Gå til innhold

[Løst] Netgear og asus router hvorfor må man tilbakestille ruteren ved firmware oppdateringer?


LMH1

Anbefalte innlegg

Vet noen hvorfor man må bruke tid på å tilbakestille ruteren til fabrikk instillinger for å få trådløs å fungere igjen? Mistenker det har med konfigurasjonen eller software feil som er årsaken blir erstattet og da er eneste mulighet å få trådløs å fungere igjen er full reset.

 

Hvis dette er kjent problem burde de produsentene finne løsning for det er utrolig tungvint å bruke tid på særlig når man prøver andre ting og det hjelper lite.

 

Ofte får man beskjed at trådløs er deaktivert. Uten man forstår hvorfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har i forskjellige sammenhenger flere Netgear- og Asus-rutere. Ikke hatt behov for å kjøre reset etter oppgradering av programvaren. Og oppsettet på ruterne er i en del tilfeller langt fra standard. For Asus har jeg rutere som kjører både AsusWRT og MerlinWRT.

 

Det kan vel kanskje være ved enkelte endringer, som berører det oppsettet man har, at det kan være behov eller fordelsmessig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lurer på AD7200 er defekt, selv etter reset til fabrikkinstillinger: Trådløs skrur seg av automatisk å finner ikke ut hvordan man aktiver den igjen uten å resete til fabrikk instillinger, kan noen rutere gå i stykker siden 2 rutere kommer i konflikt eller må det være software\oppsett feil?

 

For det er synd jeg må betale 1000 kr fordi teknikkerne ikke finner noe feil på trådløs, mener det er brukerfeil og må betale 500 kr i frakt også, men siden det virker en dag eller 2 så senere må jeg ta full reset mistenker jeg trådløs er dårlig? Noe fremgangsmåte å feilsøke? Eneste forskjell jeg merker på netgear er antall kanaler og oppsett der gir feilmelding gir dårligere hastighet men det skulle virke?

 

Edit ser ikke ut som jeg får svar, så da sendte jeg den til inforcare gjennom elkjøp for svar.

Håper at jeg får ny eller kostnadfri reprasjon, surt å måtte betale.

post-175531-0-88828100-1541336509_thumb.png

post-175531-0-02381600-1541336519_thumb.png

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Nå har jeg nytt problem Asus ac 88u trådløs degradres, virker ut på 5g ghz får jeg maks 110 mbit ned\opp på kort avstand.

Er det kjent problem? Prøvd å bytte kanaler men det hjelper ikke siden det ikke er problemet, så må være firmware eller at trådløs degraderes, siden opplever det med mobilen og laptopene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...