Gå til innhold

Hva leser du nå og hvordan går det liksom


Anbefalte innlegg

Hva leser du nå og hvordan går det liksom

 

Fortell hva du leser nå. Hva det du leser på handler om. Hvor godt det du leser er. Hvor godt det du leste i 1999 var. Hva du begynner på til jul. Hvilke bøker som ankommer postkassa neste uke. Hvilken bok du ga til bestemor. Hva bestemor syntes om den. Og så videre...

 

For å få det til å høres mer interessant ut: Få anbefalinger fra andre bokormer, server dine anbefalinger til andre bokormer, og opplys oss med andre ellers uinteressante setninger om din litterære hverdag.

 

Sett igang.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke å vente til jeg finner Tarkovskys filmatisering av Solaris til en god pris, så jeg startet nettopp på boken av den anerkjente sciencefictionforfatteren Stanislaw Lem. Den er 200 sider lang, sånn ca. Jeg er nå på side 120, og digger den ganske så. Den åpnet spennende, men virket litt kjedelig skrevet (oversettelsen) i begynnelsen. Det har derimot tatt seg STERKT opp, og jeg er nå mitt i en detaljert beskrivelse av en levende planet (Solaris). Boken åpner for filosofisk tenkning og alt det andre vrøvlet som hjernen skjønner brøkdeler av. Dette er en helt annerledes sciencefictionbok. Anbefales på det sterkeste så langt.

Lenke til kommentar

Leser andre bok i 'the Lon-Tobyn Chronicle'. Første bok var helt annerledes enn andre, men begge var gode. Andre spilte mer på stemninger og følelser, mens første bok var litt mer som f.eks. Magician eller Wheel of Time.

Jeg vil anbefale serien, og jeg er meget fornøyd.

(ikke misforstå 'følelser', det er vanlig fantasy, ikke noe klissete klisjéer.)

 

PS: Veldig Forstyrrende Med Capital I Emne Og Ordet : 'Liksom', Liksom.

Lenke til kommentar
PS: Veldig Forstyrrende Med Capital I Emne Og Ordet : 'Liksom', Liksom.

Ok. Det er riktignok ikke helt riktig norsk med blokkbokstaver her og der... men "liksom" synes jeg er på sin plass.

 

Hold oss oppdatert, folkens. Jeg tror ofte det kommer litt finfin diskusjon ut av småting som irrelevant hverdagsdetaljer.

 

Jeg har ikke fått lest noe i Solaris i det siste, men idag fant jeg tilfeldigvis (ja, fy faen så heldig jeg var) begge filmatiseringene på FRS, til 230 totalt. Det er en god pris det (det er Tarkovsky sin som er så dyr). Ser begge i kveld, og følger opp med boka når jeg hopper i seng.

Lenke til kommentar

Leser Hannibal akkurat nå, og planlegger å lese ferdig Bringing Down the House etter den. Må vel også lese The Restaurant at the End of the Universe, Life, The Universe and Everything, So Long, and Thanks For All The Fish og Mostly Harmless i The Hitchhiker's Guide to the Galaxy-serien.. Geniale bøker alle sammen!

Lenke til kommentar
The Restaurant at the End of the Universe, Life, The Universe and Everything, So Long, and Thanks For All The Fish og Mostly Harmless i The Hitchhiker's Guide to the Galaxy-serien.. Geniale bøker alle sammen!

Jeg er vel nesten ferdig med toeren, og det tok seg opp synes jeg. Så sett igang.

 

Da Vinci-koden må jeg også få lest, ser det ut til. Dog liten fremgang i det andre jeg holder på med. :(

Lenke til kommentar

Ferdig med Marx for begynnere for en stund siden. Fin innføring i marxismen i tegneserieform. Faktisk rimelig artig til tider, og det ikke bare pga Marx utrolige evne til å skjelle ut sine motstandere ;)

 

Ellers så leser jeg nå ei John Pilger bok, Verdens nye herskere. Handler om hvordan vesten overstyrer resten av verden. Hovedfokus på Indonesia og Irak så langt.

