller ikke dette til å fungere :(

 

Er det annerledes hos konkurrentene til ice? Feks telenor og telia?

 

Joda det kan du få men da må du som Jokkmokk med sokk skriver lenger opp i tråden her ta kontakt med ICE kundeservice! Så hjelper de deg!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
13 minutes ago, akhtarwakas said:

Noen som fant ut hva APN for public var for ICE.net. Kundeservice er helt håpløst

Be de sette "bridge mode"

Mer nøyaktig må de sette SIM profil til Dynamic_ps

 

Det er ikke alle på Ice KS som vet hvordan de gjør dette, så det gjelder bare å si ifra at dette vet du at er mulig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
1 hour ago, Janvik said:

Telenor + så og si alle MVNO: internet.public

Så his jeg legger inn internet.public på apn til ice.net så skal det gå? 

Holdt lenge på med kundeservice til ice.net i går uten at de greide å gi meg en apn som funket. Derfor lurer jeg på om andre bruker apn fra andre operatører enn ice og telia og Telenor 

Lenke til kommentar
1 hour ago, akhtarwakas said:

Så his jeg legger inn internet.public på apn til ice.net så skal det gå? 

Holdt lenge på med kundeservice til ice.net i går uten at de greide å gi meg en apn som funket. Derfor lurer jeg på om andre bruker apn fra andre operatører enn ice og telia og Telenor 

Ganske sikker på at eneste måten å gjøre det på hos ice er å endre SIM profil, det gjør ice på sin side, du må ikke endre noe.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, MariusJS said:

Ganske sikker på at eneste måten å gjøre det på hos ice er å endre SIM profil, det gjør ice på sin side, du må ikke endre noe.

Jeg har snakket med de hele uken. Og deres teknisk avdeling. Men om noen bruker noen andre operatører utenom telia så vurderer jeg bare å bytte

Lenke til kommentar
5 minutes ago, akhtarwakas said:

Jeg har snakket med de hele uken. Og deres teknisk avdeling. Men om noen bruker noen andre operatører utenom telia så vurderer jeg bare å bytte

Litt usikker på hva du mener, snakker du om hvilket nett de bruker eller hvilket APN?

APN avgjør som regel hvilken tjeneste du får på det nettet du er koblet på, men jeg skjønner ikke helt hva du mener.

 

Selvsagt blir du ikke rutet via telenor uten CGNAT på telia sitt nett om du bruker ett telenor APN, det er bare ikke sånn det fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...