Gå til innhold

– Vi visste om problemet (X360)


Anbefalte innlegg

Dette skjedde med min søsters xbox360, og det var ikke store bevegelsen som skulle til. Jeg spillte Guitar Hero på maskinen, så kom barna inn og herjet litt, i form av litt tramping på gulvet som resulterte i en j****ig lyd fra xboxen. Dvd platen så ut som den hadde blitt slipt med sandpapir og det var det spillet.

 

Dette burde strengt tatt ikke ha skjedd. Det er under enehver kritikk om MS visste om dette problemet, men valgte å ikke gjøre noe med det. Det finnes ingen unskyldning for slik unnasluntring.

 

Det sitter tydeligvis langt inne hos noen her å innrømme at dette var en feil av MS.

Trøst dere med at det hadde vært like kritikkverdig om det skulle være Sony eller noen som helst andre.

 

At det ikke skal komme riper av litt risting er greit nok. Men når folk flytter på den, snur den fra høykant til vertikalt mens den er på osv, som er saken her, så vil det selvsagt bli riper. Spinn en plate i full fart på PC'en og tipp den til siden og fortell meg hva som skjer.

 

Som sagt, det er en stor klistrelapp på drevet som sier at den ikke må flyttes under bruk.

 

Hva skulle de ellers gjort, brukt 2x fart på drevet slik at spill ladet 10 ganger tregere men da vil det ikke bli riper hvis noen føler for å snu på den under bruk?

 

Hvorfor er det "det som er saken", plater herpes av mindre bevegelser enn det. Ogjeg har testet å vri og sette CD-rommen på høykant i PC, uten at jeg fikk tilsvarende resultater. Og hva skulle de ellers gjort? hva med å implmentere løsningen de visste fungerte, med en gummipakning eller hva det var? De hadde et produkt som var dårlig, med et kjent problem, og valgte å sende det ut, nå er ikek dette det største problemet x360 hadde kvalitetsmessig dog, at 1/3 døde er jo litt verre...

 

AtW

 

Nå har det, i følge Seattle Tech Report, kommet frem at Microsoft visste at konsollen kunne ødelegge DVD-plater hvis den ble flyttet under bruk.

 

Derfor. Det er hva artikkelen handler om. Ikke at spill kan bli ripet opp av ingen grunn.

Og gummi greiene har blitt puttet inn for lenge siden etter hva jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette skjedde med min søsters xbox360, og det var ikke store bevegelsen som skulle til. Jeg spillte Guitar Hero på maskinen, så kom barna inn og herjet litt, i form av litt tramping på gulvet som resulterte i en j****ig lyd fra xboxen. Dvd platen så ut som den hadde blitt slipt med sandpapir og det var det spillet.

 

Dette burde strengt tatt ikke ha skjedd. Det er under enehver kritikk om MS visste om dette problemet, men valgte å ikke gjøre noe med det. Det finnes ingen unskyldning for slik unnasluntring.

 

Det sitter tydeligvis langt inne hos noen her å innrømme at dette var en feil av MS.

Trøst dere med at det hadde vært like kritikkverdig om det skulle være Sony eller noen som helst andre.

 

At det ikke skal komme riper av litt risting er greit nok. Men når folk flytter på den, snur den fra høykant til vertikalt mens den er på osv, som er saken her, så vil det selvsagt bli riper. Spinn en plate i full fart på PC'en og tipp den til siden og fortell meg hva som skjer.

 

Som sagt, det er en stor klistrelapp på drevet som sier at den ikke må flyttes under bruk.

 

Hva skulle de ellers gjort, brukt 2x fart på drevet slik at spill ladet 10 ganger tregere men da vil det ikke bli riper hvis noen føler for å snu på den under bruk?

 

Hvorfor er det "det som er saken", plater herpes av mindre bevegelser enn det. Ogjeg har testet å vri og sette CD-rommen på høykant i PC, uten at jeg fikk tilsvarende resultater. Og hva skulle de ellers gjort? hva med å implmentere løsningen de visste fungerte, med en gummipakning eller hva det var? De hadde et produkt som var dårlig, med et kjent problem, og valgte å sende det ut, nå er ikek dette det største problemet x360 hadde kvalitetsmessig dog, at 1/3 døde er jo litt verre...

 

AtW

 

Nå har det, i følge Seattle Tech Report, kommet frem at Microsoft visste at konsollen kunne ødelegge DVD-plater hvis den ble flyttet under bruk.

 

Derfor. Det er hva artikkelen handler om. Ikke at spill kan bli ripet opp av ingen grunn.

Og gummi greiene har blitt puttet inn for lenge siden etter hva jeg har skjønt.

 

For å sitere deg: "At det ikke skal komme riper av litt risting er greit nok. Men når folk flytter på den, snur den fra høykant til vertikalt mens den er på osv, som er saken her"

 

Å dulte borti den og risting faller inn under bevegelse i bruk i mine øyne, denne saken handler ikke kun om store bevegelser av typen sette den på høykan under bruk, slik jeg oppfatter det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Enig med mange andre her når det gjelder en person som flytter på en konsoll mens det ligger en DVD plate å snurrer inne i den. De fortjener nesten en smekk på fingrene, eller en ripe i plata om du vil.

