Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Overtrykk i tissen, bagatell eller farlig?


Anbefalte innlegg

Tar denne som anonym. Litt flaut. Jeg lå og sov på sofaen hos noen bekjente og hadde en våt drøm. Jeg våknet med følelsen av jeg fikk utløsning og med det så grep jeg tak rundt tissen og klemte så hardt jeg bare kunne for å hindre sæden i å sprute ut i buksa og det funka til en viss grad, men problemet var at jeg fikk en kokende følelse i tissen og i ettertid så tisset jeg blod og bitte små vevsbiter. De vevsbitene var et engangstilfelle, men blodet fortsetter å komme. Det er ikke mye, et par dråper hver gang jeg tisser. På dette tidspunket er det 14 timer siden skaden skjedde.

 

Jeg tipper det har kommet ett bittelite hull på urinrøret eller noe sånt. Jeg har ikke testet om det funker å få utløsning, men antar det. Er det noe grunn til bekymring?



Anonymous poster hash: 51170...a1f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du behøver å bekymre deg for mye.

 

Selvsagt så kan et åpent sår få en infeksjon. Men slimhinner tilheles vel relativt hurtig mener jeg å ha hørt. Dessuten så vil det være svært få naturlige bakterier i urinen, selv om det visstnok ikke behøver å være helt sterile forhold, så kan kroppen likevel håndtere de som er der godt. En har vel aldri en hundre prosent garanti, men urin er rimelig bakterifritt hos en frisk person.

 

Når det kommer til rester av ting som skilles ut i urinen, så vil det over tid gi grobunn for vekst, men det er jo når det ligger lenge som søl på et offentlig toalett f.eks. Men, det vil være ting der som utenfor kroppen vil gå i forråtnelse. Noe det nok ikke har særlig tid til at vil skje inne i kroppen. Det er kanskje også litt urinsyre i urin. Jo surere miljø, dess mer utfordrende for en del bakterier til å kunne trives. Urin ser ikke ut til å være så voldsomt surt da kanskje? Ta det nokså godt med ro du, det går nok vanligvis fort over. Om du er i tvil så kan du kontakte legevakten, som sikkert vil berolige deg, om at det går over. Og de vil ha et fornuftig tidsestimat på noen få dager, som du sannsynligvis bør vente for å ta kontakt igjen.

 

 

 

The glomerular filtrate of blood is usually acidified by the kidneys from a pH of approximately 7.4 to a pH of about 6 in the urine. Depending on the person's acid-base status, the pH of urine may range from 4.5 to 8.

 



Anonymous poster hash: 2a343...da4
Lenke til kommentar

Nei, dette bør gå over rimelig kjapt. Bare vær oppmerksom på at du er ekstra sårbar for infeksjoner dersom du har et sår/rift på penis. Dette kan sammenliknes med et kutt i finger'n. Sannsynligvis var du litt hardhendt med deg selv. Derfor er det en direkte årsak til at du har litt blod i urinen. Kroppen lapper sammen dette selv på 1-2-3. Men dersom du fremdeles er synlig blod etter 4-5 dager ville jeg kontaktet lege.

 

Edit: Det hjelper å drikke mye vann så får du rensa såret kjappere. Ikke overdriv vel å merke.

Endret av MellomAlt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...