Gå til innhold

– Vi visste om problemet (X360)


Anbefalte innlegg

Ein kan selvfølgelig stille seg (mangen) spørsmål om Xbox 360 sin kvalitetssikring, eller mangelen av den. Men all sunn fornuft tilsier selvfølgelig at man ikkje skal finne på å snu å vende på konsollen når man er klar over at det surrer og går ein disc inni der i 12x hastighet :) Selvfølgelig kan man vere uheldig å dulte borti konsollen da.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Men kan du være uheldig å dulte borti komfyren din uten at kaka di blir ødelagt? Så lenge du ikke lager suffle vel å merke.

 

Vel, koker du pasta og dytter borti gryta så beveger innholdet seg, men nå var ikke akkurat det poenget mitt heller.

Lenke til kommentar

Dette skjedde med min søsters xbox360, og det var ikke store bevegelsen som skulle til. Jeg spillte Guitar Hero på maskinen, så kom barna inn og herjet litt, i form av litt tramping på gulvet som resulterte i en j****ig lyd fra xboxen. Dvd platen så ut som den hadde blitt slipt med sandpapir og det var det spillet.

 

Dette burde strengt tatt ikke ha skjedd. Det er under enehver kritikk om MS visste om dette problemet, men valgte å ikke gjøre noe med det. Det finnes ingen unskyldning for slik unnasluntring.

 

Det sitter tydeligvis langt inne hos noen her å innrømme at dette var en feil av MS. Trøst dere med at det hadde vært like kritikkverdig om det skulle være Sony eller noen som helst andre.

Lenke til kommentar
Dette skjedde med min søsters xbox360, og det var ikke store bevegelsen som skulle til. Jeg spillte Guitar Hero på maskinen, så kom barna inn og herjet litt, i form av litt tramping på gulvet som resulterte i en j****ig lyd fra xboxen. Dvd platen så ut som den hadde blitt slipt med sandpapir og det var det spillet.

 

Dette burde strengt tatt ikke ha skjedd. Det er under enehver kritikk om MS visste om dette problemet, men valgte å ikke gjøre noe med det. Det finnes ingen unskyldning for slik unnasluntring.

 

Det sitter tydeligvis langt inne hos noen her å innrømme at dette var en feil av MS.

Trøst dere med at det hadde vært like kritikkverdig om det skulle være Sony eller noen som helst andre.

 

At det ikke skal komme riper av litt risting er greit nok. Men når folk flytter på den, snur den fra høykant til vertikalt mens den er på osv, som er saken her, så vil det selvsagt bli riper. Spinn en plate i full fart på PC'en og tipp den til siden og fortell meg hva som skjer.

 

Som sagt, det er en stor klistrelapp på drevet som sier at den ikke må flyttes under bruk.

 

Hva skulle de ellers gjort, brukt 2x fart på drevet slik at spill ladet 10 ganger tregere men da vil det ikke bli riper hvis noen føler for å snu på den under bruk?

Lenke til kommentar

Om jeg forstår det riktig, så er dette problemet ikke like stort nå som det var på de første maskinene?

 

Jeg er enig med dem som sier man ikke bør flytte boxen mens en spiller, men sakens kjerne i denne artikelen er at MS unnlot å forbedre noe som de selv var klar over et problem. Et problem de hadde middlene til å løse.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

Jeg flyttet den ikke med vilje da.. Var på hyttetur med 8 gutter. Xboxen ble flyttet litt da han ene skulle hente pizza og det var det fifa 2009. Og please? Når leste du sist en manual? Jeg kan i hvert fall ikke huske sist jeg leste en manual på en mobil, spillkonsoll, spill eller andre normale tekniske saker. Er klart dette er en flause av MS!

Lenke til kommentar
Jeg flyttet den ikke med vilje da.. Var på hyttetur med 8 gutter. Xboxen ble flyttet litt da han ene skulle hente pizza og det var det fifa 2009. Og please? Når leste du sist en manual? Jeg kan i hvert fall ikke huske sist jeg leste en manual på en mobil, spillkonsoll, spill eller andre normale tekniske saker. Er klart dette er en flause av MS!

 

Skeptikeren vil nå da muligens hevde at det ikke er Microsoft sin feil at du ikke leser brukermanualen? Eller forventer du at det skal poppe opp "Please dont move your console while the disc is being read" hver gang du starter et spill.