 

Blitt lite skjønnleterære bøker i det siste, men jeg har en utrolig stor bunke med Marx, Engels, Chomsky, Pilger, Lenin og Mao jeg må komme meg gjennom iløpet av sommern (tviler).

Lenke til kommentar

Jeg holder på med uhyre mange bøker. Kommer aldri til å bli ferdig.

Men boken jeg hovedsaklig tar for meg nå, er Michael Moores Stupid White Men. Morsom bok. :)

 

Ellers leser jeg smått i følgende bøker:

- Harry Potter 5, leser den for andre gang på engelsk. Veldig underholdene.

- Ringenes Herre, leser den også for andre gang, dog på norsk. Genial bok, genial, genial, genial. :) Jeg blir bare mer og mer imponert.

- Et kikkert av rav, tredje og siste bok i Philip Pullmanns serie, Den mørke materien. God bøker. :)

- Sofies Verden. Veldig interessant bok, som jeg snart må lese ferdig. :)

- The Chronicles of Narnia. Har lest de fire første bøkene. Veldig gode og koselige bøker.

Lenke til kommentar

Nå leser jeg litt Graham Greene`s "Vår mann i Havana". Utrolig artig og morsom bok. Den handler om en engelskmann som bor i Havana med sin datter og bestevenn "Dr. Hasselbacher". En dag kontaktes Jim (hovedpersonen) av en britisk etterrettningsagent, på grunn av sin engelske bakgrunn, som tilbyr ham en godt betalt jobb som "spion". Han godtar på grunn av all godtgjørelsen, som han så sårt trenger på grunn av sin 17 år gamle datter.

Det skjer ikke stort på Cuba så han starter å dikte opp falske agenter (bedre betaling til seg selv) og andre store ting som forgår der. Han tjener stadig bedre på disse agentene. En dag dør plutselig en av "agentene" og en "annen" beskytes. Et eller annet stemmer ikke helt. :) *skummel musikk*

Virker mest som en humoristisk bok om kald krig med mange alvorlige momenter.

 

Er kommet ganske langt i boken og før ferien jeg skal på kjøpte jeg et par. bøker idag. Blant annet "dødens engel" og Robter Ludlum`s "Sigmaprotokollen"

Lenke til kommentar
har begynt på bøkene i "Hitchhiker's Guide to the Galaxy"-serien.

Tenkte jeg skulle lese alle sammen etter hverandre, selv om jeg har lest dem for lenge siden.   :thumbup:

Har veldig lyst til å lese den også, men spørst om jeg får tid. :)

Ikke stress.

 

Du har 80 år igjen.

 

Edit: Så sant ikke tiden dreper deg i forkant.

Endret av sanoj_20
Lenke til kommentar
Akkurat nå leser jeg Sherlock Holmes (alt sammen, tar cirka en historie i uken), Bringing down the house (for n'te gang) og Animal Farm (se forrige paranteser)

Jeg liker å lese bøker om igjen, da blir jeg aldri skuffet :!:

Hmm, er det bare meg som kun leser bøker en gang? Leser vel ganske grundig når jeg først setter i gang...

 

 

Akkurat nå leser jeg del to av bok sju i Tidshjulet, satser på å komme meg langt uti åtter'n når jeg skal vekk fra pc-en i sommerferien. ;)

Det irriterer meg at serien aldri blir så bra som den var helt i begynnelsen, men jeg kan ikke legge fra meg hele driten nå synes jeg... :shrug:

Lenke til kommentar
Akkurat nå leser jeg Sherlock Holmes (alt sammen, tar cirka en historie i uken), Bringing down the house (for n'te gang) og Animal Farm (se forrige paranteser)

Jeg liker å lese bøker om igjen, da blir jeg aldri skuffet :!:

Hmm, er det bare meg som kun leser bøker en gang? Leser vel ganske grundig når jeg først setter i gang...

Det pleier å holde med en gang, ja. Men hvis en virkelig forelsker seg den ene gangen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...