Gå til innhold

SteamOS


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wine er en hack. Riktig måte å få spill til Linux er å vise at det er vits i å utvikle spill til plattformen og at resultatet blir bedre enn på Windows, ikke ved å vise produsenter at spillet deres funker greit nok hvis det kodes for Windows og spilles gjennom et halvgodt kompatibilitetslag med masse hacks.

 

For all del, utviklerne av Wine har gjort en formidabel jobb, men det er i mine øyne en dårlig løsning på et problem. Dessverre har det lenge vært den eneste realistiske løsningen i lang tid, men får man alternativer bør den ut.

Jeg er helt enig i at rett måte er å få det til å kjøre bedre på Linux. Men faktum er, at mange personer, svært mange, vil komme til å måtte køre minimum en dualboot om ikke alle de store titlene fungerer på Linux også.

 

For eksempel mye av spillene i Origin. Om Steam får Battlefield til å fungere OK i SteamOS, så har de allerede konvertert en bruker til SteamOS, ergo vill denne brukeren sansynligvis favorisere Steam spill fremfor Wine spill, med mindre det er store titler.

Og man MÅ ha de store titlene for å lokke majoriteten av spillerne. Feks om de kunne garantere at SC2, WoW og D3 kjørte på SteamOS, så hadde jeg konvertert bort fra WIndows8 i morgen.

Lenke til kommentar

Den er veldig spesielt mtp. at den har splittet kontrollknapper for begge tomlene og ikke en tradisjonell joystick på ene siden og knappene på den andre. Men det er noen som har testet den og sier at det ikke er for ille. [1]

 

Det ser jo også ut som om den passer ganske bra å hånda, her i formen av en prototype (midten ser ut som de knappene som DJer har diverse lyder på osv):

 

prototypes.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Den er veldig spesielt mtp. at den har splittet kontrollknapper for begge tomlene og ikke en tradisjonell joystick på ene siden og knappene på den andre. Men det er noen som har testet den og sier at det ikke er for ille. [1]

 

Gleder meg til å få prøvd den!

 

Bare lurer på en ting, du skrev "mtp", hva mener du med det..?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det står for "med tanke på". Det er vel kanskje vanlig å bruke vil jeg tro.

 

Da vet jeg det, var bare litt nysgjerrig siden jeg aldri har hørt hva det faktisk betydde.

 

 

Personlig skjønner jeg ikke at man må bruke forkortelser i det hele tatt, så sant man ikke skriver for hånd og/eller har plassmangel.

 

Synes det er greit å bruke det, bare alle som du skriver til forstår det. :)

 

Eg blei negativt overraska over at det ikkje var HL3.

Men kontrollaren ser, kva skal eg sei, unik ut. Er usikker på korleis det vil fungere, men Valve er jo veldig glad i å teste alt til døde før dei slepp ting ut på markedet, so det kan gå bra.

Synes egentlig det var ganske åpenbart at HL3 ikke ble annonsert. Det vil nok komme, men om en stund vil jeg tro.
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Fikk installert det i VirtualBox. På maskinen jeg hadde tenkt å installere det har jeg ikke UEFI-støtte, så jeg prøver å hente ut noen relevante filer fra SteamOS i VirtualBox, for så å installere Debian Wheezy på den fysiske maskinen, og kopiere filene fra SteamOS over. En spansk en, med andre ord.. kommer tilbake med oppdateringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Fikk installert det i VirtualBox. På maskinen jeg hadde tenkt å installere det har jeg ikke UEFI-støtte, så jeg prøver å hente ut noen relevante filer fra SteamOS i VirtualBox, for så å installere Debian Wheezy på den fysiske maskinen, og kopiere filene fra SteamOS over. En spansk en, med andre ord.. kommer tilbake med oppdateringer.

 

Kan du lage en liten guide på hvordan en gjør det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...