 

Men det er ikke til å komme unna det at Microsoft unngikk å forebygge problemet da de visste om det fra starten av. Jeg forventer at en produsent gjør sitt for å sørge for at slikt ikke skjer. Tror virkelig ikke noen dollarser fra eller til er problemet.

 

For det er dette det hele handler om:

Ikke at platene får riper, men at Microsoft ikke gadd å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar

Jeg har mistet PS2-slim på gulvet fra ca 40-50 cm's høyde (pga ledningen) mens jeg spilte. Både plate og konsollen overlevde fallet, men spillet hang seg opp :p

 

Har også flyttet på Wii fra stående til liggende under spilling, uten at det har blitt noen problemer.

 

Noen av kontrollerne til X-box er ikke trådløse, og det er fort gjort at man drar litt for hardt i dem i spillets hete, og konsollen får et lite rykk. Jeg anser dette som "normal" bruk i "normale" forhold, og at den bør takle det.

 

De sammenligningene som noen kommer med her er helt på jordet. Jeg flytter både på skjerm, lamper, tastatur, og mus (ting som er rundt meg nå) mens de er operativt, og jeg forventer at de skal tåle det.

Lenke til kommentar

I min mening så er man litt lavpanna om man flytter den mens den er i gang, men jeg kjenner intelligente folk som har gjort det :p

 

Litt meningsløs artikkel, selvfølgelig visste de om problemet. Sånn som dette som fører til idiotisk MS hat. Det er ingen som hadde gått ut og sagt dette med en gang uansett.

 

Du får ikke dette problemet med PS3, da den er avslått og samler støv uansett :p

Lenke til kommentar
Hva skulle de ellers gjort, brukt 2x fart på drevet slik at spill ladet 10 ganger tregere men da vil det ikke bli riper hvis noen føler for å snu på den under bruk?

 

Etter det jeg har forstått ut i fra artikkelen hadde det vært mulig med sterkere magnetisering som holder drevet sammen, slik at platen ikke vil klare å rive seg løs selv ved litt risting.

 

Mange tåpelige fanboy-poster her. Selvfølgelig er det ingen som rister på Xboxen mens de spiller, men det er et problem at spill til en verdi av 600 kroner kan ødelegges om man kommer borti maskinen mens man bruker dem.

 

Og det er et problem Microsoft var klar over og kunne ha fikset, men de valgte å ikke gjøre det.

 

Microsoft ønsker selvfølgelig å få det til å se ut som dette er et like stort problem for andre konsoller, men slik er det faktisk ikke.

 

Har de ikke fikset det for lenge siden da? At de aller første manglet noe gummi greier slik at spill kunne bli ripet selv uten noe bevegelse? Denne "saken" dreier seg jo om at det blir riper hvis man flytter/snur på maskinen under bruk.

 

Og selvsagt er ikke dette noe stort problem på andre konsoller, ps3 spinner 2x og Wii er hva, 4-6x? Det står en advarsel på maskinen, hva skulle de ellers gjort? Senket hastigheten på drevet?

 

De "gummi greiene" er vel der for at platen ikke skal bli slått i stykker når den først løsner. Tror ikke den hindrer at platen løsner ved risting.

 

Det blir også litt feil å sammenlikne xbox og ps3 på den måten, da de ikke leser samme medie. Selv om ps3 leser ved 2x BluRay, så er nok datahastigheten like høy som ved 16x DVD.

Lenke til kommentar
I følge rettsdokumentene skal over 55 000 kunder ha klaget over ødelagte plater før 30. april. Microsoft kommenterer disse tallene slik:

 

– Vi har hatt brukere som har kontaktet oss angående ødelagte plater, men dette er mindre enn 0,5% av den totale brukerbasen for Xbox 360.

 

Herlig arroganse. Hadde vært festlig om en slik argumentasjon hadde blitt brukt under Nuremberg rettsakene:

 

12 millioner jøder, polakker og de vurdert som "uverdig å være i live" ble drept i konsentrasjonsleire.

 

- Joah, men hallo - det var jo bare 0,47% av verdens befolkning.

(tall fra Wikipedia, og ja: Hitling is in effect)

Endret av josh909
Lenke til kommentar

Utrolig mye "smarte" folk som ikke flytter på spillekonsollen sin mens de spiller her i værtfall. Gratulere! Mensa neste.

 

Uansett så er det som flere her sier. Har dultet borti pc'en mens plater snurrer, ps2 og ps1 som av å til stod på gulvet når man var mindre, samt hadde mindre brødre, ble en sjelden gang tippet eller dratt ut fra hyllen fordi noen ble overivrig når de spilte. Eller kanskje noen skulle tråkke over ledningen som ligger på tvers over gulvet. Det er tusen ting som kan skje, men problemet er vel sjelden at noen tar spillekonsollen og rister den mens spillet går. Uansett så burde MS ha fikset dette, på tross av at dette hadde kostet dem noen kroner. Samtidig tar dem 20 dollar om man skal få nytt spill? stemmer det?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...