Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tror jeg kan ha en kjønnssykdom? Trenger råd.


kaelmaes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bedre å ringe legevakten enn å spørre ukjente folk som kanskje ikke akkurat er leger. Da kan du like greit vandre rundt på gata og høre med folk.

 

Du får nok time passe raskt hvis ikke så finnes det helsestasjoner som tar seg av slike ting. Folka på helsestasjonen her i byen var veldig ålreite når jeg var der sist for typ 15 år siden :)

Lenke til kommentar

Bedre å ringe legevakten enn å spørre ukjente folk som kanskje ikke akkurat er leger. Da kan du like greit vandre rundt på gata og høre med folk.

 

Du får nok time passe raskt hvis ikke så finnes det helsestasjoner som tar seg av slike ting. Folka på helsestasjonen her i byen var veldig ålreite når jeg var der sist for typ 15 år siden :)

Takk for svar. Vel, hadde naturligvis ringt legekontoret mitt dersom det hadde vært åpent, men siden det ikke er det tenkte jeg å forhøre meg om noen hadde opplevd noe lignende. Vi har en helsestasjon hvor jeg bor, men den er for ungdom under 24 år. Jeg er 27. Har kun åpent én gang i uka også.

Lenke til kommentar

Har også nettopp begynt å "date" ei dame som jeg liker veldig godt. Vi har ikke kommet til noe sex enda, men blir ekstra stressa over hva dette kan innebære for forholdet..

 

Ikke stress med det, et par dager gjør neppe den helt store forskjellen. Etter nyttår bør du imidlertid få deg testet.

 

For den saks skyld bør du teste deg før du begynner et nytt seksuelt forhold, uansett om du mistenker noe eller ei.

 

Om det kommer til det ville jeg ikke nødvendigvis fortalt hun nye dama at du mistenker noe, men om det skulle komme slik at sex er "på bordet" (hehe) kan det hende du skårer noen poeng ved å si som sant er, at du vil teste deg først for å være sikker på at du ikke risikerer å gi henne noe hun ikke vil ha.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

 

Har også nettopp begynt å "date" ei dame som jeg liker veldig godt. Vi har ikke kommet til noe sex enda, men blir ekstra stressa over hva dette kan innebære for forholdet..

 

Ikke sytress med det, et par dager gjør neppe den helt store forskjellen. Etter nyttår bør du imidlertid få deg testet.

 

For den saks skyld bør du teste deg før du begynner et nytt seksuelt forhold, uansett om du mistenker noe eller ei.

 

Om det kommer til det ville jeg ikke nødvendigvis fortalt hun nye dama at du mistenker noe, men om det skulle komme slik at sex er "på bordet" (hehe) kan det hende du skårer noen poeng ved å si som sant er, at du vil teste deg først for å være sikker på at du ikke risikerer å gi henne noe hun ikke vil ha.

 

 

Blir helt paranoid av å sitte å lese på nettet. Ifølge det jeg leser så ser det jo veldig ut som at det jeg beskriver passer til en bitestikkelbetennelse:

 

  • Gradvis økende hevelse og smerter i pungen som stråler opp til mageregionen
  • Frysninger og feber på mellom 39 og 40° C 
  • Svie ved vannlating, hyppig vannlatning og noen ganger utflod fra urinrøret
  • Hevelsen i pungen skjer gradvis.

 

Har ikke noe feber, og det er ikke slikt at jeg "ser" at pungen har en hevelse, men det føles nesten litt sånn. Den henger mer slapt enn vanlig, lol. Jeg har vært litt uvel i magen, bare luft og ikke noe jeg ikke har opplevd før, men blir jo paranoid av at dette muligens har en connection. Men det er lism at slike sykdommer som dette forventer jeg at jeg føler skikkelig smerte av, og jeg gjør jo ikke det.

 

Jeg blir stressa fordi jeg har lest hvilke komplikasjoner dette kan ha på penis. I tillegg er det jo ikke noe særlig følelse å gå rundt på byen med, føler meg "skitten". Dette med dama jeg dater er jeg litt mindre urolig for, dersom jeg har en kjønnssykdom er det vel bare å unngå sex litt til.

Endret av kaelmaes
Lenke til kommentar

Bedre å ringe legevakten enn å spørre ukjente folk som kanskje ikke akkurat er leger. Da kan du like greit vandre rundt på gata og høre med folk.

 

Du får nok time passe raskt hvis ikke så finnes det helsestasjoner som tar seg av slike ting. Folka på helsestasjonen her i byen var veldig ålreite når jeg var der sist for typ 15 år siden :)

Takk for svar. Vel, hadde naturligvis ringt legekontoret mitt dersom det hadde vært åpent, men siden det ikke er det tenkte jeg å forhøre meg om noen hadde opplevd noe lignende. Vi har en helsestasjon hvor jeg bor, men den er for ungdom under 24 år. Jeg er 27. Har kun åpent én gang i uka også.

 

Tja, den ene gangen jeg hadde noe tull med tissen så ventet jeg et par uker. Har hatt litt sviing og slik et par ganger, men det har gått over av seg selv. Jeg er av typen som ikke går til legen før det er "siste utvei" så kanskje ikke den beste til å svare sånn sett :wee:

Lenke til kommentar

 

Bedre å ringe legevakten enn å spørre ukjente folk som kanskje ikke akkurat er leger. Da kan du like greit vandre rundt på gata og høre med folk.

 

Du får nok time passe raskt hvis ikke så finnes det helsestasjoner som tar seg av slike ting. Folka på helsestasjonen her i byen var veldig ålreite når jeg var der sist for typ 15 år siden :)

Takk for svar. Vel, hadde naturligvis ringt legekontoret mitt dersom det hadde vært åpent, men siden det ikke er det tenkte jeg å forhøre meg om noen hadde opplevd noe lignende. Vi har en helsestasjon hvor jeg bor, men den er for ungdom under 24 år. Jeg er 27. Har kun åpent én gang i uka også.

 

Tja, den ene gangen jeg hadde noe tull med tissen så ventet jeg et par uker. Har hatt litt sviing og slik et par ganger, men det har gått over av seg selv. Jeg er av typen som ikke går til legen før det er "siste utvei" så kanskje ikke den beste til å svare sånn sett :wee:

 

 

Hehe, ja jeg er nok litt samme typen vanligvis. Derfor jeg er så utrolig grønn når det kommer til kontakt med lege osv. Er så og si aldri syk selv, og har alltid vært generelt frisk. Har aldri kjent noen spesielle symptomer på noe med penis før, kun litt sviing eller ømhet rett etter/dagen etter sex, men det har alltid vært kortvarig. Sist gang jeg hadde kontakt med noen lege var slik: Jeg gikk på trynet ned en trapp og landet på ankelen. Var hinsides vondt og jeg svimte nesten av. Ankelen hevet seg, men så ikke ut til å være brukket. Jeg ringte da legekontoret på kvelden, og fikk etter mye om og men et tidspunkt å komme bort på. (var lenge slik at det ikke virket som det var alvorlig nok for meg å komme innom). Da jeg kom til legevakta satt jeg og ventet i 2 f*ckings timer, og enda fikk jeg ikke komme inn. Endte opp med å dra hjem å legge meg lol.

 

Derfor jeg tenker at dersom jeg ringer legevakta, som sikkert forventer akutte tiltak, og jeg bare "du jeg har litt vondt i pungen, tror det kan være en kjønnssykdom?" så kommer de bare til å le og be meg vente til mandag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...