 

Det var en gang noe som het sunn fornuft.. :whistle:

Endret av Lokii
Lenke til kommentar
Jeg flyttet den ikke med vilje da.. Var på hyttetur med 8 gutter. Xboxen ble flyttet litt da han ene skulle hente pizza og det var det fifa 2009. Og please? Når leste du sist en manual? Jeg kan i hvert fall ikke huske sist jeg leste en manual på en mobil, spillkonsoll, spill eller andre normale tekniske saker. Er klart dette er en flause av MS!

Nei.. men du tok jo av en påklistret advarsel. Såå.. ;)

Lenke til kommentar

har vanskelig for å tro det du sa der langtongting, det skal langt mer en litt tramping på gulvet til for å få en dvd til å se ut som den er skrapet av sandpapir eller i d hele tatt få en ripe... dultet dem borti xboxen kan jeg forstå men tramping i gulvet har ingenting å si..

Lenke til kommentar

Mange tåpelige fanboy-poster her. Selvfølgelig er det ingen som rister på Xboxen mens de spiller, men det er et problem at spill til en verdi av 600 kroner kan ødelegges om man kommer borti maskinen mens man bruker dem.

 

Og det er et problem Microsoft var klar over og kunne ha fikset, men de valgte å ikke gjøre det.

 

Microsoft ønsker selvfølgelig å få det til å se ut som dette er et like stort problem for andre konsoller, men slik er det faktisk ikke.

Lenke til kommentar
Men kan du være uheldig å dulte borti komfyren din uten at kaka di blir ødelagt? Så lenge du ikke lager suffle vel å merke.

 

Vel, koker du pasta og dytter borti gryta så beveger innholdet seg, men nå var ikke akkurat det poenget mitt heller.

Det var du som dro frem komfyr-analogien. Men for å dra den videre så er det som om MS har latt være å kjøpe lokk som kan hindre søl når noen dulter borti pasta-gryta.

Lenke til kommentar
Mange tåpelige fanboy-poster her. Selvfølgelig er det ingen som rister på Xboxen mens de spiller, men det er et problem at spill til en verdi av 600 kroner kan ødelegges om man kommer borti maskinen mens man bruker dem.

 

Og det er et problem Microsoft var klar over og kunne ha fikset, men de valgte å ikke gjøre det.

 

Microsoft ønsker selvfølgelig å få det til å se ut som dette er et like stort problem for andre konsoller, men slik er det faktisk ikke.

 

Har de ikke fikset det for lenge siden da? At de aller første manglet noe gummi greier slik at spill kunne bli ripet selv uten noe bevegelse? Denne "saken" dreier seg jo om at det blir riper hvis man flytter/snur på maskinen under bruk.

 

Og selvsagt er ikke dette noe stort problem på andre konsoller, ps3 spinner 2x og Wii er hva, 4-6x? Det står en advarsel på maskinen, hva skulle de ellers gjort? Senket hastigheten på drevet?

Lenke til kommentar
Dette skjedde med min søsters xbox360, og det var ikke store bevegelsen som skulle til. Jeg spillte Guitar Hero på maskinen, så kom barna inn og herjet litt, i form av litt tramping på gulvet som resulterte i en j****ig lyd fra xboxen. Dvd platen så ut som den hadde blitt slipt med sandpapir og det var det spillet.

 

Dette burde strengt tatt ikke ha skjedd. Det er under enehver kritikk om MS visste om dette problemet, men valgte å ikke gjøre noe med det. Det finnes ingen unskyldning for slik unnasluntring.

 

Det sitter tydeligvis langt inne hos noen her å innrømme at dette var en feil av MS.

Trøst dere med at det hadde vært like kritikkverdig om det skulle være Sony eller noen som helst andre.

 

At det ikke skal komme riper av litt risting er greit nok. Men når folk flytter på den, snur den fra høykant til vertikalt mens den er på osv, som er saken her, så vil det selvsagt bli riper. Spinn en plate i full fart på PC'en og tipp den til siden og fortell meg hva som skjer.

 

Som sagt, det er en stor klistrelapp på drevet som sier at den ikke må flyttes under bruk.

 

Hva skulle de ellers gjort, brukt 2x fart på drevet slik at spill ladet 10 ganger tregere men da vil det ikke bli riper hvis noen føler for å snu på den under bruk?

 

Hvorfor er det "det som er saken", plater herpes av mindre bevegelser enn det. Ogjeg har testet å vri og sette CD-rommen på høykant i PC, uten at jeg fikk tilsvarende resultater. Og hva skulle de ellers gjort? hva med å implmentere løsningen de visste fungerte, med en gummipakning eller hva det var? De hadde et produkt som var dårlig, med et kjent problem, og valgte å sende det ut, nå er ikek dette det største problemet x360 hadde kvalitetsmessig dog, at 1/3 døde er jo litt verre...

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...