Gå til innhold

Erfaringer med Clevo P651S og linux generielt?


Anbefalte innlegg

Du har kopiert samme resultatet fra lshw hele _13_ ganger etter hverandre. Dette roter til hele tråden. Vennligst rediger posten din til å kun vise én instans. Og som påpekt i teksten, så bør lshw kjøres som root (evnt gjennom sudo).

 

Og du har fremdeles ikke svart på spørsmålet i punkt 1. Beskriv problemet ditt i detalj. Vi aner fremdeles ikke hvordan musen og tastaturet ditt oppfører seg, og er derfor ikke i stand til å svare på noe som helst.

 

Du har heller ikke fortalt oss hvilket skrivebordsmiljø du bruker i Fedora. Bruker du Gnome, eller har du installert noe annet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker gnome ja, fant ut problemene er kun på normal gnome, ikke på klassic gnome eller den basert på x.org.

problemet er cpu blir høyt belastet og tastaturet\mus er ekstremt treg respons da trykker man en tast får man 4-6 ganger på enkel tast.

 

Må vel være noe feil på gnome instillinger?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Nå har jeg nydelig oppgradert til Kubuntu 17.10 det er heldigvis ikke så mye problemer, men var noe knot å få til først, den OEM versjon grafisk installasjon for OEM partere fungerte dårlig den ga svart skjerm etter oppretting av brukere kjent feil?

 

Jeg merker også det er problemer med logg ut, eller dvalemodus på denne laptopen skjermen blir svart, og får ikke bilde på skjermen etter det, må slå maskinen fysisk av, for å få bilde på skjermen forslag?

Har også problemer med skrivebord ikoner ikke vises med logo, ekstremt dårlig batterilevetid.

 

Så har noen forslag?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fraråder installasjon av ubuntu 17.10 (jfr atrtikkel kan det faktisk ødelegge hovedkort)

 

http://itavisen.no/2017/12/21/frarader-installasjon-av-nyeste-ubuntu/

 

Aldri hatt særlig hell med ubuntu, generelt mye bugs og problemer. Av en eller annen grunn kjører linux mint mye bedre, ser ut som de tar seg litt bedre tid og luker ut mye av ubuntu problemene før de slipper sin nye utgave. Pluss støtte 5 år, ellers er det vel bare 6 mnd støtte på ubuntu utenom LTS versjonene.

Lenke til kommentar

Lage en tråd om nettopp det, kan bekrefte laptopen funger fint, hovedkortet altså, men er driverproblemer.

Ville heller vurdert opensuse, fedora eller mandriva istedenfor.

 

 

Fedora mener jeg har prøvd er for mye problemer der også.

Så kanskje opensuse. Men da må jeg vel gå for Tumbleweed

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...